ويزکارا رئيس جمهوری پرو در ميان بحران اقتصادی از رای استيضاح جان سالم به در برد

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 07:03 کنگره پرو روز جمعه در يک محاکمه استيضاح عليه حذف مارتين ويزکارا رئيس جم

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 07:03

کنگره پرو روز جمعه در يک محاکمه استيضاح عليه حذف مارتين ويزکارا رئيس جمهوری رای مخالف داد و تنش های سياسی در غول مسی را در بحبوحه رکود اقتصادی که همه گیر کروناویروس به وجود آورده بود، فرونشاند.

تبلیغات
ادامه

کنگره تحت سلطه مخالفان ۳۲ رای به نفع کنار زدن ویزکارا به صندوق ها ریخت که کوتاه از ۸۷ رای از ۱۳۰ مورد مورد نیاز برای حذف او از مقام خود به دلیل «ناتوانی اخلاقی» بر سر ادعای ارتباط با پرونده ای از قراردادهای نامنظم دولت با یک خواننده کمی شناخته شده بود.

۷۸ رای مخالف این اقدام و ۱۵ رای ممتنع وجود داشت.

کنگره هفته گذشته رای به آغاز روند استيضاح داد، اما انتظار می رفت ويزکارا پس از آن که قانونگزاران کليدی اپوزيسيون با وجود خشم از رکود اقتصادی و شيوع شديد کروناویروس از طرح بيرون ريدن او فاصله گرفتند، از رای گيری روز جمعه جان سالم به در برد.

ويزکارا که نمايندگی حزبی خود را در قوه مقننه ندارد، اوايل روز جمعه در يک سخنرانی ۲۰ دقيقه ای در کنگره لحنی سرپیچی زد و گفت کشور نبايد از چالش های واقعی «حواسش پرت» شود.

او می گوید: «من پنهان نمی کنم، قبلاً این کار را نکرده ام و اکنون این کار را نمی کنم. من اینجا هستم، با سرم بالا و وجدانم روشن است.»

"بسیار جدی است که کشور در این بلاتکلیفی فرو رفته باشد." ويزکارا ادعا کرده بود که اين اقدام توطئه ای از سوی کنگره است که در ماه ژانويه پس از آن انتخاب شد که رئيس جمهوری سال گذشته پارلمان قبلی را در ميانه مبارزه با اپوزيسيون بر سر اصلاحات ضد فساد خود منحل کرد.

يک نظر سنجی اخير ايپسوس نشان داد که ۷۹٪ پروها ترجيح می دهند ويزکارا تا اواسط سال آينده در پی انتخابات که قرار است در ماه آوريل برگزار شود، ماموريت خود را انجام دهد. ویزکارا در آن انتخابات شرکت نمی کند.

پرو، دومين توليد کننده بزرگ مس جهان، سابقه آشفتگی سياسی دارد، با سه تلاش برای استيضاح يک رئيس جمهوری نشسته در پنج سال گذشته.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن