مذاکره کنندگان مالی از منشوری که می تواند سرباز را به عنوان رئیس جمهور موقت ببیند، حمایت کردند

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 20:51 جونتا حاکم مالی روز شنبه منشور سياسی را تحت فشار قرار داد که می تواند ع

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 20:51

جونتا حاکم مالی روز شنبه منشور سياسی را تحت فشار قرار داد که می تواند علی رغم اعتراض ائتلافی که اعتراضات ضد دولتی را پيش از کودتای ماه گذشته رهبری می کرد، به منصوب شدن يک سرباز به عنوان رئيس جمهوری موقت منجر شود.

تبلیغات
ادامه

تصویب برای برنامه راه، به معنای نمودار مسیر کشور پس از کودتای 18 اوت که رئیس جمهور ابراهیم بوباکار کیتا را سرنگون کرد، پس از سه روز مذاکره بین جونتا، رهبران سیاسی و گروه های جامعه مدنی صورت گرفت.

قدرت های بين المللی با ترس از اين که بی ثباتی سياسی مبارزه با ستيزه گران اسلامگرا را در سراسر منطقه ساحل آفريقای غربی تضعيف کند، برای انتقال سريع به حکومت غيرنظامی فشار آورد.

موسی کامارا، سخنگوی اين گفتگوها می گويد رئيس جمهوری موقت می تواند غيرنظامی يا سرباز باشد و رياست يک دوره انتقالی ۱۸ ماه پيش از برگزاری انتخابات را بر عهده خواهد داشت.

کامارا گفت رئيس جمهوری موقت توسط انتخاب کنندگانی که توسط جونتا انتخاب شده اند انتخاب خواهد شد.

پیش نویس قبلی این منشور گفته بود که این انتقال دو سال به طول خواهد انجامید و رئیس جمهور موقت به طور مستقیم توسط جونتا، کمیته ملی رستگاری مردم (CNSP) انتخاب خواهد شد.

سرهنگ آسیمی گویتا، رئیس CNSP گفت: آنچه اکنون در انتظار ما است، کار سخت، اجرای این قطعنامه ها است.

حتی در حالی که برخی از شرکت کنندگان به ماهیت توافقی گفتگوها اعتراض می کردند، ائتلاف M5-RFP که پیش از کودتا اعتراضات علیه کیتا را رهبری می کرد، از عدم اطمینان منشور در تضمین حکومت غیرنظامی انتقال انتقاد می کرد.

او می گوید: «این افرادی هستند که IBK را پرتاب کردند. این به آنها بر می رسد که رئیس جمهور جدید را انتخاب کنند.» یوسف مایگا، یکی از حامیان M5-RFP با اشاره به کیتا با حروف اول خود گفت.

این منشور همچنین جونتا را در مسیر برخورد با همسایگان مالی در غرب آفریقا قرار می دهد که اصرار کرده اند رئیس جمهور موقت غیرنظامی باشد و این انتقال بیش از یک سال طول نمی کشد.

رهبران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفريقا که پس از کودتا تحريم های اقتصادی وضع کردند، روز سه شنبه برای بحث در باره وضعيت مالی با هم ملاقات خواهند کرد.

روشن نبود که آیا رئیس جمهور موقت با ضرب الاجل روز سه شنبه اکواس نام گذاری خواهد شد یا خیر. جسد نگفته است اگر خواسته هایش برآورده نشده باشد چه خواهد کرد.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن