هشت تاکتیک‌هایی که هرگز شکست نمی‌خورند لوازم عکاسی

هزینه پایین و معقول عکس تبلیغاتی: عکاسی تبلیغاتی ممکن است هزینهبر باشد، اما به اندازه تبلیغات ویدیویی گران نی

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

هزینه پایین و معقول عکس تبلیغاتی: عکاسی تبلیغاتی ممکن است هزینهبر باشد، اما به اندازه تبلیغات ویدیویی گران نیست. گویایی بالای عکس تبلیغاتی: درست است که کلمات بسیار تاثیرگذارند و میتوانند توصیفات شگفتانگیزی از محصولات و خدمات شما را در ذهنها به یادگار بگذارند اما صرف استفاده از کلمات برای ترغیب مردم به خرید محصولات شما کافی نیست. دوربینهای دی اس ال آر(DSLR): از مزیتهای این نوع دوربینها میتوان به لنزهای قابل تعویض، قابلیت تنظیم حداکثری، تراکم پیکسلی بالای عکسها، امکان عکاسی باکیفیت در شرایط کمنور و وضوح بالای تصاویر ثبت شده اشاره کرد. «با پیشرفت تکنولوژی ساخت فیلم؛ گستره دینامیکی تصاویری که توسط فیلم ثبت میشود از دوربینهای گرانقیمت دیجیتال هم بالاتر رفتهاست». قابلیت مهم لنز ماکرو این است که میتواند تصاویری واضح و بزرگ با نمایی کامل از سوژههای خیلی کوچک مانند مورچه تهیه کند. این دوربین ها با داشتن سنسورهای بزرگتر که نور بیشتری به خود می گیرند و تراکم پیکسلی بالاتری را ایجاد می کنند، به طور کلی تصاویری واضح و با کیفیت بالاتر نسبت به دوربین های کم حجم یا بدون آینه تولید می کنند. هر کدام از این طبقه بندی ها و یا ترکیبی از آنها برای عکاسی حرفه ای نیازمند لوازم جانبی دوربین عکاسی خاص خود می باشند. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از وسایل مورد نیاز عکاسی حرفه ای را به شما معرفی کنم تا بتوانید سطح عکاسی خود را ارتقا ببخشید. اگر جزو مشاغلی هستید که شروع به کار میکنید و بودجه هنگفتی برای تبلیغات ندارید، ابتدا به عکسهای باکیفیت و هدفمند توجه داشته باشید و سپس روشهای تبلیغاتی خود را تنوع و وسعت ببخشید. از دیگر لوازم عکاسی تبلیغاتی برای ایجاد نورپردازی مناسب برای رسیدن به عکسی باکیفیت میتوان نام برد. اگر قصد دارید در محیطهایی مثل طبیعت و حیات وحش عکاسی کنید، لازم است تا به سراغ سه پایهای بروید که با استفاده از متریال باکیفیت ساخته شده اند. در عکاسی طبیعت خاموش، این عکاس است که عناصر صحنه را میسازد، و با توجه به این نکته، همانقدر که این سبک عکاسی به دلیل حساسیت چیدمان، سخت است، به دلیل آزاد بودن عکاس در تعیین ساختار تصویر، آسان میباشد. دوربینهای بدونآینه: تنظیمات دستی بالا، سبک و کمحجم بودن این مدل از دوربینها، آنها را بویژه در بین عکاسان طبیعت و کسانی که بهدلیل کار خود مجبور به مسافرتهای زیادی هستند محبوب کرده است. برخی از دوربینها، از جمله دوربینهای DSLR و دوربینهای بدون آینه به شما این امکان را میدهند تا بتوانید لنزهای خود را تغییر لینک دهید. لنزها شاید اصلی ترین تجهیزات عکاسی تبلیغاتی باشند و پس از خرید یک دوربین بدون آینه یا DSLR باید روی خرید آن سرمایه گذاری کنید. شما باید محصولی را خریداری کنید که بتوانید تعداد زیادی عکس و فیلم را در آن ذخیره کنید.

کارتهای حافظه عکسها و فیلمهای شما را ذخیره کرده و به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تصاویر و فیلمهای ذخیره شده را از دوربین خود به کامپیوترتان منتقل کنید. برای خرید یک کارت حافظه عالی باید به سراغ محصولی بروید که ظرفیت بالایی برای ذخیره سازی داشته باشد. سرعت بالای کارت حافظه باعث صرفه جویی در زمان میشود و به شما این امکان را میدهد تا راحتتر عکسهای پشت سر هم بگیرید. در کنار تمام این تجهیزات، لوازم جانبی مهم دیگری نیز وجود دارد که گاهی نیاز است تا برای عکاسی حرفه ای از آنها استفاده کنید. به همین دلیل هم میتوانید به صورت آنلاین به راحتی آنها را خریداری کنید. در کنار این مسئله شما باید با توجه به نیاز خود سه پایهای با ارتفاع مناسب را خریداری کنید. اگر ازآن دسته از افرادی هستید کـه کلیدهای میانبر فوتوشاپ یا دیگر نرمافزارهای ویرایش عکس را فراموش میکنید، بهتر اسـت از این روکشها استفاده کنید تا بازدهیتان افزایش یابد. لنز ماکرو: این مدل از لنزها با فاصله کانونی متغیر(بین 50 تا 200میلیمتر) برای عکاسیهای کلوزآپ مناسب هستند. برای بالا بردن بازدهی استفاده از این مدل لنزها، توصیه میشود که فاصله مناسبی از موضوع و سوژه عکاسی را برای عکسبرداری ایجاد کنید. ابزار و تجهیزات حرفه ای به شما امکان می دهند در شرایط مختلف تصاویر زیبایی ثبت کنید و نتیجه خروجی بسیار لذت بخش تر خواهد شد. به منظور انتخاب یک کیف عکاسی حرفه ای باید به سراغ محصولی بروید که استفاده از آن راحت بوده و به خوبی بتوانید تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی را در آن قرار دهید. از سوی دیگر اگر شما جزء عکاسان عروسی هستید، برای خرید تجهیزات عکاسی مدلینگ نیاز دارید تا به سراغ کیفهایی بروید که امکان حمل و نقل آسان آن برای شما وجود داشته باشد و همچنین ظرفیت بالایی نیز داشته باشند. برای تکمیل پیام و اثرگذاری تصاویر تجاری خود، میتوانید فقط چند خط متن به آن اضافه کنید تا مطمئن شوید که پیام کاملاً واضح است.

این دسته از لنزها به شما این امکان را میدهند از اشیاء دور عکاسی کنید. یک کیف دوربین عکاسی با کیفیت، از ضروریترین ابزارهای شروع عکاسی است و بدون آنها تجهیزات شما ناقص است (یا به زودی ناقص خواهد شد!). سهپایهها هم مانند دیگر ابزارهای شروع عکاسی ، انواع و کاربردهای مختلفی دارند و میتوانید در راهنمای خرید سهپایه ها، با انواع و کاربردهای آنها بیشتر آشنا شوید. در ادامه با برخی از مهمترین ابزارهای نورپردازی آشنا میشوید. در همین راستا در ادامه شما را به مهم ترین تجهیزات عکاسی حرفه ای آشنا می کنیم. استفاده از بهترین دوربین های حرفه ای به همراه تجهیزات مورد نیاز عکاسی در جذابیت و خارق العاده شدن تصاویر تاثیر راهنما بسزایی دارد. نور طبیعی ، که دارای دمای 5500 کلوین است، بهترین حالت برای عکاسی محسوب می شود. کنترل و اصلاح نور: امکان کنترل میزان نور هنگامی که نور طبیعی کافی و مناسبی وجود ندارد. کنترل رنگ نور: این جایی است که خلاقیت فلاش بر قدرت خورشید غلبه میکند، بهویژه هنگام کار در محیط بسته و راهی را برای ایجاد عکسهایی با کیفیت رنگ بالا و وضوح تصویری به شما ارائه میدهد. این بدان معنا نیست که همه عکاسان باید از فلاش استفاده کنند ، بلکه باید دانش و تخصص لازم را برای استفاده از آن در هنگام انجام این کار داشته باشند تا تصویری بهتر یا تصویری مطابق با دید خلاقانه آنها ایجاد شود. این مسئله به شما کمک میکند تا هیچ یک از سوژههای پیرامون خود را به دلیل نداشتن باتری از دست ندهید. برای عکاسی کردن در آب باید تمامی وسایل از جمله دوربین ها، لنزها، تجهیزات نورپردازی، سه پایه، لوازم جانبی و کیفی که این وسایل را با خود حمل می کنید همگی ضد آب باشند تا مشکلی برای شما در حین عکاسی به وجود نیاید. برای محکم کردن دوربین روی سهپایه، بهتر اسـت از یک سر توپی مناسب استفاده کنید کـه دوربین رابه سهپایه متصل کند. یکی دیگر از دستهبندیهای مهم تجهیزات عکاسی، سهپایه و هد نمایش پیوند است.

5-سهپایه:در زمانهایی که تایم عکسبرداری زیاد است و عکاسی دستی خستهکننده میشود، استفاده از سهپایه عکاسی ضروریست. 2-بارندو: سایبانی را که نور را به سمت موضوع و سوژه عکاسی هدایت کرده و مانع پراکندگی نور تابیده شده میشود، بارندو میگویند. این مسئله به استایل و نوع عکاسی شما وابسته است. در هر صورت، شما باید برای عکاسی حرفه ای حتماً یک لنز حرفه ای خریداری کنید. منابع نورپردازی مختلف به شما این امکان را می دهند تا هر جنبه ای از نور که روی سوژه شما قرار می گیرد را کنترل کنید. به منظور خرید سه پایه دوربین لازم است تا پارامترهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. امروزه در بازار شاهد انواع مختلفی از سه پایه هستیم و شما میتوانید متناسب با بودجه خود به سراغ پایههای مناسب آمده و اقدام به خرید سایت آنها کنید. 3-سرپوش لانهزنبوری: اگر بخواهید نور را بر روی سوژه متمرکز کنید باید از این وسیله کاربردی در بین انواع لوازم عکاسی تبلیغاتی خود نیز استفاده کنید. این درحالیست که عکسها ماندگارند و شما بارها و به شکلهای مختلف میتوانید از آنها در معرفی خود استفاده کنید. این دسته از تجهیزات مورد نیاز عکاسی نیز از نظر کیفیت جزء لنزهای پیشرفتهای هستند که میتوانید از وب سایت شخصی آنها استفاده کنید. لنزهایی با عدد کمتر به عنوان لنزهای زاویه باز در نظر گرفته میشوند که نمای بسیار گسترده تری را نشان منبع میدهند. در سال ۱۸۷۷، این شرکت با آنتونی مدیر، برادرش به عنوان معاون، و سرهنگ ویلکوکس به عنوان منشی کلیک کنید دوباره سازمان یافت. ویکیپدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی این لینک كليك كنيد بنیاد ویکیمدیا است. در حقیقت، تصاویر جذابتر هستند زیرا نیازی به صرف وقت زیاد برای تماشای آن نیست. اما باید توجه داشته باشید که از آنها در عکاسیهایتبلیغاتی معمولیتر استفاده کنید و برای پروژههای حرفهای خود دنبال یک دوربین جایگزین باشید زیرا این مدل از دوربینها دارای حسگرهایی با سایز کوچک هستند و محدودیتهای زیادی را در کار شما ایجاد میکنند. اگر میخواهید تاری حرکتی اضافی در عکسهای خود داشته باشید، مانند صاف کردن آبشارها و یا اگر میخواهید در عکاسی با فلاش انجام دهید، لازم است تا از این فیلترها استفاده کنید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اینجا بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن