صدها هزار نفر در حالی فرار می کنند که آتش سوزی های مرگبار همچنان به ویرانی ساحل غربی آمریکا ادامه می دهند

مقامات می گویند ده ها آتش سوزی افراطی و باد محور روز پنجشنبه از طریق جنگل ها و شهرهای ایالت های ساحل غربی آمری

توسط NEWSPISHGAMANNN در 21 شهریور 1399

مقامات می گویند ده ها آتش سوزی افراطی و باد محور روز پنجشنبه از طریق جنگل ها و شهرهای ایالت های ساحل غربی آمریکا سوزانده شد و صدها خانه را ویران کرد و دست کم ۹ نفر را کشت و صدها هزار نفر را مجبور به فرار کرد.

تبلیغات
ادامه

به گزارش پلیس، در طول ۴۸ ساعت گذشته چهار نفر بر اثر آتش سوزی در کالیفرنیا جان خود را از دست دادند، در حالی که چهار نفر در اورگن کشته شدند و یک پسر ۱ ساله در ایالت واشینگتن جان خود را از دست داد.

یک سخنگوی دفتر امور خارجه مدیریت اضطراری می گوید تعداد افراد تحت دستور تخلیه در اورگن به تنهایی در اواخر روز به حدود ۵۰۰ هزار نفر صعود کرد که حدود یک هشتم کل جمعیت این ایالت بود.

هزاران نفر دیگر در شمال و جنوب در ایالت های همسایه واشنگتن و کالیفرنیا آواره شدند.

اورگان نزدیک به 100 آتش سوزی بزرگ در سراسر غرب ایالات متحده در این هفته به دنیا آمده است. حدود سه هزار آتش نشان در حال نبرد با نزديک به سه دوجين فروغ در اورگن بوده اند، و مقامات آتش نشانی می گويند حدود دو برابر پرسنل برای تحت کنترل در آوردن آن پرچمداري ها مورد نياز است.

تیغ اومارا، رئیس پلیس اشلند می گوید پلیس تحقیقات آتش سوزی جنایی را در مورد دست کم یک فروغ اورگان به نام آتش آلمدا باز کرده است که در اشلند در نزدیکی مرز با کالیفرنیا آغاز شده و چند صد خانه را در جوامع مجاور در امتداد خرس کریک سوزانده است.

اومارا گفت تحقيقگران با خاستگاه آتش سوزی آلمدا مشکوک رفتار می کنند.

او به خبرگزاری رویترز گفت: «ما دلیل خوبی داریم که باور کنیم عنصر انسانی برای آن وجود داشته است، بنابراین آن را به عنوان یک تحقیق جنایی دنبال خواهیم کرد تا زمانی که دلیلی داشته باشیم که باور کنیم در غیر این صورت بوده است.»

اومارا گفت انتظار دارد شمار کشته شدگان آتش آلمدا که در ابتدا دو تن از کشته شدگان اورگان را مقصر می شمارد، در حالی افزايش يابد که تيم های جستجو از خرابه های خانه هایی که در ببينه تخليه آشفته ای سوزانده شده بودند، شانه زدند.

فروغ اورگان را از طریق حداقل پنج جامعه در رشته کوه آبشار و همچنین مناطقی از جنگل های بارانی ساحلی به طور معمول از آتش سوزی بخشیده پاره. در شرق ایالت واشینگتن آتش سوزی بیشتر شهر کوچک کشاورزی مالدن را نابود کرد.

نزدیک به ۸۰٪ شهر مالدن شامگاه دوشنبه بر اثر آتش سوزی مصرف شد.

بسیاری از خانواده ها همه چیز را از دست دادند.

دولت هر کاري از دستمون برمياد انجام ميده تا بهشون کمک کنه که برگردن روي پاهاشون pic.twitter.com/GFO9l8mUAU

— فرماندار جی Inslee (@GovInslee) یدلایمخیرات 2020 سپتامبر 10

در مرکز اورگن تیم های جستجو و نجات وارد جوامع ویران شده ای مانند دیترویت شدند، جایی که آتش نشانان ساکنان را به یک فرار چشمگیر کوهستانی پس از آن هدایت کردند که بالگردهای نظامی نتوانستند شهر را تخلیه کنند.

دفتر کلانتر شهرستان ماریون می گوید یک پسر ۱۲ ساله با سگش در داخل یک ماشین سوخته مرده پیدا شد و گمان می رفت مادربزرگش پس از آن که شعله های آتش منطقه ای را در نزدیکی لیونز در حدود ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) جنوب پورتلند فرا گرفت، تسلیم شده است.

"امبرها تا مايل ها ميرن"

در جنوب، یک عکاس رویترز جوامع کوچکی را در نزدیکی شهر مدفورد از جمله خرس لیک استینز دید که در حالی که در بزرگراه بین ایالتی ۵ به سمت جنوب به سمت اشلند رانندگی می کرد، به خاکستر کاهش یافت.

برخی از مردم نعمت های خود را پس از فرار از پارک تریلر خرس کریک که در آن تقریبا هر خانه سوخته شمارش.

خولیو فلورس که با دو کودک که تنها بودند فرار کرد گفت: خدا را شکر که در خانه بودیم به دلیل همه گیر بودن کروناویروس ساعات کاری رستورانش قطع نشده بود.

آتش نشانان گفتند به طور غیرمعمول بادهای گرم و خشک از فروغ های فوق شارژ شرقی خارج می شوند و شعله های آتش را از جامعه به جامعه و سپس از خانه ای به خانه دیگر گسترش می دهند.

اندی کاردینال آتش نشان در ایگل پوینت در شمال مدفورد که شهر حدود ۱۰٬۰۰۰ نفر برای تخلیه در آماده باش بود، می گوید: «وقتی واقعاً باد می شود این embers برای مایل ها می رود.»

کیت براون فرماندار اورگان گفت حدود ۹۰۰ هزار جریب سوخته اند و میانگین سالانه ۵۰۰ هزار هکتاری این ایالت را در طول یک دهه گذشته کوتوله کرده اند.

براون در یک کنفرانس خبری گفت: ما تا به حال این میزان آتش سوزی آلوده نشده را در سراسر ایالت ندیده ایم. "ما اثرات حاد تغییرات آب و هوایی را احساس می کنیم."

فرماندار اورگان: 900,000 هکتار تنها در سه روز سوزانده شد

...


tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب