محمود Dicko های پوپولیستی امام به چالش کشیدن Mali رئیس جمهور Keita

با هیچ پایانی در چشم به مالی اقتصادی و بحران امنیتی برجسته محافظه کار روحانی پدید آمده است به عنوان قوی ترین

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 تیر 1399

با هیچ پایانی در چشم به مالی اقتصادی و بحران امنیتی برجسته محافظه کار روحانی پدید آمده است به عنوان قوی ترین چالش گسترده در بی اعتبار سیاسی ایجاد درک شده به عنوان داشتن اجرا از ایده ها و راه حل های.

تبلیغات

روز پس از سازماندهی یک جنبش اعتراضی که پایین آورده مالی نخست وزیر در مارس سال گذشته محبوب روحانی محمود Dicko پرسیده شد که آیا او در نظر گرفته شده برای تجارت دین برای سیاست است.

"من نه یک سیاستمدار بلکه یک رهبر و من نظرات," او گفت: فرانسه زبان, مجله, Jeune Afrique. "در صورتی که سیاسی است و سپس yes, I am سیاسی است."

فقط بیش از یک سال بعد برجسته امام در خط مقدم حتی بزرگتر جنبش اعتراضی به ارمغان آورده است که ده ها هزار نفر از معترضان به خیابان های باماکو به تماس با دیگر استعفای — که از ابراهیم Boubacar Keita این بحرانزده مالی جمهور, معمولا شناخته شده به عنوان IBK.

معترضان متهم کیتا و دولت او از عدم به آدرس اي بحران های متعدد اعم از جهادی ادامه داد: شورشیان در شمال به intercommunal خشونت در مرکز و فلج بحران اقتصادی در جنوب که در آن 90 درصد از جمعیت این کشور زندگی می کند.

باعث اختلاف نتایج انتخابات مجلس در ماه مارس اخیر تظاهرات خشونت تبدیل شد در آخر هفته به عنوان نیروهای امنیتی سرکوب معترضان و رهبران مخالف کشته شدن حداقل چهار نفر در باماکو بدترین ناآرامی های مدنی در سال است.

جنبش اعتراضی با هم به ارمغان آورده رنگارنگ ائتلافی از سیاستمداران مخالف و ضد فساد فعالان و چهره های مذهبی — با Dicko اقدام به عنوان بی چون و چرای دستگاه کشش جمعیت شلاق تا خصومت نسبت به دولت و سپس خواستار خویشتن داری.

بین ریاض و تیمبوکتو

یک بار Keita متحد 66 ساله روحانی است نه سیاسی, تازه کار. لقب "مردم امام" توسط حامیان خود را, او نقش برجسته ای در زندگی عمومی برای بیش از یک دهه ریاست کشور را بالا شورای اسلامی از سال 2008 تا سال 2019.

Dicko متولد شد به خانواده پیشرو از تیمبوکتو باستانی "شهر 333 پرستاران". به عنوان محلی دیگر رهبران مذهبی خود را با نام تجاری اسلام مخالف آسان طبقه بندی ترکیب اجتماعی محافظه کاری پرورش با آموزش های خود را در عربستان سعودی با یک شکل از احترام به سنت های عرفانی از غرب آفریقا است.

امام اول رز به شهرت در سال 2009 منجر به یک کمپین اعتراضی که مجبور مالی را پس از آن رئیس جمهور Amadou تومانی Touré برای آب کردن اصلاحات در قانون خانواده که گسترش حقوق زنان. اخیرا او امن خروج از مدرسه و کتاب درسی که لمس در موضوع همجنسگرایی.

در میان صریح روحانی هم زده خشم با پیشنهاد 2015 حمله تروریستی در هتل رادیسون بلو در باماکو شد مجازات الهی برای Malians که "وارداتی" همجنس گرایی از غرب است.

و در حالی که او استقبال فرانسه از مداخله نظامی برای دفع شورشیان جهادی در سال 2013 او از تشبیه نیروهای' ادامه داد: حضور استعماری دوران شیوه های نادرست ضد فرانسوی احساسات است که خشم پاریس و خجالت مالی رئیس جمهور.

صحبت های جهادی

اما مزاحم امام نبود همیشه خار در کیتا ، در سال 2013 او حمایت IBK برای ریاست جمهوری و همراه او در چند سفر خارج از کشور — به ویژه در خلیج فارس که عربستان اتصالات به خصوص ارزشمند است.

خود را محافظه کار و اعتبار همچنین تسهیل در مذاکرات با شورشیان جهادی در بازگشت به خانه به عنوان Keita دولت جایگزین بین رویارویی مسلحانه و تلاش برای نوسان بیشتر در حد متوسط وطنی جناح.

تصمیم نخست وزیر سابق Soumeylou Boubèye Maïga برای از بین بردن Dicko که نقش رسوب امام خرید اینترنتی با دولت است. خشمگین با حمله به "مردم امام" بسیج دهها هزار نفر از حامیان در سال گذشته به صورت PM را حذف — که او بموقع به دست آمده است.

به گفته جامعه شناس Bréma الی Dicko (بدون ارتباط) هر دو روحانی و مربی خود محمد ولد Bouyé هایدارا, همچنین شناخته شده به عنوان chériif د Nioro احساس کنار دولت آنها یک بار پشتیبانی می کند. "آنها هر دو نا امید و رژیم آنها یک بار کمک شد که رژیم آنها تا به حال به مبارزه با" او توضیح داد.

در شواهد بیشتری از خود به ندرت پنهان جاه طلبی های سیاسی, محمود Dicko ترک بالا شورای اسلامی بعد از آن که در آن سال به خود را در بر داشت خود را اسلامگرای جنبش هماهنگی des جنبش صنفی همکاران Sympathisants (CMAS). از آن پس مالی را شکسته مخالفت کرده است جذب در اطراف حرکت خود را به امید ضربه بزنید بر روی آن گسترده می شود.

"بسیاری از مخالفان که ایستاده اند هیچ شانسی برای به دست گرفتن قدرت در حال حاضر با تکیه بر قرآن و پیروان خود را به صورت اهرم در نتیجه توزیع او قابل توجهی نفوذ سیاسی گفت:" تحلیلگر Aly Younkara در مصاحبه روزانه Le Monde.

مشکلات در همه جا'

با Keita بسیاری از دشمنان در حال حاضر آزادانه متفقین در اصطلاح ژوئن 5 حرکت (M5) به نام روز پس از تظاهرات ماه گذشته Dicko پدید آمده است به عنوان سخنگوی غیر رسمی برای بسیاری از نارضایتی ابراز شده توسط Malians خشمگین مداوم اقتصادی و امنیتی بحران است.

"ما باید مشکلات بین جوامع در درون ارتش و حتی در میان روحانیون – مشکلات در همه جا" Dicko گفت: فرانسه 24 خواهر, شرکت, radio RFI در ماه ژوئن. "وجود دارد این است که حکومت ضعیف و ضعف در کشور است. فساد شایع است. من آن را می گویند و من دوباره آن را می گویند!"

آخرین موج از اعتراضات را برانگیخته بود با اختلاف بیش از انتخابات مجلس دیدم که دادگاه قانون اساسی این کشور معکوس موقت نتایج و دست صندلی اضافی به رئیس جمهور ، این تصمیم خشم بسیاری از Malians exasperated توسط cronyism و فساد در یک کشور محروم از عملکرد خدمات عمومی است.

کیتا که برنده دوره دوم در سال 2018 است به دنبال دلجویی از معترضان توسط امیدوار کننده برای انحلال دادگاه و دوباره اجرای انتخابات برای برخی از رقابت صندلی. اما آخر هفته خونریزی و دستگیری چندین M5 رهبران باید سخت جنبش است.

"ما در حال رفتن به قبول این مزخرف" یکی M5 سخنگوی Nouhoum توگو به رویترز گفت که روز یکشنبه با اشاره به رئیس جمهور پیشنهاد شده است. "ما تقاضا [کیتا را] استعفای ساده و ساده است."

'آرام!'

به عنوان بحران شعله ور اندازی بسیار بستگی دارد Dicko موضع در هفته های آینده و تا چه حد او می تواند کنترل مالی را از اختلافات رهبران مخالف بسیاری از آنها هم بیشتر سکولار و بیشتر در مقابله vis a vis Keita از او است.

در نشانه ای از اسلام و نفوذ و اهمیت رو به رشد رهبران مذهبی در یک دولت سکولار با به طور عمده جمعیت مسلمان هر دو کیتا را نمایندگان و واسطه های بین المللی شده اند و صدایی از امام قبل از رسیدن به سنتی مخالف است.

در شنبه Dicko حامیان بنا موانع در اطراف مسجد خود را در باماکو ترس تلاش برای دستگیری محبوب امام. اما روحانی خودش زده بیشتر در آشتی جویانه تن جذاب برای آرامش و پایان دادن به خشونت است.

صحبت کردن به فرانسه 24 پیش از آخر هفته تظاهرات Dicko ادعا مخالفت کرده بود کاهش یافته و تقاضای خود را برای رئیس جمهور به گام اما می خواستم بیشتر حرکات را از او.

"ما فکر می کنیم آن [استعفای] باعث خواهد شد مشکلات بیشتری از آن را حل و فصل خواهد شد," او توضیح داد. "مالی مشکل است که در مورد یک دولت وحدت ملی. این یک مشکل از حکومت." امام تاکید کرد که تغییر باید امن از طریق مسالمت آمیز و اضافه کرد: "من سن و موقعیت من فرمان که من اندازه گیری می شود."

او تکرار این پیام که روز یکشنبه به عنوان برخی از رهبران اپوزیسیون بنا به گزارش رفت و به پنهان برای فرار از بازداشت شفاعت برای آرامش در یک پیام ویدئویی آنلاین پست: "آیا آتش به پمپ بنزین یا این منطقه است. آرام پایین لطفا! آرام!"

این مقاله ترجمه شده از نسخه اصلی بود که در فرانسه.



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن