بیمارستان آلمان می گوید ناوالنی رهبر اپوزیسیون روسیه از کما ناشی از پزشکی خارج شد

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 16:15 بيمارستان برلين که او را درمان می کند روز دوشنبه گفت الکسی نوالنی رهبر

توسط NEWSPISHGAMANNN در 18 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 16:15

بيمارستان برلين که او را درمان می کند روز دوشنبه گفت الکسی نوالنی رهبر مسموم اپوزيسيون روسيه از کما ناشی از پزشکی خارج شده است و از تهویه مکانيکی در حال بافيدن است.

تبلیغات
ادامه

"وضعیت الکسی نوالنی بهبود یافته است. بیمار از کما ناشی از پزشکی خود خارج شده است و در حال از بین بردن تهویه مکانیکی است. او به محرک های کلامی پاسخ می دهد.»

اما این بیانیه اشاره کرد که «خیلی زود است که اثرات بالقوه درازمدت مسمومیت شدید او را اندازه گیری کنیم».

1/2 🇬🇧 وضعیت الکسی #Navalny شده است. بیمار از کما ناشی از پزشکی خود خارج شده است و در حال از بین بردن تهویه مکانیکی است. او به محرک های کلامی پاسخ می دهد.

— Charité - Universitätsmedizin Berlin (@ChariteBerlin) September 7, 2020

رهبر ۴۴ ساله اپوزيسيون روسيه ماه گذشته در پروازی مريض شد و پيش از تخليه به برلين در يک بيمارستان سيبری تحت درمان قرار گرفت.

آلمان گفته است «شواهد بی پرده ای» وجود دارد که نشان می دهد دشمن ارشد ولاديمير پوتين رئيس جمهوری روسيه با استفاده از عامل اعصاب دوران شوروی نوويچوک مسموم شده است.

کرملین می گوید 'پوچ' به سرزنش روسیه

کرملين روز دوشنبه تلاش های "پوچ" برای سرزنش روسيه را به خاطر مسموميت تقبيح کرد، چرا که اروپا در نظر دارد که آيا تحريم هائی را اعمال کند يا نه.

همکاران ناوالنی می گويند استفاده از نويچوک، عامل اعصاب درجه نظامی، نشان می دهد که تنها دولت روسيه می تواند مسئول باشد، اما کرملين هرگونه دست داشتن را به شدت تکذيب می کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: تلاش برای مرتبط کردن روسیه به نوعی با آنچه اتفاق افتاد برای ما غیرقابل قبول است، آنها پوچ هستند.

مقامات روسيه آلمان را متهم کرده اند که علی رغم درخواست دادستان ها، برای به اشتراک گذاشتن يافته های تحقيقات خود کند است.

خط لوله در crosshairs

هيکو مااس وزير امور خارجه آلمان روز يکشنبه گفت برلين که رياست دوره ای اتحاديه اروپا را بر عهده دارد، در صورتی که کرملين به زودی توضيحی برای آنچه برای ناوالنی اتفاق افتاد ارائه نداد، در باره تحريم های احتمالی عليه روسيه بحث خواهد کرد.

در غیر این صورت آلمان مجبور خواهد شد که «در مورد پاسخ با متحدان ما بحث کند» از جمله تحریم های «هدفمند»

او اقدام مربوط به نورد استریم ۲ را که یک خط لوله گاز چند میلیارد یورویی روسیه و آلمان نزدیک به تکمیل بود، رد نکرد.

سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت عواقب نورد استریم ۲ را نیز رد نخواهد کرد.

خط لوله ۱۰ میلیارد یورویی (۱۱ میلیارد دلار) در زیر دریای بالتیک قرار است محموله های گاز طبیعی روسیه را به آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، دو برابر کند.

Svenue : Navalny می شود از شرایط بحرانی ، خط لوله نفت می رود به شرایط بحرانی سیاسی

مدت هاست که در متقاطع های آمریکا قرار دارد که کشورهای اروپایی را به دلیل اتکای خود به انرژی از روسیه مورد انتقاد قرار داده است.

بریتانیا سفیر روسیه را احضار کرد

رهبران غربی از آنچه همديگان ناوالنی می گويند اولين استفاده شناخته شده از سلاح های شيميائی عليه يک رهبر بلندپایه اپوزيسيون در خاک روسيه است، ابراز وحشت کرده اند.

راب در توییتر خود گفت: «امروز بریتانیا سفیر روسیه در بریتانیا را احضار کرد تا نگرانی عمیقی را در مورد مسمومیت @navalny آلکسی را ثبت کند.»

1/2 امروز بریتانیا سفیر روسیه در بریتانیا را احضار کرد تا نگرانی عمیقی را در مورد مسمومیت الکسی @Navalny. این کاملا غیر قابل قبول است که یک سلاح شیمیایی ممنوعه استفاده شده است و روسیه باید یک تحقیق کامل و شفاف برگزار کند

— دومینیک راب (@DominicRaab) سپتامبر 7, 2020

"این کاملا غیر قابل قبول است که یک سلاح شیمیایی ممنوعه استفاده شده است و روسیه باید یک تحقیق کامل و شفاف برگزار کند."

راب افزود که از شنیدن این که نوالنی از کما ناشی از پزشکی اش خارج شده بود، آسوده شد.

مسمومیت نیروی دریایی آخرین مسمومیت در یک سری طولانی از سوء قصد علیه منتقدان کرملین است. در سال ۲۰۱۸ مقامات بریتانیایی نوویچوک را سمی که بر روی سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه و دخترش در انگلستان استفاده می شد، شناسایی کردند.

در حال حاضر از تحریم های گسترده غرب اعمال شده بر الحاق کریمه در سال 2014 رنج می برند، و همچنین اثرات همه گیر کروناویروس و کاهش قیمت نفت، مسکو مضطرب است برای جلوگیری از هر گونه فشار بیشتر بر اقتصاد خود است.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه، AP و رویترز)

...

tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب