گزارش می رسد مردان نقابدار چهره ارشد اپوزيسيون بلاروس کولسينکووا را تصرف کردند

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 13:41 به گزارش تیم کمپین او به نقل از شاهدان، مردان ناشناس سیاه پوست صبح روز

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 13:41

به گزارش تیم کمپین او به نقل از شاهدان، مردان ناشناس سیاه پوست صبح روز دوشنبه ماریا کولشنیکووا، یکی از چهره های برجسته اپوزیسیون بلاروس را گرفتند و او را به یک مینی بوس هل دادند.

تبلیغات
ادامه

کولسنيکووا يکی از شرکای مبارزات انتخاباتی سوتلانا تيخانوفسکايا کانديدای اپوزيسيون بود که در نظر سنجی های مورد اختلاف در ۹ اوت مدعی پيروزی عليه الکساندر لوکاشنکو رئيس جمهوری طولانی مدت شد.

او در شورای هماهنگی می نشیند که خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت در میان هفته ها تظاهرات پس از انتخابات است.

مردان ناشناس کولشنیکووا را در مرکز مینسک تصرف کردند و او را در مینی بوس با علامت «ارتباطات» دور کردند، شاهدان به مقر تیم کمپینی که ریاست آن را بر سر دارد گفتند که همچنین گزارش داد که تلفن او خاموش شده است.

هیچ اظهار نظری فوری از سوی پلیس مینسک وجود نداشت.

یک شاهد به نام آناستازیا به وب سایت خبری Tut.by گفت که مردانی را با ماسک دیده است که کولشنیکووا را به داخل مینی بوس هل می دهند و حدود ساعت ۱۰ صبح (۰۷۰۰ به وقت گرینویچ) روز دوشنبه تلفن همراه خود را می برد.

مقامات بلاروس هم اکنون چند تن از اعضای شورای هماهنگی را بازداشت کرده اند و ديگران از جمله کولسنيکووا را در يک کاوشگر در مورد تلاشی که گفته می شود برای به دست گرفتن قدرت است، مورد بازجویی قرار داده اند.

کولسنیکووا ۳۸ ساله تنها یکی از سه نفر از زنانی است که جلوی کمپین تیخانوفسکایا را برای ماندن در بلاروس گرفت، چرا که جنبش رو به رشد اپوزیسیون با وجود نمایش ارعاب آمیز زور از لوکاشنکو که بر مشروعیت او پافشاری می کند و از روسیه خواستار کمک شده است، تظاهرات عظیمی برگزار می کند.

تیخانوفسکایا در لیتوانی همسایه پناه گرفته است و دیگر شریک کمپین او، ورونیکا تسپکالو، هم اکنون در اوکراین است.

کولشنیکووا، فلاوتیست آموزش دیده و معلم موسیقی، از طریق اجرای کمپین یکی دیگر از سیاستمداران مخالف، ویکتور باباریکو، بانکدار سابق، که تلاش می کرد برای ریاست جمهوری در برابر لوکاشنکو بایستد اما زندانی شد و از دویدن منع شد، وارد سیاست شد.

هنگامی که تیخانوفسکایا، معلم و مترجم انگلیسی که تجربه سیاسی نداشت، به طور غیرمنتظره ای اجازه نامزدی برای ریاست جمهوری را داشت، کولسنیکووا و تسککالو از او حمایت کردند و در تجمعات با او صحبت کردند.

زنان با ژست های امضا به وجود آمدند: برای تیخانوفسکایا یک مشت بلند شده، برای کولسنیکووا قلبی که با انگشتانش و برای تسکالو یک علامت پیروزی تشکیل شده بود.

کولسنيکووا و ديگر اعضای تيم مبارزات انتخاباتی باباليکو ماه گذشته از ايجاد يک حزب اپوزيسيون جديد به نام با هم خبر دادند.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن