دانشمندان گاز بر روی زهره پیدا می کنند که می تواند نشانه حضور زندگی فراتر از زمین باشد

صادر شده در تاریخ: 15/09/2020 - 03:10 جو زهره حاوی آثاری از گاز فسفین است -- که بر روی زمین را می توان به موج

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 15/09/2020 - 03:10

جو زهره حاوی آثاری از گاز فسفین است -- که بر روی زمین را می توان به موجودات زنده نسبت داد -- دانشمندان روز دوشنبه در بینش تازه ای نسبت به شرایط نزدیک ترین همسایه سیاره ای ما گفتند.

تبلیغات
ادامه

شرایط بر روی زهره اغلب به عنوان جهنمی با درجه حرارت در طول روز گرم به اندازه کافی برای ذوب سرب و جو شامل تقریبا به طور کامل از دی اکسید کربن توصیف شده است.

تیمی از کارشناسان از تلسکوپ هایی در هاوایی و صحرای آتاکامای شیلی برای مشاهده عرشه ابر فوقانی زهره در حدود ۶۰ کیلومتری (۴۵ مایل) از سطح استفاده کردند.

آن ها آثاری از فسفین را شناسایی کردند، گازی قابل اشتعال که بر روی زمین اغلب از فروپاشی مواد آلی رخ می دهد.

نوشتن در ستاره شناسی طبیعت، این تیم تاکید کرد حضور فسفین حضور زندگی بر روی زهره را ثابت نکرد.

با این حال، با چرخش ابرها در مورد سطح جوجه گوشتی آن به شدت اسیدی هستند و به همین دلیل فسفین را خیلی سریع از بین می برند، تحقیقات نشان داد که چیزی آن را دوباره ایجاد می کند.

محققان چندین محاسبات مدل سازی را در تلاش برای توضیح تولید جدید فسفین انجام دادند.

آن ها به این نتیجه رسیدند که تحقیقات آن ها شواهدی «برای شیمی ناهنجار و بدون توضیح» بر روی زهره ارائه می دهد.

جین گریوز، نویسنده اصلی، از دانشکده فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه کاردیف به خبرگزاری فرانسه گفت که حضور فسفین به تنهایی اثباتی برای زندگی بر روی همسایه همسایه همسایه زمین نیست.

او گفت: "من فکر نمی کنم که ما توانیم این را بگوییم -- حتی اگر یک سیاره در فسفر فراوان بود، ممکن است فاقد چیز دیگری مهم برای زندگی باشد-- برخی عناصر دیگر، یا شرایط ممکن است خیلی گرم، بیش از حد خشک باشد."

گریوز افزود: این اولین باری بود که فسفین در سیاره ای صخره ای غیر از زمین پیدا می شد.

'هیجان انگیز'

آلن دافی، ستاره شناس دانشگاه سوینبرن و دانشمند سربی مؤسسه سلطنتی استرالیا در واکنش به این مطالعه گفت در حالی که وسوسه انگیز بود که باور کنیم فسفین توسط شکل های زندگی تولید شده است، «ما باید تمام وسایل غیر بیولوژیکی احتمالی دیگر تولید آن را رد کنیم».

او این یافته را «یکی از هیجان انگیزترین نشانه های حضور احتمالی زندگی فراتر از زمین که تا به حال دیده ام» نامید.

توماس زوربوچن، مدیر همکار اداره ماموریت علوم ناسا که چندین مگس بای از ونوس انجام داده است، تحقیقات روز دوشنبه را «جذاب» نامید.

زهره که در جهت مخالف زمین می چرخد و در جایی که یک روز ۲۴۳ برابر بیشتر طول می کشد، موضوع مورد علاقه شدید ستاره شناسان است.

آنقدر نزدیک و از چنین اندازه مشابهی با سیاره خانگی ما است که برخی کارشناسان معتقدند به عنوان هشداری از خطرات تغییرات آب و هوایی فراری عمل می کند.

مطالعات قبلی سرنخ های tantalising unearthed نشان می دهد زهره دارای آتشفشان های فعال، از جمله نشانه هایی از جریان گدازه های اخیر است.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن