رئیس جمهور کوزوو هاشم Thaci تحت تعقیب جنایات جنگی

صادر شده در: 24/06/2020 - 18:24Modified: 24/06/2020 - 18:28 کوزوو رئیس جمهور و شماری دیگر از سابق مبارزان جد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 5 تیر 1399

صادر شده در: Modified:

کوزوو رئیس جمهور و شماری دیگر از سابق مبارزان جدایی طلب بودند تحت تعقیب در طیف وسیعی از جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی از جمله قتل توسط دادگاه بررسی جنایات علیه قومی صرب آلبانی و رم در طول و پس از کوزوو را 1998-99 استقلال جنگ با صربستان.

تبلیغات

بیانیه ای از دادستان کوزوو متخصص اتاق صادر شنبه گفت: رئیس جمهور هاشم Thaci و دیگران مظنون "هستند با عنوان جرم جنایی مسئول نزدیک به 100 قتل" از مخالفان سیاسی و کوزوو Albanian صرب و رم قربانیان.

اتهامات دیگر شامل ناپدید شدن اجباری آزار و اذیت و شکنجه. Thaci فرمان مبارزان در ارتش آزادی بخش کوزوو یا KLA در طول جنگ.

رئیس جمهور مشاوران بلافاصله پاسخ به درخواست ها برای اظهار نظر از آسوشیتد پرس. قبل از کیفرخواست Thaci برنامه ریزی برای حضور در کاخ سفید دیدار با صربستان رهبران در روز شنبه با هدف تامین امنیت توافق صلح میان صربستان و کوزوو است.

او در حال حاضر در سمت چپ کوزوو اما روشن نیست که چه اتهامات ممکن است به معنی خود را برای سفر به واشنگتن است.

Thaci, 52 رئیس جمهور انتخاب شد در فوریه سال 2016 و مدت خود را به پایان می رسد در سال آینده. او قبلا به عنوان نخست وزیر, معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ،

بازجویی از افراد نیز شامل کادری Veseli سابق پارلمان و رهبر مخالفان حزب دموکرات کوزوو. Thaci استعفا داد و به عنوان رهبر حزب زمانی که او رئیس جمهور شد, ترک پست به Veseli.

کیفرخواست صادر شده و روز شنبه برای اولین بار بود توسط دادگاه ویژه مستقر در لاهه. دادگاه عامل شده است پس از 2015 و صدها سوال از شهود. کوزوو نخست وزیر استعفا داد و سال گذشته قبل از او سوال شد. Veseli نیز همواره مورد سؤال بوده است اما نه Thaci.

کیفرخواست در حال بررسی توسط یک قاضی پیش از محاکمه خواهد کرد که تصمیم بگیرید که آیا برای تایید این اتهامات با توجه به این بیانیه.

دادستان پرونده کیفرخواست پس از یک بررسی طولانی مدت و این نشان دهنده خود را "عزم و اراده است که آن را می تواند ثابت کند همه این اتهامات را فراتر از شک معقول" بیانیه ای گفت:.

دادستان همچنین متهم Thaci و Veseli از تلاش های مکرر "به مانع و تضعیف کار" دادگاه.

"Thaci و Veseli اعتقاد به انجام یک سری مبارزات برای سرنگونی این قانون ایجاد دادگاه و در غیر این صورت مانع کار دادگاه در تلاش برای اطمینان حاصل شود که آنها نه چهره عدالت" در بیانیه ای گفت:.

"با در نظر گرفتن این اقدامات آقای Thaci و آقای Veseli قرار داده اند منافع شخصی خود جلوتر از قربانیان جرایم و حکومت قانون و همه مردم کوزوو" به آن اضافه شده است.

کوزوو سیاستمداران مقاومت و ابراز تنفر موشکافی جنایات جنگی دادگاه بارها و بارها اشاره کرد که حضور نیروهای متعهد قتل و سایر جنایات در طول جنگ که رفت بدون مجازات.

1998-1999 جنگ چپ بیش از 10000 مرده و 1,641 هنوز حساب نشده است. آن به پایان رسید و پس از 78 روز هوایی ناتو در مبارزه است.

کوزوو سابق صرب استان که اعلام استقلال در سال 2008 یک حرکت صربستان به رسمیت نمی شناسد. تنش میان دو کشور بالا باقی می ماند. اتحادیه اروپا-تسهیل مذاکرات برای عادی سازی روابط خود آغاز شده در مارس 2011 و تولید شده است برخی از 30 موافقت نامه های بسیاری از آن مشاهده نشد.

کاخ سفید جلسه راه اندازی شد برای اولین بار مذاکرات بین دو طرف در 19 ماه.

(AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب