استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2024-07-06
نحوه محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI از کمپین بازاریابی محتوایی
با کمک دادهها میتوانید مخاطب هدف خود را بهتر شناسایی کنید، اینکه چه کسی قرار است درگیر تبلیغات شما شود. استراتژی تبلیغات خود را برای مخاطب هدف قرار دهید که احتمال نرخ تبدیل آنها بیشتر است. بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. شما میتوانید ROI کمپینهای جدید خود را با توجه به عملکرد قبلی پیشبینی کنید.
گزارش ROI نشان میدهد که برای هر ریالی که در تبلیغات هزینه کردهاید، چه مقدار درآمد کسب کردهاید. با استفاده از این گزارش میتوانید به خوبی بازدهی کمپینهای خود را ارزیابی کنید. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در شبکههای اجتماعی باید میزان Return (بازگشت) و میزان Investment (سرمایه) را محاسبه و سپس نرخ بازگشت سرمایه را بدست آوریم. یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی، محتوای جذاب و باکیفیت است.
منظور از دعوت به اقدام (Call to Action) این است که به مخاطب میگوید چه کاری انجام دهد. برای مثال «خرید کنید»، «بیشتر بدانید»، «ثبتنام کنید» یا «دانلود کنید» چند نمونه از دعوت به اقدام هستند. قرار دادن یک دکمه با رنگ متمایز و طراحی جذاب در کنار فراخوان به عمل، میتواند به افزایش نرخ کلیک کمک کند. تصویر باید باکیفیت بالا، مرتبط با پیام تبلیغاتی و برای مخاطب هدف جذاب باشد. تصویر میتواند یک محصول، یک شخص، یک منظره یا هر چیز دیگری باشد که به خوبی پیام تبلیغاتی را منتقل کند.
به عبارتی، با پذیرش این رویکرد، شما میتوانید در برابر روندهای جدید انعطافپذیر باشید، به فرصتهای نوظهور پاسخ دهید و استراتژیهای خود را بر اساس نیازهای مخاطبان هدف تنظیم کنید. در نهایت، تبلیغات هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری هوشمندانه است که می تواند رشد پایدار و سود دهی قابل توجهی را برای کسب و کارها ایجاد کند. با هدف گذاری دقیق، انتخاب کانال های مناسب و استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها، می توان بازده سرمایه تبلیغاتی را به طور چشمگیری افزایش داد. در ایران نیز با توجه به پتانسیل بالای تبلیغات دیجیتال، شرکت ها می توانند از این فرصت ها برای توسعه برند و افزایش درآمد خود استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که موفقیت در تبلیغات مستلزم برنامه ریزی دقیق و بهینه سازی مستمر است تا اطمینان حاصل شود که این سرمایه گذاری به حداکثر بازده خود می رسد.
ریمارکتینگ با گوگل ادز: رویکردی استراتژیک برای حفظ مشتریان و تولید سرنخهای ارزشمند
در آخر، شما میتوانید محتوای تولید شده توسط کاربر را در پست خود قرار دهید و آزمایش کنید که کدام یک نتایج بهتری برای شما خواهد آورد. اگر تا بحال بصورت فعالانه تبلیغاتی را بر روی اینستاگرام انجام نداده باشید، چیزی درباره علاقمندی و نیازهای مخاطبانتان در اینستاگرام نمیدانید. درست همچون فیس بوک، یک تبلیغ که بیشترین سطح مشارکت بر روی اینستاگرام را دارد بیشتر نمایش داده میشود. پس برای جلوگیری از حذف شدن تبلیغات شما از فید مخاطبان، بر ایجاد یک استراتژی تمرکز کنید و بر موضوعاتی وقت بگذارید که با مخاطبان شما همخوانی دارد. این یعنی کسبوکار برای هر دلار هزینه شده در کمپین، 6 دلار درآمد کسب کرده است. البته هرچه ROAS بالاتر باشد، بهتر است؛ اما اگر ROAS شما برابر یا کمتر از یک دلار باشد، وقت آن است که استراتژیهای خود را بازنگری کنید.
با تجزیه و تحلیل این داده ها، می توانید متوجه شوید که کدام جنبه های تبلیغات شما موثر است و کدام بخش ها نیاز به بهبود دارند. این بهینه سازی مداوم کمک می کند تا از بودجه تبلیغاتی شما به بهترین شکل استفاده شود. با قابلیت اجرای مستقیم کمپینها، برندها به دادههای واقعی و تحلیلهای دقیقی دسترسی خواهند داشت. کوکو به کاربران اجازه میدهد تا مشخصههایی همچون نرخ تعامل، میزان دسترسی به مخاطبان و نرخ تبدیل اینفلوئنسرها را بررسی کنند و براساس دادههایی معتبر، انتخاب خود را انجام دهند. در این حالت، کمپینها از ابتدا تا انتها بهشکلی موثر و هدفمند انجام خواهند شد.
بررسی بخشهای مختلف UTM
این دیدگاه شامل نادیده گرفتن ارزش بلندمدت تبلیغات و تأثیر آن بر رشد و توسعه شرکت است. صفحه فرود در افزایش ROI اثر مستقیم خواهد داشت و برای اینکه بخواهید بازدیدکننده های بیشتری را برای سایت خود جذب نمایید می توانید کمپین های مختلفی را با این هدف راه اندازی کنید. اگر تعداد ایمیل های ثبت شده در لندینگ پیچ را به تعداد کلیک بر تبلیغات همسان تقسیم کنید می توانید میزان جذب سرنخ فروش را اندازگیری نمایید. همچنین با تورم و تغییر ارزش پول در گذر زمان فرمول MROI هزینه تبلیغاتی پیچیده تر خواهد کرد که اکثراً از این شاخص صرف نظر می کنند اما در کل تاثیر تبلیغات همیشه در بلند مدت تاثیرات خودش را نمایش می دهد.
با این حال اگر از چندین بازاریاب استفاده میکنید، یا کارکنان تمام وقت خود را در کمپین محتوا صرف میکنند، باید هزینههای آنان را با توجه به زمان و حقوق آنان محاسبه کنید. به عنوان مثال چه میزانی برای بازاریابی محتوایی در یک ماه معین هزینه کردهاید. با توجه به امکان شخصیسازی بنرهای تبلیغاتی از نظر اندازه، شکل و محتوا کسبوکارها میتوانند آنها را متناسب با هر کمپین بازاریابی و مخاطب هدف طراحی کنند. نکته مثبت تبلیغات بنری آنلاین، امکان ارزیابی و اندازهگیری عملکرد آنهاست. از این طریق کسبوکارها میتوانند بازدهی کمپینهای تبلیغاتی خود را ارزیابی کرده و در صورت نیاز، تغییرات لازم را اعمال کنند، این مزیتی است که حتی برای تبلیغات گران قیمت شهری وجود ندارد. چطور باید متوجه شوید که در شبکههای اجتماعی درست پیش میروید؟ یکی از روشهای فهمیدن این موضوع اندازهگیری بازگشت نرخ سرمایه است.
اگر کسبوکارتان بهاندازهای بزرگ و پیشرفته شده که نیاز به راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین دارید، بهتر است قبل از هر چیز، مخاطبان خود را بهخوبی بشناسید. شناخت دقیق مخاطبان هدف به شما کمک میکند تا کمپین خود را متناسب با نیازهای آنها طراحی کرده و همچنین مخاطبان جدیدی جذب کنید. این شناسایی نه تنها باعث درآمدهای هدفمند میشود، بلکه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را نیز افزایش میدهد. بازاریابی اینترنتی یا آنلاین به مجموعهای از فعالیتها و استراتژیها گفته میشود که با استفاده از ابزارها و پلتفرمهای دیجیتال، به دنبال جذب مخاطبان، افزایش آگاهی از برند و تبدیل مخاطبان عادی به مشتریان وفادار است. این نوع بازاریابی شامل روشهای مختلفی مانند بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، تبلیغات کلیکی (PPC)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی محتوایی میشود. محتوای بومی (Vernacular) اهمیت بومیسازی و شخصیسازی در کمپینهای بازاریابی دیجیتال را برجسته میکند.
با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد.
برای این کار باید ترافیک موردنظر کمپین، نرخ تبدیل کمپینهای قبلی و هزینه موردنیاز برای جذب آن ترافیک را در اختیار داشته باشید. هنگامی که با نرخ بازگشت سرمایه آشنا باشید میتوانید برای بهبود کمپینهای خود تلاش کنید یا روی سودآورترین نواحی استراتژی خود تمرکز بیشتری داشته باشید. در نهایت، هدف شما از سرمایهگذاری در بازاریابی باید کسب بازدهی مطلوب و افزایش ارزش برند باشد. با ابزارها و منابع معتبر مانند Harvard Business Review و سایر منابع یاد شده، میتوانید به بهینهسازی مداوم استراتژیهای بازاریابی خود دست یابید و به نتایج مطلوبتری برسید. برای بررسی ترافیک وبسایت و ورود کابران می توانیم از ابراز گوگل آنالیتیکس استفاده کرد تا ارزیابی دقیق تری از نرخ بازگشت سرمایه برای هر کمپین داشته باشیم.
پس از اضافه کردن لینکهای UTM به کمپینها، میتوانید دادههای مربوط به ترافیک ورودی، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و دستگاههای کاربران را مشاهده کنید. این پارامتر یا تگ UTM بیشتر برای کمپینهای تبلیغاتی کلیکی (مانند گوگل ادوردز Google adwords) استفاده میشود و کلمات کلیدی خاصی که کاربران جستجو کردهاند را نشان میدهد. با استفاده از این پارامتر، میتوانید تحلیل کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به وبسایت شما هدایت کردهاند. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است.
در نهایت، بهرهگیری از دادهها و شاخصهای کلیدی عملکرد به شما کمک میکند تا تصمیمگیریهای دقیقتر و مؤثرتری انجام دهید، از منابع خود بهینهتر استفاده کنید و بهبود مستمری در نرخ بازگشت سرمایه داشته باشید. این رویکرد، پایهای استوار برای اجرای کمپینهای بازاریابی موفق در دنیای دیجیتال امروز فراهم میکند. اتخاذ “ذهنیت چابک” برای دستیابی به یک چشمانداز دیجیتالی پویا و موفقیت بلندمدت در کسبوکار حیاتی است. استفاده از این روشها و ابزارهای نوین، سرعت اجرای استراتژیهای بازاریابی شما را بهطور قابلتوجهی افزایش میدهد، بهطوریکه بهجای ماهها انتظار برای بازگشت سرمایه، میتوانید در مدت کوتاهی نتایج ملموسی ببینید. با داشتن دانش کافی در مورد نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی، حالا میتوانید ROI خود را اندازهگیری کنید و به بهبود تصمیمگیریهای بازاریابی کمک کنید.
از هدفگذاری مکانی برای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان محلی استفاده کنید،و این کار را به امید افزایش علاقه آنها و ایجاد بازدیدهای بیشتر به مغازه فیزیکی خود انجام دهید. اما همچنین میتوانید از تبلیغات شبکههای اجتماعی برای جذب مخاطبان بیشتر برای برند خود استفاده کنید؛ چیزی که در دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی بخاطر هزینههای بالایشان کمتر انجام میشود. اگر از بیشتر برندها درباره اهداف تبلیغاتی آنها پرسیده شود اغلب جواب میدهند که به دنبال فروش بیشتر و طبیعتا سود بیشتر هستند.
- استفاده از ابزارهای مدیریت تبلیغات میتواند به بهینهسازی هزینه تبلیغات اینستاگرام کمک کند. {
- کسبوکارهای نوپا مجبور هستند که در ابتدای راه، با درصدی آزمونوخطا شروع کنند تا اطلاعات موردنیاز را به دست بیاورند؛ در علم مارکتینگ جمعآوری این اطلاعات از فروش هم مهمتر است. |}
- بنابراین تعداد تبدیلهای در طول یک ماه را در نظر بگیرید، گام بعدی این مرحله را کامل میکند. {
- تغییرات الگوریتمی اینستاگرام تأثیر قابل توجهی بر هزینه تبلیغات اینستاگرام دارد. |}{
- از فرصتهای مختلف برای ارسال ایمیل شخصیسازیشده غافل نشوید و به این روش مخاطبان بیشتری را به خرید ترغیب کنید. |}
- همچنین، استفاده از دکمههای CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبتنام) تشویق میکند.
با این مراحل بهینهسازی، میتوانید تلاشهای خود را برای جذب سرنخهای جدید نیز در طول فرایند بهبود ببخشید، زیرا این یکی از حوزههایی در بازاریابی است که بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) در آن بهویژه مفید است. هنگام هدفگیری مخاطبان بر اساس محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید، از تقسیمبندی خاص و مرتبط با متن استفاده کنید. مشتریان بالقوه را بر اساس اقدامات قبلی آنها در هر یک از کانالهایتان با استفاده از روش شخصیسازی هدف بگیرید. کمپینهای خلاقانه بهتر است مخاطبانی که احتمال تبدیل شدنشان کم است را حذف کنید، مخصوصا اگر با بودجه محدود کار میکنید. با تعیین بودجه و حاشیه سود بهعنوان معیار، شاخص بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) مناسبی تعیین کنید.
نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد.
برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads). برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند.
{پنل خود را انتخاب کنید
|}کسبوکارها با درک اهمیت این عناصر و ادغام آنها در استراتژی بازاریابی خود، میتوانند تجربیات جذاب، دسترسپذیر و شخصیسازی شدهای برای مخاطبان خود ایجاد کنند. این امر تأثیرات بسزایی بر کسبوکار خواهد داشت، از جمله بهبود تعاملات و افزایش وفاداری مشتریان. در عصر تکنولوژی و افزایش روزافزون کاربران در دنیای دیجیتال، برندها برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) باید بر استفاده از سه نسخه دیجیتال – صدا، ویدیو و محتوا بومیسازی – تمرکز کنند. این سه عنصر حیاتی میتوانند به ایجاد محتوای جذاب، شخصیسازیشده و قابل دسترس کمک کنند. شخصیسازی تجربه مشتریان یکی از موثرترین روشها برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است. داشتن اطلاعات بیشتر درباره جمعیتشناسی، ترجیحات و رفتارهای مشتریان به شما این امکان را میدهد تا تجربههای بهتری برای آنان خلق کنید.
از ROI در بازاریابی برای محاسبه نسبت بازدهی کمپینهای بازاریابی و مقایسه هزینهها با درآمد حاصل از آنها استفاده میشود. با برنامه ریزی و اجرای درست تبلیغات می توان به بازدهی بسیار خوبی دست یافت. به عبارت دیگر، هر پولی که برای تبلیغات خرج می شود را می توان با افزایش فروش، آگاهی از برند و افزایش وفاداری مشتری چند برابر کرد. این بازگشت سرمایه زمانی حاصل می شود که تبلیغات به درستی هدف گذاری شده و به عنوان مخاطبان مناسب شناسایی شود. سپس در مورد اینکه چه زمانی باید از کدامیک برای تعیین شکست یا موفقیت یک کمپین بازاریابی استفاده کنیم، صحبت خواهیم کرد.
یکی از بهترین راهها برای بهبود ROI، استفاده از دادههای جمعآوری شده برای تصمیمگیری است. برای محاسبه سود خالص، باید درآمد حاصل از فعالیتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی را مشخص کنید. این سود میتواند از طریق فروش مستقیم از طریق شبکههای اجتماعی، تبلیغات وابسته، یا دیگر منابع درآمدی باشد.
UTM یا Urchin Tracking Module، یکی از ابزارهای کلیدی و پرکاربرد در بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) است که برای ردیابی و تحلیل عملکرد کمپینهای بازاریابی آنلاین (Online marketing) مورد استفاده قرار میگیرد. اگر شما صاحب یک کسبوکار آنلاین هستید یا در زمینه تبلیغات دیجیتال فعالیت میکنید، احتمالا میخواهید بدانید که کدام کانالهای تبلیغاتی بیشترین ترافیک را به وبسایت شما هدایت میکنند. اینجاست که لینکهای UTM وارد عمل میشوند و نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند. بازاریابی اینترنتی را تنها به تولید محتوا در شبکههای اجتماعی محدود نکنید. فضای مجازی فرصتی عالی برای تعامل مستقیم با مخاطبان است و همچنین میتوانید از نظرسنجیها، استوریها، مسابقات، ولاگها و پستهای تعاملی برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنید. این تعاملات نه تنها وفاداری مشتریان را افزایش میدهد، بلکه برند شما را نیز بیشتر در صنعت مطرح میکند.
اغلب اوقات هم میزان ارزش سرمایهگذاری و بازدهی هم با نرخ بازگشت سرمایه (ROI) سنجیده میشود. برخلاف بازگشت سرمایه (ROI) که موفقیتِ کلّیِ استراتژی کمپین را میسنجد، ROAS فقط بازدهیِ استراتژیهای خاص را در سطح تبلیغات اندازهگیری میکند. این به بازاریابان کمک میکند تا روشهایی را که نیاز به بررسی و بهبود دارند، شناسایی کنند. الگوریتمهای جدید اینستاگرام تعاملات کاربران را بهعنوان یکی از معیارهای اصلی برای افزایش دیده شدن پستها در نظر میگیرند. این امر نشان میدهد که تبلیغدهندگان باید بر تولید محتوایی تمرکز کنند که تعامل کاربران را تشویق میکند، تا بتوانند هزینه تبلیغات را کاهش دهند.
این استراتژی ها شامل انتخاب محتوای مناسب هدف گذاری دقیق و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام می شود. با برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح این استراتژی ها می توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشید. تبلیغات کلیکی، یکی از استراتژیهای بازاریابی آنلاین است که شامل پرداخت هزینه به ازای هر کلیک روی تبلیغات برند در وبسایتهای مختلف یا رنک اول نتایج گوگل میشود.
پس از تکمیل این اطلاعات، ابزار به صورت خودکار لینک UTM شما را تولید میکند. استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود.
از رنگ و اندازه گرفته تا متن، تصویر، فونت و حتی موقعیت قرارگیری عناصر، همه میتوانند در تست A/B بررسی شوند. با آزمایش این عناصر، میتوان به ترکیب بهینهای رسید که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطبان هدف داشته باشد. با کمک آنالیز دادهها همچنین میتوانید متغیرهایی را که بر نرخ تبدیل اثر میگذارند، کشف کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید. از این ابزار بصورت بسیار شفافی برای کارهایی استفاده کنید که دوست دارید مخاطبانتان آن را انجام دهند. شما میتوانید از گزینههای CTA برای ترغیب ارسال ایمیل یا ثبت نام و یا ارتباط مستقیم مخاطبان با فروشگاه شما استفاده کنید.
یکی یکی از موثرترین راه ها برای افزایش سودآوری تبلیغات، همکاری با یک شرکت نمایندگی تخصصی است. این شرکت ها تجربه، دانش و ابزار لازم برای طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی موثر را دارند. با سپردن آن به این متخصصان می توانید به جای آزمون و خطا و هزینه های اضافی از بهترین استراتژی ها و تکنیک ها استفاده کنید. یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای به شما کمک می کند تا بودجه خود را به طور بهینه مدیریت کنید و در زمان کمتری به نتایج بهتری برسید.
استفاده از هشتگهای مختص به خود این تضمین را میدهد که با کلیک کردن بر روی آن مشتریان تنها محتوای مرتبط با نیاز خود را میبینند. شرکتها از این هشتگها برای راحتتر پیدا شدن و مشارکت استفاده میکنند و سعی میکنند در تمامی شبکههای اجتماعی آنها را بکار گیرند. این به مخاطبان شما کمک خواهد کرد که با محصولات شما ارتباط برقرار کنند و بر روی آنها کلیک کنند. دیدن مردم در موقعیتهایی شبیه به شما توجه مخاطب را جلب خواهد کرد و به آنها در تشخیص تبلیغ کمک خواهد کرد.
در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! برنامههای وفاداری مانند ارائۀ تخفیفهای ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف میتوانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، میتوانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمعآوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژهای را ارائه دهید. این کار نه تنها نرخ بازگشت مشتریان را افزایش میدهد، بلکه باعث میشود مشتریان احساس ارزشمندی بیشتری داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند.
در این مقاله، به بررسی مفهوم ROI، روشهای بهبود این شاخص، و تاثیر اتوماسیون بازاریابی بر افزایش ROI خواهیم پرداخت. همچنین استفاده از مسدودکنندههای تبلیغات توسط کاربران، به طور قابل توجهی مانع نمایش بنرها شده و بر عملکرد کمپینهای تبلیغاتی تاثیر منفی میگذارد. از طرفی، تنوع زیاد جایگاهها و اندازههای بنر نیز میتواند برای تبلیغدهندگان ایجاد سردرگمی کند و انتخاب بهترین گزینه را دشوار سازد. علاوه بر این، اندازهگیری دقیق ROI در برخی موارد پیچیده است، زیرا ممکن است کاربران پس از کلیک بر روی بنر، بلافاصله خرید انجام ندهند و به زمان بیشتری برای تصمیمگیری نیاز داشته باشند. همه این چالشها نشان میدهند که برای افزایش ROI در تبلیغات بنری نیاز به طراحی موثر بنر، خلاقیت و انجام اقداماتی است که در ادامه به آنها میپردازیم. اما با راهحلهای مدرن امروزی بازاریابی، بهبود نرخ بازگشت سرمایهگذاری (ROAS) دیگر کار پیچیدهای نیست.
خودکارسازی استراتژیهای بازاریابی با استفاده از راهکارهای مارکتینگ اتومیشن، یکی از راهکارهای اثربخش مایند در جهت بهبود نرخ بازگشت سرمایه و کاهش نرخ ترک سبد خرید است. این روش ضمن کاهش هزینهها، به افزایش کارایی تیم بازاریابی کمک میکند و امکان تمرکز بر روی ایدههای خلاقانه و راهبردی را فراهم میکند. سهگانه دیجیتال (صدا، تصویر و محتوای بومی) ستونهای مهمی برای موفقیت برندها در بازاریابی دیجیتال هستند.
افزایش رقابت برای دسترسی به مخاطبان هدف منجر به افزایش هزینه هر کلیک (CPC) در تبلیغات اینستاگرام شده است. این موضوع باعث میشود کسبوکارها بودجه بیشتری را برای تبلیغات خود اختصاص دهند. اینستاگرام ابزارهای متنوعی برای تبلیغات ارائه می دهد که می تواند به شما در بهبود عملکرد کمپین ها کمک کند. از جمله این ابزارها می توان به تبلیغات استوری تبلیغات ویدئویی و تبلیغات کاروسل اشاره کرد. با استفاده از این ابزارها می توانید محتوای خود را به شکل های مختلفی به کاربران نمایش دهید و تعامل بیشتری با آن ها برقرار کنید.
در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای وبسایت یا لینکسازی داخلی و خارجی، تنها به جذب ترافیک ارگانیک منجر نمیشود. این کار علاوه بر افزایش اعتبار وبسایت شما، بهبود تجربۀ کاربران را نیز به همراه دارد و آنها را به سمت مسیرهای درست هدایت میکند.
این کلمات منفی و دور از کلمه کلیدی را در قسمت کلمات کلیدی نگاتیو وارد کرده و از کلیکهای بیمورد جلوگیری میکند. کلمات کلیدی منفی در تبلیغات کلیکی یکی از راهکارهای افزایش نرخ بازگشت سرمایه (roi) است. برای افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت، سئو (SEO) و بازاریابی محتوایی از موثرترین استراتژیها در بازاریابی اینترنتی هستند.
این وب سایت