ساحل عاج نخست وزیر Amadou Gon Coulibaly می میرد در آبیجان در 61

صادر شده در: 08/07/2020 - 20:54 ساحل عاج نخست وزیر Amadou Gon Coulibaly درگذشت, شنبه در آبیجان در سن 61 ریاس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 تیر 1399

صادر شده در:

ساحل عاج نخست وزیر Amadou Gon Coulibaly درگذشت, شنبه در آبیجان در سن 61 ریاست جمهوری اعلام کرد در تلویزیون است. Coulibaly شده بود برداشت به حزب حاکم نامزد در انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی شده برای اکتبر.

تبلیغات

ریاست عمومی, پاتریک Achi خواندن بیانیه ای از رئیس جمهور Alassane Ouattara در رسانه های دولتی اعلام Coulibaly مرگ است.

"من عمیقا متاثر اعلام کرد که نخست وزیر Amadou Gon Coulibaly رئیس دولت چپ ما در اوایل بعد از ظهر امروز پس از شرکت در شورای وزیران" Achi گفت.

Coulibaly, شناخته شده به عنوان "AGC" بازگشت به ساحل عاج در هفته گذشته پس از دو ماه نبود. نخست وزیر چپ آوریل 2 برای درمان پزشکی در فرانسه با وجود بسته شدن مرزها به دلیل بیماری همه گیر کوروناویروس. او موفق به دریافت یک استنت حدود یک هفته پس از ورود به فرانسه بعد از یک امتحان خود را عروق کرونر. او همچنین از عمل جراحی قلب قرار گرفته در سال 2012.

"من هستم به جای من در کنار رئیس جمهور برای ادامه کار توسعه و ساخت و ساز کشور ما" Coulibaly گفت: در طول یک سخنرانی به محض ورود در فرودگاه در جولای 2.

Coulibaly شد ناخوشی روز چهارشنبه طی یک هفته در جلسه هیئت دولت و تخلیه به یک بیمارستان که در آن او گذشت Ouattara گفت.

Ivory Coast Prime Minister Amadou Gon Coulibaly
ساحل عاج نخست وزیر Amadou Gon Coulibaly © Screen grab, فرانسه 24

انتخابات بی نظمی

Coulibaly بود دست برداشت به عنوان حاکم RHDP (Houphouetists تجمع برای دموکراسی و صلح) نامزد حزب در ماه مارس است. مرگ او می اندازد اکتبر انتخابات ریاست جمهوری به بی نظمی افزایش نگرانی ها در مورد خواهد شد که به نمایندگی از حزب جمهوری Ouattara که مورد نیاز است بعد از دوره دوم خود.

Ouattara حزب بوده است بعد از انتخابات از یک دهه پیش در سمت چپ برخی از 3000 نفر کشته و سپس رئیس جمهور Laurent Gbagbo حاضر به اذعان Ouattara پیروزی در تکریت. Gbagbo متعاقبا تلاش برای جنایات جنگی در ارتباط با بعد از انتخابات در دادگاه جنایی بین المللی شد اما تبرئه شد در ژانویه 2019. ICC دادستان ها گفته اند که آنها درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

وجود دارد برخی از حدس و گمان است که Ouattara نیز تلاش برای گسترش حکومت خود را اما او در نهایت گفت که او نمی خواهد به دنبال انتخاب مجدد در سال 2020 و انداخت حمایت خود را پشت Coulibaly.

هیچ روشن جایگزینی برای او در انتخابات است که به طور گسترده ای به عنوان یک آزمون برای ثبات جهان بالا کاکائو تولید کننده. وزیر دفاع Hamed Bakayoko به عنوان نخست وزیر موقت در حالی که Coulibaly بود در فرانسه.

در سخنان خود در روز چهارشنبه Ouattara مورد ستایش قرار داد نخست وزیر به عنوان شده خود را نزدیک سیاسی متحد برای سه دهه است.

"من پرداخت ادای احترام به برادر کوچکتر من پسرم Amadou Gon Coulibaly بود که من نزدیک ترین همکار برای 30 سال" Ouattara گفت.

"سلام من حافظه از یک دولتمرد بزرگ, وفاداری, وفاداری و عشق خود را برای کشور است."

(FRANCE 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن