Oromos می گویند اتیوپی تبدیل به یک 'خطرناک کشور برای ما' در پاریس تجمع

صادر شده در: 12/07/2020 - 12:56 اتیوپی دیده است مرگبار ناآرامی های پس از اورومی خواننده Hachalu Hundessa شد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 تیر 1399

صادر شده در:

اتیوپی دیده است مرگبار ناآرامی های پس از اورومی خواننده Hachalu Hundessa شد در پایان ماه ژوئن با Oromos خود را محکوم به حاشیه راندن داخل کشور است که بسیاری از کارشناسان می گویند در حال تبدیل شدن به یک رژیم استبدادی یک بار دیگر – با وجود این انتخابات صلح نوبل, برنده جایزه نخست وزیر Abiy احمد در سال 2018 است. Oromos در پاریس جمع شده بودند برای اعتراض در روز دوشنبه.

تبلیغات

به عنوان آنها در اطراف مجسمه برگزاری هوا شعله آزادی در Place de la République – یک سایت بزرگ برای تظاهرات در پایتخت فرانسه و در نزدیکی نهایی نماد اعتراض باستیل – این اورومی معترضان ساخته شده خشم خود را روشن. پلاکارد و بنر بخوانید "آزادی زندانیان سیاسی", "Abiy احمد دیکتاتور" و "عدالت برای Hachulu".

تظاهرات سازمان یافته بود در پاسخ به کشته شدن خواننده محبوب Hachalu Hundessa بود که دیده می شود به عنوان یک صدای بسیار مهم برای اورومی مردم در اتیوپی سیاست است. روز بعد از او به ضرب گلوله در پایتخت آدیس آبابا, جمعیت تظاهرکنندگان همگرا در چندین شهرهای بزرگ – به خصوص در Oromia منطقه که در اطراف پایتخت است.

خشونت به زودی هایش با حداقل 239 نفر در تظاهرات کشته شدند که تکان داد اتیوپی در هفته گذشته با توجه به کشور ، مقامات گفت: برخی از مردم کشته شدند در طول امنیتی سرکوب در حالی که دیگر کشته شدند در درگیری میان گروه های مختلف قومی. بیش از 3500 مظنون دستگیر شدند.

این اورومی تظاهرات در پاریس نگران بودند در مورد این سرکوب و حمایت گسترده سیاسی را تغییر دهید. "ما نیاز به برابری و عدالت در کشور ما" گفت: Mussa 25 ساله مهاجر از اتیوپی.

قابل توجه بیانیه ای از انجمن سازماندهی این تظاهرات گفت که Hundessa به قتل رسید "در دولت سفارشات", انگیزه این واقعیت است که "او اورومی". پس از آن شده است وجود دارد یک پیچ و تاب و در مورد. روز جمعه اتیوپی دادستان Abebech Abbebe گفت که "ترور در نظر گرفته شده بود به عنوان یک پوشش برای گرفتن قدرت از وقت توسط نیروی" بدون ارائه جزئیات.

داخل اورومی 'جنگ داخلی'

Abiy احمد است که خود را یک اورومی. اما جامعه تقسیم شده است. "وجود دارد یک جنگ داخلی در درون اورومی در این لحظه گفت:" اتیوپی متخصص رنه Lefort. "اورومی در حال مبارزه با دیگر اورومی; کسانی هستند که حمایت احمد و کسانی که گرفته اند دست به اسلحه در برابر دولت" Lefort گفت.

در Place de la République, یکی از معترضان که به نام او به عنوان Duniya استدلال کرد که احمد انجام داده است و نه به اندازه کافی برای اورومی: "ما فکر کردیم که Abiy احمد ما حمایت شود چرا که او اورومی اما در طول سال گذشته در مهار شد خطرناک کشور برای ما," او گفت:.

این بخشی از گسترده تر "سرکوب حقوق بشر که بر هر کس که در این کشور", اضافه شده Fisseha b-line medical, یک سازمان عفو بین الملل محقق در اتیوپی.

اتیوپی در حال تبدیل شدن بیشتر و بیشتر از یک رژیم اقتدارگرا", Lefort گفت. او اشاره کرد در خصوص "هزاران نفر از زندانیان سیاسی قفل شده است تا در سراسر کشور" و "مطبوعات که شروع به سانسور خود را".

تظاهرکنندگان در پاریس نیز این موارد نقض حقوق بشر محکوم کرد. "اینترنت قطع شده است در اتیوپی پس از 30 ژوئن; ما نمی دانیم که چگونه خانواده های ما هستند" Mussa گفت. "ما نمی دانیم که چه خبر است در اتیوپی روز به روز" Duniya اضافه شده است.

احمد بود که همیشه چنین تفرقه شکل است. در مارس 2018, پیروزی انتخاباتی او دیده می شد که نوید یک دنیای جدید شجاع – با انتشار هزاران نفر از زندانیان لغو ممنوعیت تاکنون سرکوب احزاب مخالف و لغو illiberal قوانین. به درپوش آن همه خاموش Abiy اهدا شد 2019 جایزه صلح نوبل برای ایجاد یک توافق صلح برای پایان دادن به دیرینه درگیری با همسایه اریتره.

اما مدرن اتیوپی اورومی رهبر شکست خورده است برای حفظ و افزایش محبوبیت است که مشخص می شود او در دوره ماه عسل به خصوص در میان اورومی گروه قومی. "احمد هیچ کاری برای متوقف کردن این کشور از اینکه از هم جدا در توسط inter-قومی درگیری" Lefort گفت. "او هدف اصلی است برای اثبات قدرت خود را."

این مقاله ترجمه شده از نسخه اصلی در فرانسه.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب