آتش سوزی بزرگ در کالیفرنیای جنوبی رصدخانه تاریخی را تهدید می کند

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 03:52 آتش سوزی بزرگی که بيش از يک هفته است در خارج از لس آنجلس در حال يويش گر

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 16/09/2020 - 03:52

آتش سوزی بزرگی که بيش از يک هفته است در خارج از لس آنجلس در حال يويش گرفتن است، تهديد کرد روز سه شنبه در حالی که آتش نشانان برای مهار شعله های آتش تلاش می کردند، يک رصدخانه تاريخی و برج های پخش ميليارد دلاری را فرا خواهد گرفت.

تبلیغات
ادامه

سرویس جنگل آمریکا در توئیتی گفت آتش سوزی بوبکات در فاصله ۵۰۰ فوتی (۱۵۰ متری) از رصدخانه ۱۱۶ ساله کوه ویلسون قرار داشت، در حالی که مقامات آتش نشانی گفتند خدمه «آماده دریافت آتش» هستند.

مقامات این رصدخانه اواخر روز دوشنبه در توئیتی اعلام کردند که تمام پرسنل در حالی تخلیه شده اند که آتش سوزی «در خانه ما را می زند.»

به گزارش جنگل ملی آنجلس، آتش نشانانی که با فروغ می جنگند، در روزهای اخیر در تلاش برای کنترل شعله های آتشی که 6 سپتامبر فوران کرد، اندکی سرراه ساخته بودند، اما مهار از 6 درصد به 3 درصد سه شنبه کاهش یافت.

کاپیتان آتش نشانی لس آنجلس تایمز با اشاره به خدمه ای که در کوه ویلسون قرار دارند، گفت: «آنها در حال حاضر در یک آتش نشانی هستند، چون خیلی نزدیک است.»

وی گفت اين آتش سوزی که در حدود ۱۶ مايل (۲۵ کيلومتری) شمال شرقی مرکز شهر لس آنجلس قرار دارد، به بيش از ۴۰ هزار جریب (۱۶۲۰۰ هکتار) رشد کرده است.

دانتیک گفت: اکنون منطقه بزرگتری است. او می گوید: «پیش از این، زمانی که حدود ۳۰ هزار جریب بود، ۶ درصد مهار داشتیم، اما اکنون آتش بزرگتر شده است. ردپای بزرگتری است. به همین دلیل است که مهار پایین است."

رادیو KNX گفت آتش سوزی همچنین برج های پخش شده در این منطقه به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را تهدید می کند.

آتش سوزی کاملا قابل پیش بینی است

به گفته مقامات، به بسياری از جوامعی که از شعله های آتش تهديد شده اند دستور داده شده است آماده تخليه بايستند در حالی که حدود ۸۰ کابينه تاريخی واقع در داخل جنگل لس آنگلز از وي نابود شدن بيم داشتند.

فروغ در ميان ۲۷ آتش سوزی است که در حال حاضر در ايالت در حال سوختن است که از اواسط ماه اوت تاکنون بيش از ۲۰ نفر را کشته است.

دیگر فروغ های بزرگ نیز مرگ و نابودی در ایالت همسایه اورگن و در ایالت واشنگتن، بیشتر به شمال را ویران کرده است.

آتش سوزی ها بیش از پنج میلیون جریب (دو میلیون هکتار) را سوخته است که منطقه ای تقریباً به اندازه ایالت نیوجرسی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه سفری ساعتی به کالیفرنیا برای بررسی این آسیب انجام داد و بار دیگر شواهد علمی مبنی بر این که تغییرات آب و هوایی یکی از علل آتش سوزی ها است را رد کرد.

او در جلسه ای به مقامات دولتی گفت: «فکر نمی کنم علم بشناسد» چه اتفاقی می افتد.

"شروع به خنک تر شدن خواهد کرد. شما فقط تماشا می کنید.»

کامالا هریس، سناتور کالیفرنیا، معاون دموکرات امیدوار ریاست جمهوری نیز روز سه شنبه از بخش شمالی این ایالت بازدید کرد و در مورد تاثیر آتش سوزی ها به او اطلاع داده شد.

هریس از اوبری، جامعه ای واقع در حدود ۳۵ مایلی شمال شرقی فرزنو بازدید کرد که توسط آتش کریک ویران شد که مقامات می گویند یکی از بزرگترین در تاریخ کالیفرنیا است.

هریس به خبرنگاران گفت: متاسفانه این آتش سوزی ها و ویرانی هایی که ایجاد می کنند کاملا قابل پیش بینی است. "به خصوص در مناطق مسکونی، و شما خواهید دید که در آن آتش سوزی به تازگی از طریق جاروب شده است. همه چیز به جز دودکش از بین رفته است.

"اون دودکش ها منو ياد سنگ قبر ميندازن"

دود ناشی از آتش سوزی ها چندین شهر - پورتلند، لس آنجلس، سان فرانسیسکو - را در امتداد ساحل غربی با برخی از بدترین کیفیت هوا در جهان روبه رو کرده است.

به گزارش سرویس ملی آب و هوا، دود شدید ناشی از آتش سوزی ها حتی به ساحل شرقی و اروپا رسیده است.

گاوین نیوزوم فرماندار کالیفرنیا کیفیت هوا در مناطق ویران شده از آتش این ایالت را معادل سیگار کشیدن ۲۰ بسته سیگار در روز مقایسه کرده است.

زیست شناسان بر این باورند که آتش سوزی ها همچنین ممکن است به مرگ صدها هزار پرنده مهاجر که در نیومکزیکو و ایالت های دیگر مرده پیدا شده اند، کمک کرده باشد.

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن