لبنان نئو-لیبرال چرخ سرعت به یک رویا, آینده, اما گذشته از اعمال ترمز

برای چند دهه, لبنان, بود, پوستر کودک از پیروزی شرکت خصوصی شکست آن به جنگ داخلی فصل نادیده گرفته به این امید ک

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 تیر 1399

برای چند دهه, لبنان, بود, پوستر کودک از پیروزی شرکت خصوصی شکست آن به جنگ داخلی فصل نادیده گرفته به این امید که سعادت را غلبه بر ضعف دولت است. اما در حال حاضر که بحران اقتصادی کنونی را پاره پاره نئو-لیبرال band-aid, می توانید از لبنان و مقابله با زخم های گذشته است ؟

تبلیغات

قطار در لبنان هستند تاسف استعاره برای دولت است. آنها در حال رفتن هیچ جا. در واقع آنها نمی budged از راه آهن ملی سیستم زمین به توقف در طول 1975-1990 لبنان جنگ داخلی.

اما آنها زندگی می کنند در حافظه یک شی از حسرت و شهادت به محدودیت های شرکت های خصوصی. هنرمندان قرار داده تا نشان می دهد ارائه قهوه ای رنگی نوستالژی از یک میراث سرویس. روزنامه ها از ویژگی های پروفایل "لبنان گذشته زندگی راننده قطار". سازمان های غیر دولتی افزایش آگاهی از طریق آهنگ ها و کلیپ های تصویری امید آن را زمینه سازی برای مدرن سیستم راه ارتباط شهرستانها به عنوان آنها را تحت عثمانی و استعمار.

چرخ رویای حال گیر بود و این کشور قطار فرسوده در محوطه پرسه می زدند توسط بسته های از سگ های وحشی.

در ضمن لبنان به حمل و نقل عمومی و راه آهن اداره یا دفتر des Chemins de Fer et des Transports en مشترک (OCFTC) در فرانسه است. بخش کارکنان توسط کارمندان و بودجه بیش از 8 میلیون دلار در سال است.

اما OCFTC تنها حمل و نقل ارائه شده توسط ناوگان عمومی اتوبوس با یک کل بزرگ از 35 خودرو رسما در حال اجرا و نه راه ها در سراسر کشور. در حقیقت بسیاری از OCFTC رانندگان اتوبوس هرگز پشت چرخ. برخی از اعتراف آنها ندارد رانده شده برای سال چون آنها ترس از مورد حمله توسط رانندگان مینی بوس خصوصی که تسلط بر لبنان حمل و نقل عمومی بخش.

مقررات حمل و نقل, خدمات, در ضمن طیف وسیعی از فاسد به غیر موجود. قرمز صفحات ثبت نام لازم برای خودروهای حمل و نقل عمومی صادر شده توسط حمل و نقل و مدیریت خودرو اقتدار (TVMA) تحت وزارت کشور. اما می توان آنها را خریداری و به فروش می رسد و یا به سادگی جعلی با تعداد قرمز پلاک وسایل نقلیه در خیابان ها به مراتب بیش TVMA صادر شده ثبت نام.

اما لبنان با این حال نگه داشته و حرکت آن حدود 4 میلیون نفر از شهروندان مشهور برای سرمایه گذاری خود انعطاف پذیری و فراست کسب و کار – گرفتن جایی که آنها نیاز به نوعی. غنی و بالای متوسط کلاس در اتومبیل های خود مانور ترافیک snarls کمتر خوش شانس مورد ستایش قرار داد مینی بوس و یا "خدمات" در جنوب لبنان را جشن مشترک تاکسی.

پول نیز سرازیر شد با لبنان بانک – تاریخی "جواهر" اقتصاد کشور" – ارائه نرخ بهره بالا جذب ارز از محلی و منطقه ای سپرده گذاران و همچنین به عنوان بزرگ خارج لبنان در سراسر جهان است.

"کمی لبنان" شده است مورد ستایش قرار داد لیبرال جزیره در یک خودکامه عرب محله است. پس از جنگ داخلی در سوریه و آن را تبدیل به یک نئو-لیبرال رویا عدم حضور موثر دولت و خدمات آن را اعتقاد بر این بود می تواند با سرمایه گذاری خصوصی معکوس فروپاشی شوروی سابق و روال خصوصیسازی در برابر این گناه از "نفخ" دولت است. توجه بین المللی به جای متمرکز بود در لبنان را متزلزل تعادل سیاسی در یک فرار منطقه است. لبنان آن را اعتقاد بر این بود که می تواند مدیریت امور مالی.

اما نئو-لیبرال حباب پشت سر هم با عواقب مرگبار. فزاینده بحران اقتصادی رانده شده توسط یک ارز سقوط رانندگی است دولت و مردم آن به فقر. پوند لبنان در روزهای اخیر ذهن بیش از 9000 به دلار آمریکا در بازار سیاه بیش از حد تورم به پاک کردن گوشت بسیاری از لبنان جداول – از جمله ارتش را در منو و ناامیدی است باعث افزایش خودکشی.

چهار لبنان کشته خود را هفته گذشته در خودکشی ظاهرا مربوط به رکود اقتصادی است.

در یک مورد یک زن 61 ساله به ضرب گلوله خود را قبل از Dunkin' دونات مغازه در قلب پایتخت بیروت. خودکشی توجه داشته باشید در قفسه سینه خود به نقل از یک خط از یک آهنگ محبوب "من نه یک مرتد. اما گرسنگی ارتداد" با توجه به گزارش رسانه های محلی.

صندوق بین المللی پول به عنوان "مدافعان زنان بیوه و کودکان یتیم'

در همین حال مذاکرات میان لبنان و صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) به صورت اضطراری نجات متوقف شده بیش از این کشور را به ناتوانی در تعمیرات اساسی خود را تثبیت حمایت سیستم.

دو نفر از اعضای حزب الله لبنان مذاکره تیم استعفا داد و در ماه گذشته از جمله یکی از معماران اصلی دولت طرح نجات. آلن Bifany بالا مدنی در لبنان و دارایی در یک نشست خبری گفت او "حاضر به عنوان بخشی از, و یا شاهد به آنچه در حال انجام است".

یک بازی سرزنش کرده و تحت سلطه لبنان امواج رادیو و تلویزیون. اما آن را تغییر نداده حقایق را بر روی زمین. فروپاشی مذاکرات با توجه به تفاوت بین لبنان و صندوق بین المللی پول دو مذاکره طرفین است. آن برانگیخته شد توسط اصطکاک و مبارزات داخلی در لبنان تیم سوراخ سوراخ شدن کارمندان دولت در برابر بانکداران و سیاستمداران بیش از میزان ضرر و زیان متعلقه توسط بانک ها به خصوص لبنان و بانک مرکزی.

دولت را ارزیابی بانک مرکزی از ضرر و زیان حدود 50 میلیارد دلار – معادل بیش از 90 درصد از لبنان 2019 اقتصادی کل خروجی – رد شد توسط بانک مرکزی و برخی از نمایندگان مجلس, که حفظ مقدار پایین تر بود با توجه به بار مالی. صندوق بین المللی پول است که بیشتر در خط با لبنان خدمات مدنی ارقام برآورد خسارات بیش از $90 میلیارد دلار است.

سقوط از صندوق بین المللی پول مذاکرات "واقعا ناامید کننده است. اساسا وجود ندارد و طرح ب و آن را آخرین امید برای تزریق به شدت مورد نیاز به ارز خارجی است که می تواند ارائه مهلت به اقتصاد" گفت: Karim امیل Bitar ارشد همکار در پاریس مستقر در موسسه بین المللی و امور استراتژیک (IRIS) و مدیر موسسه علوم سیاسی در دانشگاه سنت جوزف بیروت.

در حالی که صندوق بین المللی پول کمک مالی با همراه با ریاضت و تسمه سفت اقدامات تمایل به محبوب در سراسر جهان معکوس درست است در لبنان Bitar توضیح داد.

"طنز در لبنان است که وجود چنین درجه ای از فساد فاحش سیاسی clientelism و دزد سالاری که صندوق بین المللی پول به پایان رسید تا به عنوان دفاع از زنان بیوه و کودکان یتیم" گفت: Bitar در یک مصاحبه تلفنی با فرانس 24 از بیروت. "این یکی از معدود مواردی که صندوق بین المللی پول است که دیده می شود در کنار عدالت اجتماعی علیه نخبگان سیاسی در cahoots با منافع خصوصی, بانک ها و سپرده گذاران -- چند که باید بیش از 10 میلیون نفر هر [در بانک سپرده] و نمی خواهید برای کمک به یک راه حل منصفانه."

صندوق بین المللی پول کمک مالی در حدود 5 میلیارد دلار در کمک های اولیه – پس از لبنان برای اولین بار قصور در آن بدهی را هموار کردن راه برای مشارکت از فرانسه و اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس علاقه مند به نجات کشور اما با احتیاط از ریختن پول به باتلاق.

اما تعمیرات اساسی لبنان تثبیت حمایت سیستم ثابت شده است آسان تر از انجام گفت. "شما نمی خواهد فکر می کنم این امر می تواند دشوار" یک عضو ارشد مذاکره کننده گفت: نگهبان. "ما شده اند التماس آنها را به رفتار مانند یک حالت عادی و آنها اقدام مانند آنها فروش ما یک فرش."

اما threadbare ملی فرش

لبنان ملی فرش هر چند یک ساختاری threadbare ملیله فرقه ای تقسیم شده است که در طول تاریخ موفق – اغلب جناح – توسط فئودال اربابان جنگ سالاران و خانواده و دوستان خود.

فرش پاره پاره در زمان جنگ اما زمانی که جنگ به پایان می رسد – با یک تغییر ناپذیر تقسیم غنایم – پارچه ملت است که به ندرت تقویت شده است. این کشور پس از جنگ نخبگان و خسته مردم جای جای امید خود را به سحر و جادو از بازار و حافظه از آخرین حمام خون به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر آینده فجایع انسانی.

ریشه های بحران کنونی دروغ در 1975-1990 لبنان در جنگ داخلی این کشور و شکست را به طور موثر که تاریخی فصل با پرداختن به مسائل وجودی. درس از گذشته مهم هستند نه فقط برای لبنان بلکه برای دیگر کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق دست و پنجه نرم کردن با فرقه گرایی و نزاع.

لبنان جنگ برادرکشی بین فرقه ای گروه حمایت قدرت منطقه ای به پایان رسید با توافق طائف. این توافق در کوهستانی در عربستان سعودی در شهر طائف به پایان رسید مبارزه با, اما نتوانستند به طور موثر تضمین صلح است. به جای لغو دوران استعماری تقسیم-و-قانون سیاست های ضروری برای تازه مستقل دموکراسی احزاب صرفا به روز شده اعترافی معادله است.

پس از جنگ عدالت و آشتی اجتناب شد به نفع ملی, فراموشی, محصور شده توسط این نکته "لا ghalib, wa لا maghloub" (هیچ فاتحان هیچ مغلوب). سیستم های قدیمی از zaimsیا اربابان فئودال ارائه حفاظت و خدمات در ازای حمایت جان سالم به در با چند نامگذاری ترفند: جنگ سالاران شد سیاستمداران خود منابع مالی روشن به کسب و کار بین المللی و سرمایه گذاری, سرزمین تبدیل به وزارتخانه ها و احتکار اقدام در حد معمول غیر قابل تنظیم سطوح.

>> بیشتر بخوانید: لبنان مدرن zaims یا اربابان فئودال-تبدیل-نامزدها

'Mr لبنان' بازسازی فساد

پس از جنگ درمانی متمرکز بر محو نشانه های تصویری از جنگ به خصوص در بیروت با آن بمباران کردن ساختمان ها و pockmarked بتن لاشه.

اما ملی بازسازی شد که در اصل یک رونق ساخت و ساز به زودی نماد این بیماری آلوده کردن دولت است.

این کشور برای اولین بار پس از جنگ نخست وزیر رفیق حریری رهبری یک بازسازی است که مجموعه نوار برای politico-کسب و کار غنی سازی. یک تاجر سرمایه دار خیلی مهم با عربستان روابط و تابعیت دوگانه حریری بزرگترین ذینفعان در Solidere یک شرکت سهامی است که snagged بیشتر از خود دولت پروژه های بازسازی. حریری نیز متعلق به لبنان بزرگترین خصوصی ساخت و ساز شرکت که مدیر منصوب شد رئیس شورای توسعه و بازسازی منجر به یک معمار برای توضیح به واشنگتن پست است که "آژانس که دولت برای کنترل توسعه خصوصی در حال حاضر معکوس آن نقش دارد."

این واقعیت است که حریری بود نه یک جنگ سالار بود و درایو و جیب برای بازسازی کشور خود ساخته شده است او را به شکل محبوب در لبنان است. فساد آشکار بود – حریری بود به نام "آقای لبنان" – اما آن را تحمل شد به عنوان قیمت از لبنان "هنگام ورود دوباره در جهان" به عنوان بازرگان-نخست وزیر بارها و بارها اعلام کرد.

منتقدان بازسازی خود – به خصوص معماران و میراث فرهنگی, گروه bemoaning تخریب مکان های تاریخی – بودند کنار خار. مرکز شهر بیروت تبدیل به یک glitzy مرکز خرید غول پیکر مالی بدهی در ریزه لبنان گذشته نماد کامل از reemerging ملت است.

File photo from May 2001 shows construction in downtown Beirut.
فایل عکس از مارس 2001 نشان می دهد ساخت و ساز در مرکز شهر بیروت. AFP - RAMZI حیدر

"ما فروخته شد یک اسطوره است که بسیاری تا به حال علاقه به گفتن است که وجود دارد هیچ نیازی نیست برای یک دولت قوی در لبنان به انعطاف پذیری همیشه در بالا آمده است. امروز کسانی که واقعا انعطاف پذیر هستند الیگارشی حاکم کلاس و فاسد نخبگان در حالی که میانگین شهروندان دیگر قادر به ساخت به پایان می رسد دیدار گفت:" Bitar.

ساخت و ساز و بازسازی بوم تامین می شد با وام گرفتن افزایش بدهی های این کشور به تولید ناخالص داخلی نسبت به آخرین قله نزدیک به 150 درصد قرار دادن لبنان در جهان بالا ترین-مدیون کشورها است. پرداخت بهره در ضمن تحت پوشش بیش از یک سوم از دولت هزینه های سالانه.

اما بانک ها که خود را بیشتر از بدهی اتفاق می افتد به کنترل توسط سیاستمداران و خانواده و دوستان خود که در حال غرق شدن لبنان.

به سمت zaim-دولت کمتر

این "آقای لبنان" قالب برای دولت می تواند مذاکره با شوخ طبعی به اطراف توسط مرفه و بالای متوسط کلاس. اما آن را سرگرم کننده برای کمتر خوش شانس بودند که رانده شده به جوامع خود – حزب الله لبنان برای شیعیان مدرن و روز zaim-سیاستمداران برای دیگران – برای زنده ماندن. این شامل غیر دولتی حمایت از شبکه های است که اغلب مورد سوء استفاده دولت است.

از بین رفته و راه آهن بود که فقط یکی از بخش های مختلفی کارکنان با حقوق و مزایای کادر که شغل امن توسط wasta (نفوذ) اما آیا ارزش کمی. این سیستم حداقل موفق به سرپا نگه داشتن طبقه متوسط. اما بحران کنونی کشیده فرش بر روی آن است. "در این کشور تا به حال یک جامد طبقه متوسط است. امروز وسط کلاس همه اما از میان رفت. بسیاری به فکر خروج از کشور" گفت: Bitar.

دولت لبنان آگاه از دم مشکل شده اند در تلاش برای انجام کاری درباره آن. مردمی حرکات شامل 2015 "شما بدبو" کمپین اعتراض در مقابل جمع آوری زباله مشکل است. در سال 2018 انتخابات پارلمانی و تعدادی از جامعه مدنی و ارقام زیر یک چتر ائتلاف به نام Kuluna Watani ایستاده بود برای تاخیر در پای صندوقهای رای است. اما در حالی که اخراج کردن امید در کمپین بلیزرز آن را کمی تغییر پس از انتخابات قدرت پویا از قوانین انتخاباتی تضمین بقای گارد قدیمی.

تظاهرات ضد دولتی بار دیگر آغاز شد در ماه اکتبر با تظاهر کنندگان خواستار پایان دادن به سیستم. آنها به جای تغییر دولت با نخست وزیر سعد حریری استعفای اما هیچ چیز تغییر کرده است. وزارت پست هنوز doled در حمایت از نظر این قطار هنوز گیر کرده است.

تنها پوشش نقره ای را از بحران کنونی است که این بار آن را بسیار جدی لبنان نخواهد بود hoodwinked توسط یک نجات band-aid ملی زخم.

"باید وجود داشته باشد یک رد از clientelist سیستم. بسیاری از آرزوی های جدید لبنان بر اساس تابعیت به جای جامعه وابستگی" گفت: Bitar. "آنها می خواهند حقوق از دولت و بدون نیاز به رفتن را از گدایی به رهبران فرقه ای التماس برای شغل درخواست پول برای دارو. امروز لبنان نیاز به یک قرارداد اجتماعی جدید."



v.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن