راچستر، رئیس پلیس نیویورک پس از اعتراضات به مرگ دانیل پرود دست از کار کشید

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 03:19 رئيس پليس در شهر روچستر آمريکا روز سه شنبه، در پی روزها اعتراض به مرگ ي

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 03:19

رئيس پليس در شهر روچستر آمريکا روز سه شنبه، در پی روزها اعتراض به مرگ يک سياه پوست که پليس او را در جاده ای هود کرده و مجبور به رو شدن کرده بود، استعفا داد.

تبلیغات
ادامه

دستگیری دانیل پرود در ماه مارس صورت گرفت، اما خانواده و فعالان او روز چهارشنبه گذشته، پس از دریافت تصاویر بادامک بدن از طریق درخواست سوابق باز، مرگ او را علنی کردند.

هنگامی که ماموران رسیدند، پرود 41 ساله - که در آن زمان از یک اپیزود روان پریشی رنج می برد - در جاده غیر مسلح و برهنه بود.

پلیس دستور داد که یک پرود سازگار در ابتدا روی زمین بیاید، اما پس از دستبند زدن به طور فزاینده ای آشفته شد.

مأموران سپس «هود تف» را روی او قرار دادند، زیرا او گفت که با کروناویروس قرارداده است، و سرش را مجبور به پیاده رو کرد. لحظاتی بعد هوشیاری خود را از دست داد.

او یک هفته بعد در بیمارستانی درگذشت که حمایت از زندگی خاموش شد.

هفت افسر حاضر همگی به حالت تعلیق درآمدند و تحقیقات در مورد این رویداد توسط لتیتیا جیمز دادستان کل ایالت نیویورک در جریان است.

لارون سینگلتونی، رئیس پلیس روچستر در بیانیه ای اعلام کرد که اتهامات مربوط به عدم ابتکار عمل او در این موضوع و تلاش های ادعا شده برای سرپوش گذاشتن بر این پرونده یک «بدگویی» است و «سیاسی شدن» اقدامات او را کوبید.

سینگلتونی که سیاه پوست است می گوید: «به عنوان یک مرد یکپارچگی، من بی کار نمی نشینم در حالی که نهادهای خارج تلاش می کنند شخصیتم را از بین ببرند.»

سینگلتونی ۴۰ ساله در آوریل ۲۰۱۹ به عنوان رئیس پلیس روچستر نام برده شد. او پیش از بازنشستگی روز سه شنبه ۲۰ سال را صرف نیروی پلیس شهر کرد.

دادستان کل جيمز روز شنبه اعلام کرد هيات منصفه بزرگی را برای بررسی مرگ پرود تشکيل خواهد داد که گامی مقدماتی برای کيفرخواست احتمالی است.

رسانه های محلی گفتند کالبدشکافی حکم مرگ یک قتل ناشی از «عوارض آسفیکسی در تنظیم خویشتن داری فیزیکی» را صادر کرد.

این گزارش همچنین سطح پایینی از PCP دارو را در خون پرود ذکر کرده است.

افشای مرگ پرود اعتراضاتی را در راچستر و شهر نیویورک برانگیخت و خواستار عدالت برای قربانی و اصلاحات در اداره پلیس روچستر شد.

مرگ پرود پژواک های تلخی از تظاهرات جورج فلوید و برونا تیلور دارد، همچنین سیاه پوستان آمریکایی که در حوادث پلیس جان خود را از دست دادند و مرگ آن ها موجی از تظاهرات ضد نژادپرستی را که از ماه مه آمریکا را تکان داده است، رها کرد.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب