دانشمند ایرانی در ایالات متحده منتشر-ایران زندانی مبادله می رسد در تهران

صادر شده در: 08/06/2020 - 07:55بروز رسانی: 08/06/2020 - 07:55 دانشمند ایرانی مجید طاهری بازگشت به جمهوری اسل

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

دانشمند ایرانی مجید طاهری بازگشت به جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه پس از آزادی از زندان در ایالات متحده در هفته گذشته نیمه رسمی خبرگزاری ایسنا گزارش شده است.

تبلیغات

طاهری استقبال شد در ایران, فرودگاه بین المللی امام خمینی توسط معاون وزیر امور خارجه حسین جابری انصاری گفت: ایسنا, که انتشار یک عکس از جفت صحبت با خبرنگاران.

آزادی بخشی از زندانیان ارز معامله – یک نمونه نادر از همکاری ایران و آمریکا – که دیدم مایکل سفید, نیروی دریایی ایالات متحده, veteran بازداشت شده در ایران پس از سال 2018 آزاد پنجشنبه گذشته.

سفید آزادی آمد و دو روز پس از آمریکا اخراج سیروس عسگری, یک استاد ایرانی زندانی در آمریکا با وجود داشتن متهم به سرقت اسرار تجاری.

مدت کوتاهی پس از ورود به تهران طاهری تشکر وزیر خارجه ایران محمد جواد ظریف, با توجه به رسانه های دولتی.

"من از دولت جمهوری اسلامی ایران و مقامات عزیز از جمله آقای ظریف که سخت کار می کرد و دیگر مقامات که در زمان ماه برای کمک به آزادی من به عنوان یک ایرانی پزشک متهم به دور زدن تحریم های جدید آمریکا علیه, پزشکی," او گفت: به نقل از.

روز یکشنبه وزارت خارجه ایران, سخنگوی عباس موسوی گفت: تهران آماده بود برای بیشتر زندانی مبادلات با واشنگتن است. "اگر امکان تبادل زندانیان وجود دارد و ما باید این آمادگی به بقیه افرادی که زندانی در آمریکا و بازگشت آنها به کشور," او گفت:.

پاکسازی خواستار آزادی فوری' از فرانسه-دانشگاهی

فرانسه-دانشگاهی و فریبا Adelkhah با این حال هنوز پشت میله های زندان در ایران, یک سال پس از دستگیری او در تاریخ 5 ژوئن 2019.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی است به نام او "آزادی فوری" و گفت که او بازداشت شد "غیر قابل قبول".

متولد شده در ایران در سال 1959 اما زندگی در فرانسه از سال 1977 Adelkhah را حفظ کرده است و بی گناهی او و همکاران و دیگر حامیان rubbished اتهامات عنوان شده علیه او. او در ادامه 49 روز اعتصاب غذا در اعتراض به او را شرایط.

Adelkhah دستگیر شد با او شریک رولاند Marchal یک همکار دانشگاهی در دانشگاه پلیتکنیک دانشگاه در پاریس و متخصص در آفریقا است.

Marchal آزاد شد و به فرانسه بازگشت و در ماه مارس پس از مقامات فرانسوی منتشر شد ایران مهندس Jallal Rohollahnejad که در معرض خطر استرداد به ایالات متحده در اتهام نقض تحریم.

(FRANCE 24 با AFP آسوشیتدپرس و رویترز)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن