Pro-Haftar قدرت 'به دنبال جایگزین' مخالفان پس از تصرف همه از غرب لیبی

صادر شده در: 10/06/2020 - 17:10ویرایش: 10/06/2020 - 17:12 در تصرف همه از غرب لیبی در سازمان ملل متحد به رسمی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 21 خرداد 1399

صادر شده در: ویرایش:

در تصرف همه از غرب لیبی در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دولت توافق ملی (GNA) قرار دادن یک توقف به مارشال خلیفه Haftar را توهین آمیز علیه طرابلس – و به احتمال یک راه حل نظامی برای این کشور دهه جنگ داخلی. پس از حمایت ترکیه از GNA تبدیل جزر و مد در برابر او Haftar است در یک موقعیت ضعیف. متحدان بین المللی خود را در حال حاضر به نفع یک راه حل دیپلماتیک و نشانه هایی وجود دارد که آنها به دنبال یک جایگزین شریک در شرق لیبی است.

تبلیغات

سازمان ملل متحد-حمایت GNA در روز شنبه اعلام کرد که نیروهای خود را گرفته بود بیش از همه در غرب لیبی پس از مسیریابی Haftar را ارتش ملی لیبی (LNA). این کلاه یک سری از موانع در شرق لیبی نظامی قدرتمند در طول هفته های اخیر تنها چند ماه از جسورانه خود را ادعا می کنند که او کنترل 80 درصد از کشور است.

پشتیبانی شده توسط روسیه و مصر و امارات متحده عربی و (تلویحا) فرانسه Haftar راه اندازی یک بی پروا توهین آمیز در طرابلس در ماه آوریل 2019. در ابتدا به نظر می رسید به عنوان اگر مرد نظامی ممکن است موفقیت در هدف خود را از متحد در لیبی برای پایان دادن به هرج و مرج است که حاکم پس از سرنگونی دیکتاتور معمر قذافی در سال 2011 است.

ترکیه حمایت مهم برای GNA

اما در حال حاضر نخست وزیر Fayez al-Sarraj را GNA نشان داد که آن را گرفته است دست بالا را – که همواره توسط خود ژوئن 6 حمله در شهر سرت یک نقطه استراتژیک بین شرق و غرب کشور که LNA حال کنترل از ژانویه تاکنون است.

پس از یک مدت زمان طولانی در توهین Haftar در حال حاضر بسیار در دفاعی با ضعیف دست به بازی. جزر و مد تبدیل شده علیه او در شروع سال 2020 ترکیه پس از آغاز رسمی آن دخالت در جنگ در GNA طرف. Haftar بیشتر تضعیف خروج در اواسط ماه مه از چند صد روسی مزدوران مبارزه برای LNA از طرابلس ،

"غیر قابل انکار ترکیه نظامی و تکنولوژیکی حمایت از فعال ترین GNA پیروزی در زمین" اشاره کرد Rachid Khechana, editor-in-chief از لیبی متخصص انتشار Chououn و مدیر سابق مغرب مرکز لیبی مطالعات. "این اجازه به آنها برای شکستن خفه Haftar نیروهای قرار داده شده بود در اطراف طرابلس و پس از آن برای تغییر وضعیت بازی."

در نور از پویا در حال تغییر به Haftar ضرر مصر پرواز به مرد نظامی کمک در هفته گذشته با پیشنهاد آتش بس برای شروع در تاریخ 8 ژوئن در کنار یک نقشه راه برای حل و فصل مذاکره در لیبی. Haftar امضا برای این طرح در جلسه ای در قاهره در روز شنبه – اما GNA است انجام شده است. در حالی که سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده دولت است آهسته جریان از نیروهای خود را نسبت به سرت سر از GNA را در طرابلس مستقر در مجلس Khaled al-Mechri رد این طرح گفت: آن را از یک شکست ارتش الجزیره گزارش داد.

لقب "اعلامیه قاهره" ابتکار عمل را به جلو توسط جمهور فعلی مصر فتح السیسی و پشتیبانی توسط روسیه و امارات متحده عربی – شامل ایجاد یک منتخب شورای ریاست جمهوری در لیبی مذاکرات در ژنو خروج تمام سربازان خارجی و از بین بردن و خلع سلاح شبه نظامیان.

به سهم خود قدرت های اروپایی به نام از همه طرف به قرار دادن اسلحه و رفتن به میز مذاکره روز سه شنبه در یک بیانیه مشترک فرانسه و آلمانی و ایتالیایی وزرای خارجه و اتحادیه اروپا در امور خارجی سخنگو.

Aguila صالح یک جایگزین برای Haftar?

اما Haftar را تحقیر لزوما منجر به LNA شکست در آن powerbase شرقی لیبی است. "ما در حال حاضر شاهد مصر و روسیه همکاری های سیاسی جایگزین Haftar است که می تواند خود را حفظ حوزه نفوذ در شرق لیبی" Tarek Megerisi یک لیبی متخصص در شورای اروپا در روابط خارجی گفت: Agence France-Presse.

قابل توجه حضور در مراسم رونمایی از قاهره اعلام شد Aguila صالح رئیس جمهور شرقی لیبی در پارلمان. صالح سوغات تر نرم کننده نسبت به روش GNA از Haftar. در اواخر ماه مه او ملاقات وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف و آنها توافق "نیاز فوری" برای "گفت و گو" که شامل تمام قذافی و نیروهای سیاسی.

در مارس صالح پیشنهاد هشت نقطه طرح برای پایان دادن به بحران در آن جدید شورای ریاست جمهوری خواهد در مجموع فرض توابع رئیس نیروهای مسلح در طول پیش نویس جدید قانون اساسی لیبی. در این ارسال خواهد Haftar به سربازخانه – با وجود او ادعا در 27 آوریل که او "قیمومیت مردم" به حکومت لیبی به تنهایی.

"ورود در صحنه Aguila صالح – با روابط مسکو – نشان می دهد که طرفدار Haftar بین المللی قدرت شروع به دنبال راه های جایگزین به منظور تسهیل مذاکرات میان لیبی متخاصم جناح" Khechana گفت: در حالی که اشاره کرد که با توجه به تعادل نیروهای نظامی در زمین GNA "نمی تواند دست آوردن مجدد کنترل از همه از شرق لیبی".

"اگر مذاکرات از سر گرفته شود" Khechana به این نتیجه رسیدند: "آنها شروع خواهد شد از دولت همان چیزهایی که در قبل از GNA راه اندازی توهین آمیز در طرابلس – در حالی که پشت صحنه مسکو و آنکارا به خوبی ممکن است توافق یک معامله به حک کردن حوزه نفوذ در لیبی به عنوان آنها در سوریه است."

این مقاله ترجمه شده از نسخه اصلی در فرانسه.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن