اسرائیل مورخ زئيف Sternhell مدافع برای حقوق فلسطینی درگذشت 85

صادر شده در: 21/06/2020 - 18:56ویرایش: 21/06/2020 - 18:56 اسرائیل مورخ و دانشمند علوم سیاسی زئيف Sternhell ی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 2 تیر 1399

صادر شده در: ویرایش:

اسرائیل مورخ و دانشمند علوم سیاسی زئيف Sternhell یک فعال صلح و یکی از متفکران برجسته این کشور را ترک کرد در سن 85 بیت المقدس را در دانشگاه عبری روز یکشنبه گفت.

تبلیغات

لهستانی-متولد Sternhell رئیس دانشگاه گروه علوم سیاسی بود صریح قهرمان از حقوق فلسطینی که به شدت مورد انتقاد قرار شهرک های یهودی نشین در کرانه.

دانشگاه عبری جمهور آشر کوهن مورد ستایش قرار داد Sternhell یک استاد بازنشسته وجود دارد که موفق به دریافت معتبرترین جایزه اسرائیل برای علوم سیاسی در سال 2008 به عنوان "در میان مهم ترین محققان" به ظهور نهاد.

"نوآورانه سیاسی علوم تحقیقات بود که ترجمه به بسیاری از زبان ها به ارمغان آورد یک تغییر عمیق در دانشگاهی درک ایدئولوژیک جنبش به طور خاص رادیکال جنبش" کوهن گفت.

Ayman عوده رئیس عرب-led لیست مشترک در اسرائیل مجلس نوشت که "در طول دوران کودکی خود را در لهستان Sternhell تجربه وحشتناک نتایج فاشیسم و در طول زندگی اش تا به حال شجاعت و قدرت به تحقیق و مبارزه با آن است.

"در دهه های او قابل توجه صدا برای فلسطینی حقوق بشر و علیه اشغالگری در سرزمین."

جان سالم به در جنگ جهانی دوم

یک خانواده یهودی متولد شد و در سال 1935 Sternhell جان سالم به در جنگ جهانی دوم مبدل به عنوان یک کاتولیک. مادر و خواهر خود به قتل رسیدند توسط نازی ها.

او به فرانسه رفت و پس از جنگ و پس از آن به اسرائیل پس از ایجاد آن در سال 1948.

Sternhell خدمت به عنوان یک سرباز اسرائیلی در این کشور جنگ بیش از چهار دهه و معتقد به ضرورت یک دولت یهودی با وجود مخالفت خود را با شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری است.

او دیرین فعال در اسرائیل صلح در حال حاضر جنبش عضو موسس جانت Aviad به خبرگزاری فرانسه گفت.

"او بسیار قوی و معتبر صهیونیستی که پیام این بود که ما یک زمین برای دو نفر" او گفت:. "بود که پیام تحویل او بسیار انسانی مساوات طلب شرایط جهانی".

کارهای علمی خود را نیز به delved "فرانسه ریشه های فاشیسم" و هم زده بحث پر جنب و جوش و جنجال با توجه به سابق دانشجویی دنیس Charbit در حال حاضر مدرس در دانشگاه آزاد اسرائیل است.

Sternhell بود "بسیار دشوار" استاد بلکه یک "توجه" به بهترین دانش آموزان Charbit به خبرگزاری فرانسه گفت.

علاوه بر نگارش علمی و کتاب های او به طور منظم منتشر شده نظر قطعات در روزنامه های اسرائیلی مهمترین هاآرتص که بسیاری از ما حیاتی بود از مهاجران.

در یکی از مناسبت Sternhell به نام حل و فصل حرکت یک "سرطان" در جامعه اسرائیل و در مثال دیگری گفت: حل و فصل باید حمله با تانک.

'شکنندگی' دموکراسی

پس از دریافت جایزه اسرائیل در سال 2008 او زخمی شد همان سال توسط یک بمب کاشته شده در خارج از خانه توسط یک افراطی جناح راست.

Sternhell خود گفت: حمله شهادت به "شکنندگی" اسرائیل دموکراسی است.

در مصاحبه با هاآرتص بعد از آن که سال, او هشدار داد که ادامه اشغال سرزمین های فلسطینی و شرط از اسرائیل "نه احترام به حقوق ملی از دیگران".

در 2014 مصاحبه با هاآرتص اسرائیل در طول جنگ علیه حماس در غزه Sternhell هشدار داد که دولت یهودی را دموکراسی بود "رو به سقوط".

"اسرائیل دموکراسی فرسایش و نشانه ها (در حال ظهور فاشیسم) وجود دارد," او گفت:.

تامار Zandberg از جناح چپ حزب Meretz گفت: Sternhell را میراث ماندگار خواهد بود و کار خود را نسبت به "قوی و اشغالگر اسرائیل دموکراسی".

وزیر ارتباطات Yoaz Hendel ارائه تسلیت خود را به Sternhell خانواده اشاره کرد که در حالی که او نمی به اشتراک گذاری بسیاری از Sternhell به عقاید "برجسته روشنفکران مانند او از راست و چپ هستند که پایه و اساس به وجود ما به عنوان اهل کتاب".

با توجه به هاآرتص Sternhell درگذشت به عنوان یک نتیجه از عوارض پس از عمل جراحی.

او جان سالم به در با همسر و دو دختر و چندین نوه.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن