مقامات نسبت به "تلفات دسته جمعی" در آتش سوزی های گسترده آمريکا هشدار دادند

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 07:19 مقامات آمريکا روز جمعه نسبت به مرگ و میر بالقوه "توده ای" هشدار دادند چ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 12/09/2020 - 07:19

مقامات آمريکا روز جمعه نسبت به مرگ و میر بالقوه "توده ای" هشدار دادند چرا که بيش از ۲۰ هزار آتش نشان از سراسر کشور با آتش سوزی های مرگبار گسترده بالا و پايين ساحل غربی نبرد کردند.

تبلیغات
ادامه

پیش بینی آب و هوای خنک تر مقداری امید به مهلت در روزهای آینده ارائه داد، اما مقیاس واقعی تخریب از ده ها فروغ عظیم در ایالت های کالیفرنیا، اورگن و واشینگتن به سختی اندازه گیری باقی ماند.

در این هفته ۱۶ کشته تأیید شد که کشش های گسترده ای از زمین هنوز بر اثر شعله های آتش قطع شده است.

اندرو فلپس، مدیر دفتر مدیریت اضطراری در اورگن روز جمعه هشدار داد: «ما در حال آماده شدن برای یک حادثه مرگ و میر دسته جمعی بر اساس آنچه می دانیم و تعداد سازه هایی که از دست رفته اند، هستیم.»

به گزارش واشینگتن پست، اورگن «حادثه مرگ و میر دسته جمعی» را حادثه ای تعریف می کند که باعث مرگ و رنج می شود که با منابع معمول فردی یا جامعه قابل برآورده شدن نیست.

گاوین نیوزوم فرماندار کالیفرنیا هشدار داد: «ما پیش بینی می کنیم که تعداد (مرگ و میر) به طور بالقوه ممکن است بالا برود چرا که ما به مناطقی برمی گردیم که توسط شعله ویران شده اند و بدیهی است که دود شروع به روشن شدن می کند.»

ده نفر مرده از آن فروغ در شهرستان Butte تایید شده است، که با سرعت بی سابقه ای به سمت شهر Oroville در اوایل هفته توسط بادهای قوی، خشک و افزایش درجه حرارت رانده شد.

اما نیوزوم گفت که آب و هوا "شروع به همکاری می کند"، با بادهای ساکن و برخی پیش بینی باران.

در اورگن همسایه که یک میلیون جریب (۴۰۰ هزار هکتار) در آن سوزانده شده است و گزارش می رسد که سه نفر با ده ها نفر که هنوز بی حساب هستند کشته شده اند، فرماندار کیت براون نیز ابراز امیدواری کرد که گوشه ای تبدیل شده باشد.

براون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بیش از ۴۰٬۰۰۰ اورگانی تا کنون از خانه های خود فرار کرده اند و حدود نیم میلیون نفر تحت هشدارهای تخلیه قرار دارند.

او می گوید: «سیستم آب و هوایی که در طول چند روز گذشته به این آتش سوزی ها دامن می دهد، سرانجام از هم پاشیده است.»

"ما پیش بینی هوای خنک تر و رطوبت آینده در چند روز آینده، که واقعا خبر خوبی است."

براون گفت ده ها نفر در ارتباط با آتش سوزی ها مفقود باقی ماندند.

حتی به عنوان پیش بینی آب و هوا ارائه امید، نیوزوم یک تصویر ترسناک از کالیفرنیا به عنوان canary در معدن زغال سنگ تغییر آب و هوا نقاشی شده است.

او در اظهار نظرهای تلویزیونی در حالی که در این آسیب گشت و گذار می کرد، گفت: «من کمی خسته ام که باید به بحث در این باره ادامه دهیم.» "این یک وضعیت اضطراری آب و هوایی لعنتی است. این واقعی است، و این اتفاق می افتد.

"اين يه طوفان عاليه"

وی افزود: کالیفرنیا، مردمی، آمریکا سریع به جلو است. چیزی که ما درست در اینجا تجربه می کنیم آمدن به جوامع در سراسر ایالات متحده آمریکا است مگر اینکه ما عمل خود را با هم در مورد تغییرات آب و هوایی انجام دهیم، مگر اینکه ما خودمان را از تمام BS هایی که توسط گروه بسیار کوچکی از مردم دوخته شده اند، سوء استفاده کنیم."

'از دست دادن کامل'

آتش سوزی مجتمع اوت این هفته تا حد زیادی بزرگترین فروغ ثبت شده در تاریخ کالیفرنیا شد، پاره کردن را از طریق 746،000 هکتار از پوشش گیاهی خشک در شمال ایالت، به عنوان آتش سوزی های متعدد ترکیب شده است.

اما آن را فقط یکی از حدود 100 آتش سوزی بزرگ در ساحل غربی است، و دیگر فروغ به سرعت در حال رشد نزدیک تر به مناطق پر جمعیت مرگبارتر ثابت کرده اند.

بابی زداکر به روزنامه سان فرانسیسکو کرونیکل گفت: «ما در حال حاضر در یک از دست دادن کامل برای کلمات هستیم.» پس از اینکه آزمایش های دی ان ای ثابت کرد برادرزاده ۱۶ ساله گمشده اش از جمله کشته شدگان آتش سوزی مجتمع شمالی بوده است.

يک سخنگوی کال Fire روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت دو نفر دیگر در نزديکی جامعه روستايی کمپ مبارک کشته شدند.

اما در منطقه ای کوهستانی در مرکز کالیفرنیا، نزدیک به جایی که آتش کریک در حال سوختن است، برخی از اعضای یک جامعه بومی علی رغم دستورات تخلیه از ترک خانه های خود خودداری کردند.

جیمز هنکاک ۵۲ ساله که خانه اش در رزرو سرخ پوستان کلد اسپرینگز رانچریا در حال حاضر نور، برق یا آب ندارد، می گوید: «من احساس نمی کنم که این راه بیاید.»

آتش سوزی های عظیمی در حال شایع تر شدن است و سازمان جهانی هواشناسی می گوید پنج سال تا ۲۰۱۹ برای آتش سوزی ها به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی بی سابقه بود.

تغییرات آب و هوایی خشکسالی هایی را تقویت می کند که مناطق را خشک می کنند و شرایط ایده آل برای آتش سوزی ها ایجاد می کنند تا از کنترل خارج شوند و آسیب های عظیم مادی و زیست محیطی وارد کنند.

کالیفرنیا در حال حاضر دیده می شود بیش از 3.1 میلیون هکتار سوختن در سال جاری -یک رکورد سالانه، تقریبا به اندازه کنتیکت-با نزدیک به چهار ماه از فصل آتش هنوز هم می آیند.

(AFP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن