هنگ کنگ طرفدار دموکراسی و رسانه ها مغول جیمی لای است که با وثیقه

آزاد شد صادر شده در تاریخ: 11/08/2020 - 20:55 هنگ کنگ طرفدار دموکراسی رسانه ها مغول جیمی لای آزاد راه می رفت ب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 مرداد 1399
آزاد شد

صادر شده در تاریخ:

هنگ کنگ طرفدار دموکراسی رسانه ها مغول جیمی لای آزاد راه می رفت با وثیقه چهارشنبه، بیش از یک روز پس از او و دیگر منتقدان چین توسط پلیس به عنوان بخشی از سرکوب گسترده تر در مورد اختلاف جمع شدند.

تبلیغات

وقتی لای از یک ایستگاه پلیس خارج شد، ده ها تن از هواداران تشویق کننده او را از دست داده بود، که برخی از آنها در نمایش حمایت از اپل دیلی نسخه هایی از او را تکان می داد.

از زماني که چين قانون امنيتي گسترده اي را در ماه ژوئن اعمال کرد، در هنگ کنگ سرعت گرفته است، سياستمداران مخالف رد صلاحيت و فعالاني که به خاطر رسانه هاي اجتماعي دستگير شده اند.

این حرکت ها خشم غرب را برانگیخته و از میلیون ها نفر که سال گذشته به خیابان ها ريختند تا اعتراض کنند چین کمونیست ها را در شهر نیمه مستقل محکم تر می کند.

در یکی از دراماتیک ترین روزهای سرکوب، لای در میان ۱۰ نفر بازداشت شده تحت قانون جدید روز دوشنبه بود چرا که حدود ۲۰۰ افسر پلیس در اتاق خبری برگه های او که به طور غیر عذرخواهی منتقد پکن است، جستجو کردند.

لای به جمعیت پس از آزادی اش خطاب نمی کند، اما به ماشینی که از جمعیت دور می شد، سوار شد.

در نمایش همبستگی برای لای، مردم در شهر به عجله برای خرید سه شنبه اپل دیلی، با روزنامه گفت که آن را در اجرا چاپ خود را به 550،000 از گردش طبیعی 70،000 صدر شده است.

یک رستوران دار ۵۰ نسخه در یک دکه ٔ خبری در منطقهٔ تجاری مونگ کوک خرید و گفت که برنامه ریزی کرده است که آن ها را به صورت رایگان به آن ها ببخشد.

از آنجا که دولت اجازه نمی دهد اپل دیلی زنده بماند، پس ما به عنوان هنگ کنگی ها باید خودمان آن را نجات برسانیم، مرد که نام خانوادگی خود را به عنوان Ng داد، به خبرگزاری فرانسه گفت، به عنوان ده ها نفر از مردم در اطراف شهر صف کشید از ساعات اولیه.

صفحه اول روزنامه تصویری از لای را نشان داد که با دستبند به سمت شست و بند راه می رفت و تیتر "اپل در آن مبارزه خواهد کرد".

بازداشت لای باعث افزایش خرید سهام گروه رسانه ای اش شد و بین صبح دوشنبه و زمان بسته شدن روز سه شنبه ارزش سهام آن بیش از ۱۱۰۰ درصد افزایش یافته بود.

'اخراج'

قانون جدید امنیت ملی هنگ کنگ، تکه تکه تکه شدن، تفریق، تروریسم و تجمید با نیروهای خارجی را مجرم می داند.

و جنايات يوشتري قانون يکه و يود ماه ژوئن در 30 ژوئن مطرح شد و قرار نيست که به گذشته برگرده

مفاد آن به طور گسترده ای بیان شده است برخی از سخنرانی سیاسی یک شبه جرم، مانند حمایت از تحریم ها، و استقلال بیشتر یا استقلال برای هنگ کنگ.

قوانین مشابه در سرزمین اصلی اقتدارگرا استفاده می شود به از بین می برم مخالفت.

لای، 71 سال، به اتهام از جمله تقابل با نیروهای خارجی و تقلب برگزار شد. این عملیات توسط پکن مورد تگرگ قرار گرفت، سریع به او اعلام کرد "ضد چین خاخام روباز" که با خارجی ها توطئه برای "به هم زدن هرج و مرج".

در میان دیگران دستگیر شده بودند دو تن از پسران لای، جوان طرفدار دموکراسی، آگنس چو و ویلسون لی، فعال سابق که به عنوان یک آزادکار برای بریتانیا در ITV اخبار کار می کند.

"چاو" اواخر سه شنبه با وثیقه آزاد شد.

او پس از آزادی به خبرنگاران گفت: «بسیار واضح است که رژیم و دولت از قانون امنیت ملی برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده می کنند»

روزنامه نگاران در لای اپل دیلی تصاویر نمایشی در فیس بوک جریان داده بود که پلیس با یک لای دست بند در دو حمله به دفاتر خود را.

مدیر کل حقوق وای کونگ روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این روزنامه با تیم قانونی خود مشورت می کند تا درخواست یک ارتباط موقت علیه پلیس را بکند تا با استفاده از مواد گزارشگری که در حین جستجو گرفته شده است، آنها را متوقف کند.

'تحریم های بارباروس'

منتقدان معتقدند که قانون امنیت به استقلال و استقلال کلیدی که پکن به هنگ کنگ وعده داده بود می تواند پس از آن در سال 1997 توسط بریتانیا نگه دارد پایان داده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دستگیری لای را «مدرک ی بیشتر» توصیف کرد که مقامات چینی «آزادی های هنگ کنگ را از زندان خارج کرده و حقوق مردم آن را تحقیق داده اند».

پومپئو بعداً در مصاحبه ای با نیوزمکس قول داد: «ما به روش های واقعی پاسخ می گوییم.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر در واکنش به سرکوب ها، تحریم های گروهی از مقامات چینی و هنگ کنگی را - از جمله کری لام، رهبر شهر- اعمال کرده است.

پلیس هنگ کنگ گفت کسانی که دستگیر شدند بخشی از گروهی بودند که پیش از این برای تحریم های خارجی لابی کرده بودند.

در واکنش به اعتراض های باشگاه خبرنگاران خارجی هنگ کنگ به دستگیری ها، وزارت خارجه چین هشدار داد که "با اشتیاق توجیه جیمی لای چیزی کوتاه از کنار نیروهای دردسر در هنگ کنگ و چین در بزرگ است".

ما از FCC، هنگ کنگ می خوایم که به حقایق احترام بذارن، حق رو از غلط تشخیص بده و به بهونه آزادی مطبوعات اجرای قانون امنیت ملی رو متوقف کنه

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن