مردم چیزی را اشکار جعلی ناظران انتخابات در مالاوی

تبدیل شدن به یک ناظر یک گروه از شهروندان در یک شهر در مالاوی مرکزی متحد با هم برای رهگیری 16 مردانی که

توسط NEWSPISHGAMANNN در 8 تیر 1399
یک گروه از شهروندان در یک شهر در مالاوی مرکزی متحد با هم برای رهگیری 16 مردانی که آنها معتقد بودند فرستاده شده بود توسط حزب حاکم در تلاش برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری برای روز بعد در 23 ژوئن. چند تن از مردان بودند که در نهایت به دست ارتش و پلیس اعتراف کرد که این مورد بود. ما ناظر می گوید که این ماموریت شکست خورده نشان می دهد که چگونه از جان گذشته و آمادگی حزب ریاست جمهوری بود برای این انتخابات است.

در ژوئن 23, مردم در مالاوی در بازگشت به پای صندوق های رای یک رئیس جمهور برای دومین بار در بیش از یک سال است. در اوایل سال 2020 دیوان عالی کشور لغو نتایج ممکن است 2019 انتخابات.

رئيس جمهور وقت پیتر Mutharika که از حزب دموکراتیک مترقی (DPP) برنده با سرب فقط 159,000 آرا بر رقیب خود لازاروس Chakwera از حزب کنگره مالاوی (MCP).

تا زمانی که جعل شمارش برگه های مشخص شده با رنگ سفید تصحیح مایع کشف شد. این حادثه تقسیم کشور بود که با شکوه تظاهرات ضد دولتی و خشونت گسترده.

پیش از انتخابات برخی از جدی ترین تنش شده است, جوش در ناحیه Nkhotakota. در 22 ژوئن گروهی از مردم محلی swarmed و حمله یک مینی بوس به عنوان نشان داده شده در فیلم ها ارسال شده در توییتر توسط سازمان حقوق بشر HRDC. این فیلم نشان می دهد که گروهی از مردم حمله چند مرد و در برخی موارد ضربه زدن به آنها را. سربازان تلاش برای استخراج از جمعیت و حفظ نظم.

این ویدیو نشان می دهد یک وسیله نقلیه نظامی کشیدن تا به محل که در آن مردان مشخص شد. (تصویری: AIH اخبار).
 
با توجه به رسانه های محلی این مردان بودند سربازان سابق از مالاوی نیروهای دفاع که به صورت تصادفی انتخاب و توسط رییس جمهور وقت حزب DPP و ارسال به Nkhotakota جایی که آنها قرار بود به منظور تلاش برای عبور از خود را به عنوان ناظران انتخابات.

جمعیت رفت و پس از این جعلی ناظران انتخابات که تا به حال به نجات توسط سربازان. (ویدئوها ارسال شده در توییتر).
 

"حزب ریاست جمهوری سازماندهی مبارزات انتخاباتی خود را شدت"

دانیل Mughogho یک روزنامه نگار با AIH اخبار پوشش داده شده اند. او به ما گفت که چه اتفاقی افتاده است:

مردم متوجه است که چیزی است که با این مردان به عنوان به زودی به عنوان آنها وارد شهر در شب دوشنبه شب قبل از انتخابات. یکی از اولین چیزهایی که مردم متوجه شده بود که خودرو خود را به حال عادی پلاک در حالی که ناظران ویژه پلاک. این خودرو نیز تا به حال پنجره های رنگی. و حتی قبل از آنها آمد به شهر وجود دارد شایعات در گردش است که مردان ارسال شده توسط DPP قرار بود برای نشان دادن این ادعا به ناظران انتخابات.

به محض این که خود را با مینی بوس به شهر مردم شروع باطله آنها. زمانی که آنها را متوقف به دریافت گاز در ایستگاه یک گروه آنها را احاطه و دست آنها را به سربازان. خود را در مینی بوس سوزانده شد.

هر گروه مجاز به ناظران انتخابات [یادداشت سردبیر: از جمله احزاب سیاسی ، سازمان های غیر دولتی و سازمان های بین المللی] دهکدهای به اعلام نام خود را چند روز قبل از انتخابات. اما DPP تا به حال گزارش این مردان; نام خود نبودند در هر لیست.

این عکس گرفته شد در مقابل ایستگاه پلیس در Nkhotakota در 22 ژوئن. (عکس: AIH اخبار).
 
پلیس گزارش داد که مردان بودند هر حمل 100,000 kwachas (حدود 120 یورو) که آنها احتمالا می خواهم به استفاده از رشوه به رای دهندگان. یکی از مردان پذیرفته شده است که آنها استخدام شده بود توسط وزارت کشور و آنها پذیرفته شده به این دلیل که آنها زندگی رقت انگیز حقوق بازنشستگی.

در نظر من اگر DPP انجام شده است و این به آن دلیل است که آنها را سازماندهی مبارزات انتخاباتی خود را بد. آنها صرف زمان طولانی انتخاب معاون نامزد ریاست جمهوری [یادداشت سردبیر: در حال حاضر معاون رئیس جمهور است و از طرف دیگر که متعلق به ائتلاف مخالفان]. آنها تنها واقعا راه اندازی مبارزات انتخاباتی خود را کمتر از دو ماه پیش حتی اگر مخالفان آغاز شده بود طولانی قبل از آن. در واقع وجود دارد مناطق در مالاوی از جمله مرکز [یادداشت سردبیر: از کجا Nkhotakota واقع شده است] و در شمال آن DPP حتی نمی مبارزات انتخاباتی. بنابراین من فکر می کنم این حرکت شد و تلاش برای جبران آن شکست است.

Medson Natachaya رسمی با کمیسیون انتخابات گزارش روز دوشنبه شب که مردان تا به حال اعتراف کرد که آنها استخدام DPP به "کمک" حزب در انتخابات در Nkhotakota در ژوئن 23. یکی حتی ادعا شد که در آن وزیر کشور امنیت نیکلاس Dausi که با نزدیک شدن آنها را به طور مستقیم. Natachaya گفت که هیچ یک از مردان بودند حمل جعل برگه یا برگه های رای که در حال حاضر پر شده است را هر چند وجود دارد مقدار زیادی از شایعات در گردش است که آنها بودند. با توجه به ما ناظر DPP با رد این اتهامات.

مالاوی را 2019 انتخابات ریاست جمهوری است و تنها دوم انتخابات در تاریخ آفریقا به مذبور پس از کنیا در دیوان عالی کشور انداخت از نتایج خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017.

آخرین مطالب