کشورهای آمریکای لاتین صورت نبرد دشوار مقابل Covid-19 همه گیر

در حالی که Covid-19 همه گیر به نظر می رسد در آینده تحت کنترل در آسیا و اروپا آن را همچنان به انتقام ویران کرد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 8 خرداد 1399

در حالی که Covid-19 همه گیر به نظر می رسد در آینده تحت کنترل در آسیا و اروپا آن را همچنان به انتقام ویران کردن در آمریکای لاتین است. سازمان بهداشت جهانی توصیف کرده است این را به عنوان یک "جدید epicentre". فرانسه 24 فراهم می کند یک مرور کلی از وضعیت در این کشورها که در حال تلاش برای رسیدن به یک تعادل بین محافظ سلامت اقدامات و نیاز به شروع به احیای اقتصاد است.

تبلیغات

آمریکای لاتین جدید "epicentre" از Covid-19 گیر با عفونت و مرگ و میر در مجموعه ای به طور قابل ملاحظه ای بدتر در هفته های آینده که روز سه شنبه گفت:.

در حالی که اروپا به آرامی در حال ظهور از مستند, آمریکای لاتین است که در حال حاضر بیشترین تاثیر را در رابطه با پیامدهای وحشتناک برای هر دو اقتصاد و اشتغال است.

"آمریکای جنوبی تبدیل شده است به یک جدید کانون برای این بیماری است. ما شاهد یک افزایش در تعداد موارد در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی" گفت: مدیر اجرایی که بهداشت و درمان اضطراری برنامه Michael Ryan در همایش از ژنو.

Death rates by country per 100,000 population as of May 27 2020, according to John Hopkins University.
نرخ مرگ و میر کشور در هر 100000 نفر جمعیت به عنوان از آوریل 27 سال 2020 به گفته جان هاپکینز. © فرانسه 24 infographic.

برزیل و مکزیک و پرو در حال تجربه شدید ترین غلظت مرگ و میر در امریکا لاتین. شیلی برای آن است که در آستانه سقوط به گفته رئیس جمهور خود را در حالی که اکوادور و به خصوص شهر گوایاکیول شروع به نشان دادن نشانه هایی از بهبود.

فرانسه 24 به ارائه یک نمای کلی از موقعیت های مختلف در منطقه:

در برزیل, پوپولیسم و بیماری های همه گیر مخلوط ضعیف

با جمعیت 210 میلیون دلار برزیل است که در حال حاضر دومین کشور آسیب دیده ترین در جهان پشت سر ایالات متحده در تعداد موارد تایید شده. بیم آن می رود که تعداد زیادی از عفونت ها و مرگ و میر می تواند بالاتر به عنوان کشور بوده است آهسته به اجرای آزمایش غربالگری.

راست پوپولیستی رئیس جمهور Jair Bolsonaro شده است کمرنگ جلوه دادن این بیماری همه گیر از آغاز بحران است. با حامیان خود او را محکوم کرده "دیکتاتوری کروناویروس" است و به طور منظم حاضر به احترام هر اجتماعی فاصله. در طول یک جلسه در برازیلیا پایتخت در روز یکشنبه او را برداشته ماسک, دست تکان داد با مردم به عنوان بسیاری که ممکن است و حتی انجام یک کودک بر روی شانه های او.

برای محافظت از جمعیت مقامات محلی به تصویب رسید مهار اقدامات در برابر توصیه های رئیس جمهور است.

در مکزیک بیش از حد شتابزده به پایان مستند?

مکزیک در رتبه دوم مرگ و میر در امریکا لاتین با بیش از 6 ، 000 مرگ و میر مربوط به Covid-19. با وجود این رئیس آندرس مانوئل لوپز Obrador است که در حال حاضر با توجه به پایان مستند و ادعا کرد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که "همه گیر شده است tamed" اجازه دادن "بازگشت به حالت عادی".

در حالی که او معتقد است که اجتماعی فاصله باید حفظ شود دولت او در حال حاضر شروع به کار بر روی چگونگی این کشور باید از ظهور مستند. آنها را توسعه داده اند یک چهار رنگ برنامه نویسی سیستم بسته به شدت ویروس گردش خون. Obrador می خواهد به راه اندازی مجدد فعالیت های اقتصادی به عنوان به زودی به عنوان امکان پذیر است. این عجله به حالت عادی است که با تاخیر توسط بسته شدن مرز با ایالات متحده یک شریک تجاری است که در آن مکزیک است که به شدت وابسته است.

"اجتماعی فاصله کمپین ساخته شده است آن را ممکن است برای صاف کردن اپیدمیولوژیک منحنی به طوری که بیمارستان ها کمتر اشباع شده است. اما [Obrador را] اشتیاق به پایان مستند خطرات تحریک موج دوم سرایت" دکتر Guillermo توره از دانشکده پزشکی در مونتری موسسه فناوری و آموزش عالی در مصاحبه ای گفت: به روزانه Le Monde. این درست است به خصوص از سازمان های غیر دولتی باید سوال که آیا تعداد واقعی موارد تا حد زیادی دست کم در کشور است.

در پرو مبارزه همچنان ادامه دارد

در مارس 16, زمانی که تنها 86 نفر رسما ثبت نام, پرو, اولین کشور آمریکای لاتین به اتخاذ اقدامات محدود کننده در تلاش برای مهار این بیماری همه گیر. اما پس از نه ماه از مستند, عفونت, چهره های منفجر شد. پرو در حال حاضر دومین آسیب دیده ترین کشور در آمریکای لاتین پس از برزیل و سوم از نظر تعداد مرگ و میر پس از برزیل و مکزیک.

گسترش با وجود مستند است که به علت عوامل مختلف است. این اولین بار است که شکنندگی پرو نظام سلامت است. بیش از 8000 Covid-19 بیماران بستری در پرو. اما با توجه به ترکیبی از عدم وجود تجهیزات حفاظتی و شکست به دنبال سلامت پروتکل های ایمنی این ویروس به سرعت در حال گسترش در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی. حداقل 635 پزشکان و 1200 پرستاران قراردادی به این بیماری و 33 مراقبت های بهداشتی کارگران درگذشت.

علاوه بر این بازار و بانک ها را در عمل به عنوان بردار برای گردش ویروس. با اعلام lockdown دولت مجبور شد برای حفظ و ضروری فعالیت های اقتصادی از جمله فروش مواد غذایی در بازار. بازار شد یک منبع آلودگی تا زمانی که دولت در پاسخ به بسته شدن آنها را. همین مشکل رخ داده است و با بانک ها که در آن پرو رنگی برای خروج اضطراری کمک کوپن.

افزایش تعداد عفونت نیز می تواند با توضیح نقش مرکزی بخش غیر رسمی که حساب برای 70 درصد از این کشور به فعالیت است. هزاران نفر از مردم به مبارزه طلبیده مستند سفارشات برای تغذیه خانواده خود را.

در شیلی بیمارستان به سر می برند

شیلی ثبت نام جدید با کیفیت بالا برای coronavirus موارد در روز دوشنبه با نزدیک به 5000 عفونت در 24 ساعت از جمله دو وزیر در جمهوری Sebastián Piñera دولت.

بیش از دو هفته گذشته شیلی شاهد یک افزایش قابل توجهی در آلودگی که باعث شده است تا دولت به فرمان اجباری مستند برای هفت میلیون نفر از پایتخت, Santiago.

Piñera بود نگران است که نظام سلامت شد اشباع شده و "بسیار نزدیک به محدودیت های آن". در سانتیاگو نرخ اشغال برای تخت های مراقبت ويژه است که نزدیک به 95 درصد است.

اما همه گیر نیست تنها مشکل مواجه شیلی. بیکاری و گرسنگی منفجر شد و در فقیرترین محلات. در اواسط ماه مه ساکنان Santiago مبارزه طلبیده اجباری مستند به اعتراض.

در پاسخ دولت شیلی آغاز توزیع 2.5 میلیون سبد غذایی به فقیرترین خانواده ها است. این توزیع به برآورد هزینه 100 میلیون دلار هستند را در سراسر شیلی برای افرادی که شغل خود را از دست ناشی از بحران بهداشت و درمان. اما این وضعیت باقی می ماند مواد منفجره به دلیل عدم تعادل اجتماعی است که در حال حاضر زمان قبل از بیماری همه گیر.

در ونزوئلا به این بیماری همه گیر شده است شامل?

با توجه به رئیس جمهور ونزوئلا, نیکولا Maduro, این کشور موفق شده است تا "شامل" گسترش coronavirus. در نامهای ثبت شده فقط 11 مرگ و میر مربوط به Covid-19 و 1,211 موارد تایید شده در روز چهارشنبه.

اگر مادورو با افتخار از این آمار و ارقام خود را حریف اصلی خود اعلام کرد رئیس جمهور ژوئن Guaido مسابقات آنها. کمیساریای عالی حقوق بشر میشل باشله نیز علنا مورد انتقاد قرار ونزوئلا "عدم شفافیت". اما هر دو که و دانشگاه جانز هاپکینز دانشگاه را پذیرفته اند دولت آمار رسمی.

مستند تمدید شده است برای یک ماه دیگر برای 30 میلیون ونزوئلا. تصمیم بگیرند که کمتر به دلایل بهداشتی از با کمبود بنزین است که تضعیف در حال حاضر بعید است که بهبود اقتصادی به گفته کارشناسان در منطقه در مصاحبه با AFP.

بسیاری از مردم با توسل به شکستن قفل محدودیت ها به خصوص در کاراکاس که در آن مردم در حال تلاش برای بازگشت به کار به منظور زنده ماندن در یک وضعیت اقتصادی که در حال حاضر بد قبل از همه گیر.

در اکوادور بازیابی کند

پس از اولین تشخیص coronavirus در این کشور در فوریه 29, اکوادور شده است یکی از کشورهای آمریکای لاتین سخت ترین ضربه این بیماری همه گیر. بیش از 3200 نفر کشته شده اند و تصاویر از اجساد مردگان در خانه ها و خیابان ها را شوکه جهان است.

شهر گوایاکیول به سرعت تبدیل شد به محلی کانون بیماری همه گیر در نتیجه سقوط آن در سلامت و سیستم های مراسم تشییع جنازه.

برای جلوگیری از گسترش این بیماری اکوادور اعلام وضعیت اضطراری در اواسط ماه مارس و بسته مدارس و ادارات. 15 ساعت روزانه منع رفت و آمد نیز تحمیل شده است.

این منجر به اعتراض های عمومی. تظاهر به مبارزه طلبیده coronavirus محدودیت به مارس در شهرستانها در سراسر اکوادور روز دوشنبه در اعتراض به رئیس جمهور لنین مورنو را شدید اقتصادی اقدامات لازم برای مقابله با بحران.

گوایاکیول است در نهایت شاهد برخی از نور را در انتهای تونل. پس از نه ماه از مستند, در این شهرستان آغاز شده است مرحله بعدی با از سرگیری برخی از فعالیت ها و صنایع.

در آرژانتین کلمبیا و اروگوئه احتیاط باقی مانده است

این سه نفر از کشور به نظر می رسد مقابله خوبی با Covid-19 همه گیر شده است ، خود ایالات موضع یکی از احتیاط در آرژانتین که در آن مستند تمدید شده است تا ماه ژوئن 7.

در کلمبیا آن را تمدید حداقل تا 31 ماه مه در حالی که وضعیت بهداشت و درمان اضطراری است که انتظار می رود تا آخرین اوت 31.

در اروگوئه با توجه به کمیته علمی ارائه مشاوره به دولت این بیماری همه گیر است که تحت "کنترل نسبی". این کشور کوچک از 3.5 میلیون نفر ثبت شده کمتر از 1000 موارد و تنها 22 روز 28 مه.

این مقاله ترجمه شده توسط Sophie گورمن از اصلی در فرانسه.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن