نتانیاهو طرح الحاق تهدید فلسطینی در اقتصادهای در حال حاضر در تلاش پس از Covid-19

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو برنامه شروع به الحاق بخش هایی از کرانه باختری به عنوان به زودی به عنوان ژو

توسط NEWSPISHGAMANNN در 9 تیر 1399

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو برنامه شروع به الحاق بخش هایی از کرانه باختری به عنوان به زودی به عنوان ژوئیه 1 را تهدید می کند به پیامدهای شدید در هر دو فلسطینی و اسرائیلی اقتصاد که در حال حاضر مبارزه از اثرات جهانی همه گیر.

تبلیغات

الحاق بخشی از یک طرح صلح رونمایی توسط رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و نتانیاهو در کاخ سفید در ماه های ژانویه – می تواند به معنای تحمیل حاکمیت اسرائیل بر تا 30 درصد از کرانه خاک اگر چه طرح نهایی نشده است پرده برداری کرد.

"صادقانه بگویم من فکر می کنم هیچ کس نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد در تاریخ 1 ژوئیه و یا هر روز بعد از. حتی خود نتانیاهو گفت:" الیاس Zananiri معاون رئیس ساف (سازمان آزادی بخش فلسطین) کمیته برای تعامل با جامعه اسرائیل. "یک چیز روشن است. فلسطینی ها به هیچ وجه قبول هر نوع الحاق," او گفت: فرانسه 24 در روز یکشنبه.

طرح مخالفان در اسرائیل و خارج از کشور هشدار می دهند که آن را به پایان هر گونه شانس آوردن یک صلح پایدار در منطقه. این طرح نیز رد شده توسط اعضای اسرائیل راست که استدلال می کنند که آن را به اندازه کافی دور و با الحاق تنها 30 درصد از کرانه نتانیاهو تنظیم صحنه برای ایجاد یک دولت فلسطینی در بقیه خاک که با آنها مخالفت می کنند.

اما خاک است که می تواند به سمت چپ فلسطینی می تواند آن را غیر ممکن است برای ایجاد یک دولت قابل دوام با جیب جدا از زمین قطع از یکدیگر و اسرائیل کنترل مسیر از خاک است.

"مهم نیست که آیا الحاق است که در حاشیه و یا پر اب و تاب – هر کس در اسرائیل و یا در جاهای دیگر به فروش می کند این ایده از یک "حاشیه الحاق' به عنوان اگر آن را در خط با درک قبلی بین فلسطینی ها و اسرائیل در یک مبادله زمین است و هر کس گمراه کننده. [یک] مبادله زمین باید نتیجه یک توافق دو جانبه و یک طرفه حرکت توسط اسرائیل" Zananiri گفت.

پیامدهای اقتصادی

الحاق می تواند منجر به فوران خشونت در کرانه غربی و غزه, پایان اسرائیل غنچه همکاری با کشورهای خلیج فارس و را در دردناک تحریم های اروپایی خود را به شرکای تجاری – همه در یک زمان زمانی که اقتصاد اسرائیل در حال حاضر در وضعیتی وخیم از اثرات coronavirus بحران است.

نتانیاهو گفته است که این طرح تنها شامل مناطق با شهرک های یهودی نشین و فلسطینی ها ادامه خواهد داد به حکومت خودگردان فلسطین (PA) است.

اما مشخص نیست که چگونه این می تواند زمانی که تحمیل حاکمیت اسرائیل بر حتی برخی از 2.3 میلیون کرانه ساکنان مستلزم گسترده و فوری قضایی و اداری تغییرات است که هر دو بر اسرائیل و فلسطینی اقتصاد در دراز مدت.

"فلسطینی اقتصاد است که بسیار وابسته به اسرائیل نه تنها پس از پیمان اسلو امضا شد در سال 1993 اما در طول سال از اشغال آن در سال 1967 آغاز شده. الحاق تنها به تشدید شرایط برای فلسطینی اقتصاد" Zananiri گفت.

در کوتاه مدت این حرکت می تواند منجر به درگیری های خشونت بار سیاسی و انشعابات آن نیز صدمه دیده و اسرائیل است.

یک طرفه الحاق "اجرا می شود خطر یک رویارویی بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها" به گفته تحلیلگران از Adva مرکز تل آویو-بر اساس مترقی فکر می کنم تانک نوشتن در یک مقاله منتشر شده در ژوئن 17. "چنین رویارویی بیشتر ممکن است باعث تشدید بحران اقتصادی ناشی از کرونا بیماری فقط به عنوان انتفاضه دوم تشدید بحران که همراه با ترکیدن بالا-تکنولوژی حباب در سال 2000."

آنها اشاره کرد که رکود اقتصادی که به دنبال انتفاضه دوم شرح داده شد توسط اسرائیل بانک مرکزی به عنوان طولانی ترین در تاریخ این کشور است.

"در طول انتفاضه دوم تعداد گردشگران ورود به اسرائیل کاهش یافته و به کمتر از یک میلیون" با توجه به Adva مرکز تحلیلگران.

در چند ماه گذشته اسرائیل گردشگری پررونق قبل از بحران بهداشت و درمان با 4.6 میلیون بازدید کنندگان خارج از کشور در سال 2019 – زمین متوقف شد. بیکاری نیز مشخصی به 18 درصد از 3.4 درصد قبل از همه گیر.

"به دست آوردن مجدد تلفات ناشی از کرونا بیماری اسرائیل باید نه تنها به ضرب و شتم Covid-19 ویروس بلکه برای باقی می ماند رایگان از جنگ" آنها نوشت.

Zananiri گفت که او نمی بر این باورند که اسرائیل حرکت می تواند منجر به یک انتفاضه جدید اما هشدار داد که "آینده پس از الحاق نگاه خواهد شد به طور قابل توجهی متفاوت".

"من فکر نمی کنم ما را ببینید فلسطینی توسل به مبارزه مسلحانه و یا حمله به اسرائیل, اما ما همچنین نمی دانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر PA دست می دهد کنترل بیش از جمعیت است. مردم گرسنه برای یک زندگی عادی اما هرگز در هزینه های ملی و استقلال است."

نوشتن در "وای. نت" اسرائیل اخبار سایت در جمعه جانباز جنگ اسرائیل خبرنگار Ron Ben-Yishai به توافق رسیدند. "نگرانی اسرائیل این است که ابو مازن (حکومت خودگردان فلسطینی محمود عباس رهبر) تصمیم خواهد گرفت که در واکنش به الحاق به طور کامل و یا جزئی متوقف غیرنظامی خدمات ارائه شده توسط فلسطینی" چیزی که او را تهدید کرده است که به عنوان بخشی از یک فشار مبارزات انتخاباتی در اسرائیل است.

"در چنین شرایطی با توجه به قوانین بین المللی اسرائیل را به طور مستقیم مسئول روز به روز زندگی فلسطینیان – بهداشت ایمنی و رفاه."

"بار مالی بر اسرائیل خواهد بود, به عنوان خواهد شد تلاش برای راه اندازی مکانیسم های لازم برای حاکم 2.6 میلیون فلسطینی در طول coronavirus بحران" بن-Yishai اضافه شده است.

پیامدهای سیاسی

جنبش حماس است گفت: این امر در نظر الحاق یک "اعلام جنگ".

"مقاومت (حماس) در نظر این تصمیم به اعلام جنگ بر مردم فلسطین. مقاومت خواهد بود وفادار و وظیفه شناس محافظت از مردم در سراسر این جنگ اقدام در دفاع از مردم و سرزمین ما و ما مقدس" سخنگوی شناخته شده توسط خود nom de guerre ابوعبیده گفت: در یک سخنرانی در روز پنج شنبه.

رهبران جهان نیز ترغیب دولت اسرائیل به رها کردن این طرح است.

"ما در یک حوزه آبخیز لحظه" دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ گفت: مجازی جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه.

"اگر اجرا الحاق تشکیل می دهند اکثر جدی نقض قوانین بین المللی grievously آسیب چشم انداز راه حل دو کشور و تضعیف امکانات تمدید مذاکرات. من از دولت اسرائیل به رها کردن آن الحاق قصد دارد," او گفت:.

و 1,080 اعضای پارلمان از 25 کشور اروپایی انتشار نامه سرگشاده ای در روز چهارشنبه بیان قوی در مخالفت با الحاق خواستار حرکت کشنده "به چشم انداز اسرائیل و فلسطین صلح" و گفت: آن را "چالش اساسی ترین هنجارهای هدایت روابط بین المللی".

"ما عمیقا نگران تاثیر الحاق در زندگی اسرائیلی ها و فلسطینی ها به عنوان به خوبی به عنوان آن بی ثباتی بالقوه در منطقه ای در قاره ما آستان. این نگرانی ها کمتر جدی در زمانی که جهان در حال مبارزه با Covid-19 pandemic" آنها نوشت.

در این نامه به رهبران "به عمل قاطعانه در پاسخ به این چالش".

"ما به طور کامل پشتیبانی این: کسب قلمرو زور هیچ جایی در سال 2020 و باید متناسب عواقب. شکست به اندازه کافی پاسخ را تشویق کشورهای دیگر با ادعاهای ارضی به بی اعتنایی به اصول اساسی قوانین بین المللی" آنها نوشت.

اروپا بزرگترین بازار برای اسرائیل صادرات در سال 2019 حسابداری برای 43 درصد از مجموع صادرات با توجه به Adva مرکز کاغذ. اگر رهبران اروپایی بودند به عمل در کنسرت آنها می تواند اعمال به اندازه کافی اهرم های اقتصادی برای تضعیف اقتصاد اسرائیل.

نتانیاهو پنجره فرصت

برخی می گویند نتانیاهو رابطه با الحاق دره اردن و شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی به عنوان میراث تاریخی در حال حاضر ساخته شده است با تشکر از امکان پشتیبانی از مغلوب ساختن پیشی جستن دولت.

"در اوایل اعمالی از شرق اورشلیم (1967) و بلندیهای جولان (1981) دیده می شد به عنوان تاریخی حرکت های قبلی سران دولت" می نویسد: اسرائیل روزنامه نگار شدید Plocker در یک "وای. نت" op-ed. "این آخرین حرکت نتانیاهو معتقد است, سفت خواهد شد اسرائیل را نگه دارید و بر روی بخش هایی از کتاب مقدس سرزمین اسرائیل و اطمینان از دفاع از مرزها برای دولت است."

با آمریکا انتخابات تنها ماه دور و تهمت انجام میداد در پای صندوق های رای پنجره از فرصت کوچک است. حزب دموکرات و آن فرض نامزد انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن را به شدت مورد انتقاد این طرح خواهد شد و از آن پشتیبانی نمی شود اگر آنها را بیش کاخ سفید در ماه ژانویه است.

نتانیاهو مشکلات قانونی نیز ممکن است اضافه کردن به ضرورت اجرای این طرح است. یک راه برای منحرف کردن بحث از کیفرخواست به اتهام رشوه خواری و تقلب و نقض اعتماد است که با الحاق سرزمین های فلسطینی. و در واقع پس از آغاز محاکمه اش در مه 24, عناوین در coronavirus و قریب الوقوع الحاق را تحت الشعاع اخبار در مورد جلسات.

نتانیاهو همچنین ممکن است wagering که انتقاد مخالفان و فشار بین المللی برای جلوگیری از الحاق را به اعتبار به ادعای خود – ساخته شده در مقابل دادگاه در روز محاکمه او آغاز شد – که رسیدگی شد و در واقع یک شگرد در مقابل کل راست اسرائیل. "آنچه که در دادگاه امروز تلاش برای خنثی کردن اراده مردم و تلاش برای bring me down همراه با جناح راست پهلو" او اعلام کرد.

"من مایل به تنظیم سیاست ها برای دریافت بهتر پوشش رسانه ای من آماده برای ریشه کن کردن شهرک سازی من مایل به انجام تمام انواع چیزهای دیگر و بنابراین من باید برداشته شود به هر وسیله," او گفت:.

Zananiri خواستار اقدام سریع جامعه بین المللی. "من معتقدم که این وظیفه جامعه بین المللی به مرحله و برای یک بار تکان دادن چوب در اسرائیل و به هيأت دولت است که آن را می توانید در ادامه به رفتار و عمل بالاتر از قانون بین المللی" او گفت:.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن