قطعنامه جدید در جهانی آتش بس در طول Covid-19 pandemic ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد

صادر شده در: 13/05/2020 - 04:33Modified: 13/05/2020 - 04:33 آلمان و استونی فرستاده شده روز شنبه قطعنامه ای ر

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 اردیبهشت 1399

صادر شده در: Modified:

آلمان و استونی فرستاده شده روز شنبه قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل بر آتش بس در درگیری ها در سراسر جهان در طول بیماری همه گیر کوروناویروس به جای یک پیش نویس توسط فرانسه و تونس که ایالات متحده مسدود شده است.

تبلیغات

شامل پنج نکته مهم -- در مقایسه با پیش نویس های قبلی را نه -- این پیشنهاد توسط دو غیر عضو دائم شورای امنیت و دیده شدن توسط AFP "خواسته های کلی و قطع فوری جنگ در همه شرایط در دستور کار خود."

این حرکت در نظر گرفته شده است برای کمک به برخی از 20 کشور در بحران و یا در جنگ و نبرد coronavirus اما معلوم نیست اگر مراحل بتن بر روی زمین شده است.

قطعنامه قرض از فرانسه-تونس پیشنهاد استفاده از زبان توافق با 15 اعضای شورا در طول مذاکرات شده اند که در حال انجام پس از ماه مارس یا که استفاده شده بود در قطعنامه های قبلی مانند آتش بس استثنا به نبرد با گروه های جهادی.

به عنوان در فرانسه-تونس قطعنامه جدید پیشنهادی خواستار "بس موقت حداقل به مدت 90 روز متوالی" به منظور اجازه می دهد برای تحویل کمک به سخت ترین ضربه جوامع است.

تاریخ هنوز تعیین شده برای رای دادن, اما آن را می تواند به سرعت اتفاق می افتد اگر هیچ یک از پنج دائمی اعضای شورا را تهدید به استفاده از حق وتو خود به عنوان زمانی که واشنگتن با انتقاد به ذکر است سازمان بهداشت جهانی (WHO) در فرانسه-تونس قطعنامه.

آلمانی-استونیایی متن هیچ اشاره ای به این که پس از عدم اطمینان ساکن با چین که تا آخرین لحظه اصرار داشت در یک مرجع به سازمان ملل متحد گروه بهداشت حتی یک ضمنی یکی.

جدید قطعنامه پیشنهادی سه شنبه طی کنفرانسی تلفنی پشت درهای بسته برگزار شد و سازمان یافته توسط استونی که دارای چرخش ریاست شورای امنیت. قطعنامه ارائه شد در بعد از ظهر.

یکی از دیپلمات های, صحبت خواست نامش فاش نشود گفت: چین اعلام کرد در این نشست که از آن حمایت اقدام سریع در این شورا.

سازش

در پایان هفته گذشته به پکن و واشنگتن هر دو را رد مسئولیت شکست مذاکرات به رهبری پاریس و تونس.

آمریکا را حیرت زده کرد این شورا در روز جمعه با مسدود کردن این قطعنامه از رفتن به جلو بیان کرد که واشنگتن "نمی تواند حمایت از پیش نویس فعلی."

واژگونی یک روز پس از واشنگتن موافقت کرده به متن مذاکره کنندگان گفت: به شرط ناشناس ماندن.

وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت: "شورای امنیت "یا باید ادامه با رزولوشن محدود برای حمایت از آتش بس و یا گسترش قطعنامه" است که خطاب به موضوعات شفافیت و مسئولیت. وزارت امور خارجه همچنین متهم پکن از مسدود کردن هر گونه تلاش برای رسیدن به اجماع از مارس.

واشنگتن تهدید کرده بود به استفاده از حق وتو خود اگر وجود دارد هر گونه اشاره صریح به سازمان بهداشت جهانی که رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن است متهم به کم اهمیت جلوه دادن جدیت از شیوع ویروس آغاز شد که در چین است.

دیپلمات ها می گویند که در همان زمان پکن به حال خود آن را وتو اگر جهانی سلامت بدن ذکر شد قبل از اینکه در نهایت پذیرش ضمنی مرجع.

"ما باید در پیدا کردن راهی برای خروج از این بن بست," استونی سفیر سازمان ملل متحد سون Jurgenson گفته.

"این (یک) واقعی شرم آور است که ما به شورای امنیت شده اند قادر به انجام مسئولیت ما در این زمینه" او گفت:, و اضافه کرد که او امیدوار است تا به سرعت به توافق برسند.

برای دو ماه "با وجود اختلاف در مواضع و برداشت است که هنوز هم مانع اجماع بحث در میان کشورهای عضو شده است مهم و سازنده" تونس در سازمان ملل Kais Kabtani به خبرگزاری فرانسه گفت.

"تونس هرگز به امید در دستیابی به سازش و برنده تصویب اولین قطعنامه شورای امنیت پس از COVID-19 آغاز شده ravaging جهان," او گفت:.

یک دیپلمات ناشناس صحبت گفت: از آن زمان به نوبه خود صفحه پس از اولین وضوح شکست خورده است.

یکی دیگر از دیپلمات همچنین صحبت خواست نامش فاش نشود افزود: لازم بود برای گرفتن توپ نورد دوباره.

اما پس از دو ماه سکوت از شورای امنیت آسیب انجام شده است گفت: با اشاره به این مایه تاسف بود که در این فاجعه انسانی ناشی از این بیماری همه گیر نیست به سرعت در حال تجمع برای حمایت از شورای امنیت سازمان ملل را برای آتش بس در درگیری های سراسر جهان است.

دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ' درخواست تجدید نظر در مارس 23 تا حدودی توجه در برخی از کشورها اما خشونت از سر گرفته و یا تشدید, به خصوص در افغانستان و یمن و لیبی.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب