تورو، نخست وزیر سابق ساحل عاج می گوید نامزدی او برای ریاست جمهوری 'غیر قابل فسخ' است

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 11:35 رهبر سابق شورشی ساحل عاج و گيوم سوری نخست وزير سابق، که پيشنهاد او برای

توسط NEWSPISHGAMANNN در 27 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 11:35

رهبر سابق شورشی ساحل عاج و گيوم سوری نخست وزير سابق، که پيشنهاد او برای رياست جمهوری از سوی دادگاهی باطل شده است، روز پنجشنبه اصرار داشت کانديدائی او حتی در حالی که به انتخابات ۳۱ اکتبر به عنوان طرحی برای در نظر گرفتن آلاکسان اوتارا ۷۸ ساله به عنوان رئيس دولت حمله کرد، «لغو نشدنی» است.

تبلیغات
ادامه

تورو در پاریس به خبرنگاران گفت: نامزدی من محکم، غیرقابل تغییر و غیرقابل فسخ است و افزود کشورش از زمان تصمیم آلازان اوتارا رئیس جمهوری آمریکا برای جستجوی دوره سوم ریاست جمهوری «در آستانه» قرار دارد.

تورو از احزاب مخالف این کشور خواست که حتی در حالی که اصرار داشت نظرسنجی ریاست جمهوری ۳۱ اکتبر «هیچ معنایی ندارد» متحد شوند چرا که برای «تأیید کودتای دولتی نهادی آلازان واتارا» طراحی شده بود.

سرو که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به عنوان نخست وزیر خدمت می کرد، از رهبران اپوزیسیون ساحل عاج خواست که متحد شوند و «اکواس (بلوک منطقه ای) را به منظور به دست آوردن انتخابات شفاف تصرف کنند».

و او اصرار داشت که در ۳۱ اکتبر «انتخاباتی صورت نخواهد گرفت»، بدون توضیح بیشتر.

دادگاه ارشد ساحل عاج ۴۰ کانديدای انتخابات رياست جمهوری را رد کرد و پيشنهاد مورد اعتراض رئيس دولت فعلی را اعتبار بخشيد اما از سلف خود لوران گباگبو و تورو، متحد يک بار اوتارا، جانبداري کرد.

روز سه شنبه دادگاه حقوق بشر و مردم آفريقا از مقامات عاج خواست به تورو اجازه دهند در رای گيری شرکت کند.

تنش ها پيش از نظر سنجی در ايالت آفريقای غربی که در آن بيش از سه هزار نفر در خشونت های پس از انتخابات در سال های ۲۰۱۰-۱۱ جان خود را از دست دادند، بالا می رود.

در این هفته اعتراضاتی در چندین شهر از جمله در جنوب شرقی بونوآ، زادگاه سیمون همسر گباگبو، جایی که حدود ۳۰۰ نفر که عمدتاً جوانان بودند، با سرپیچی از ممنوعیت تظاهرات، علیه نامزدی اوتارا راهپیمایی کردند.

Ouattara در ماه مارس گفته بود که او به دنبال دوره سوم نیست ، اما ساخته شده U - نوبت تنها چهار ماه بعد زمانی که جانشین مورد علاقه خود ، نخست وزیر Amadou گون Coulibaly ، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

استدلال پشت پیشنهاد او محور اصلاحات در قانون اساسی در سال ۲۰۱۶ است. هواداران می گويند اين امر محدوديت های دو دوره ای را به صفر بازنشانی کرده است و حق دارد او دوباره نامزد شود.

اعتراضات خشونت آميز عليه کانديدائی اوتارا ماه گذشته حدود ۱۵ کشته بر جا گذاشت و خاطرات خون ریزی پس از انتخابات را نزديک به يک دهه پيش زنده کرد.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن