نمرات هواپیمای در پی اتیوپی صدای خواننده مرگ

صادر شده در: 01/07/2020 - 15:45بروز رسانی: 01/07/2020 - 15:53 حداقل 80 نفر کشته شدند در اتیوپی Oromiya منطقه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 تیر 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

حداقل 80 نفر کشته شدند در اتیوپی Oromiya منطقه در تظاهرات پس از تیراندازی مرگبار اعتراض خواننده Haacaaluu Hundeessaa منطقه رئیس پلیس گفت: روز چهارشنبه تخمگذار لخت انشعابات در نخست وزیر را سیاسی افزوده سال آینده را پای صندوقهای رای است.

تبلیغات

Haacaaluu های بسیار محبوب رقم در میان قومی Oromos شد, کشته در دوشنبه شب در چه پلیس گفت: یک قتل های هدفمند.

تظاهرات بازتاب خشم و قتل و محبوب شکل و حس سیاسی به حاشیه راندن شکست صبح روز بعد در اتیوپی در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ و در اطراف آن Oromiya منطقه است.

"تا کنون 81 نفر کشته شده اند, از جمله سه Oromiya ویژه نیروی انتظامی, اعضای" گفت: Ararsa Merdasa منطقه رئیس پلیس.

پلیس گفت: از اواخر روز سه شنبه که یک پلیس نیز کشته شد در آدیس آبابا و سه انفجار وجود دارد تا به حال کشته و مجروح به تعداد نامشخص از مردم است.

برجسته اورومی رهبر مخالفان بکل Gerba و رسانه مغول Jawar محمد نیز دستگیر و زمانی که Jawar را محافظان حاضر به خلع سلاح در طول یک stand-off با پلیس است.

گفته نظامی مستقر در پایتخت اتیوپی روز چهارشنبه به عنوان پلیس در تلاش برای مهار گروه های مسلح رومینگ محلات.

موسیقی متن فیلم به یک نسل

Haacaaluu که مراسم تشییع جنازه روز پنجشنبه برگزار خواهد شد ارائه یک موسیقی متن فیلم به نسل جوان شد. سه سال از خونین تظاهرات خیابانی مجبور بی سابقه استعفای نخست وزیر قبلی و انتصاب نخست وزیر Abiy احمد در سال 2018 است.

A still from the video of Haacaaluu Hundeessaa's 2015 hit Maalan Jira.
هنوز هم از تصویری از Haacaaluu Hundeessaa را تا سال 2015 آمار Maalan سرو. © Haacaaluu Hundeessaa ویدئوها

Abiy, Haacaaluu و Jawar همه اورومی, اتیوپی بزرگترین گروه قومی که به مدت طولانی شکایت از محروم بودن از قدرت است.

Abiy طلیعه بیشتر آزادی های سیاسی و اقتصادی در آنچه تا به حال مدت طولانی است که یکی از این قاره را بیشتر سرکوب متحده و برنده 2019 جایزه صلح نوبل برای پایان دادن به درگیری با همسایه اریتره.

اما قومی و سیاسی و درگیری های مشخصی به عنوان سرکوب نارضایتی های آب پز را بیش از. محلی قدرت رقابت کارگزاران برای دسترسی به زمین و منابع در یک کشور با بیش از 80 گروه های قومی.

چالش به پان-اتیوپی سیاست

Abiy تلاش برای سرکوب خشونت و تاکید بر پان-اتیوپی سیاست موجب واکنش شدید از برخی حامیان سابق و توانایی های خود را به نظم ممکن است به شدت مورد آزمایش قرار زمانی که انتخابات برگزار می شود.

انتخابات برنامه ریزی شده برای ماه اوت شد اما به تعویق افتاد تا در سال آینده با توجه به Covid-19.

Jawar برجسته بود حامی Abiy وقت اما بیشتر شد آشکارا بحرانی سال گذشته است. Jawar محبوب اورومی شبکه رسانه های به او می دهد توانایی برای بسیج حمایت به سرعت در سراسر Oromiya و پایگاه قدرت مطرح می تواند یک چالش مهم برای Abiy حزب در انتخابات سال آینده.

اتیوپی ساختار فدرال به معنی قدرت به طور سنتی به دست آمده را با ادعای حمایت از قومی رای گیری بلوک. تحت دولت قبلی رای گیری شد و به ندرت رایگان و یا عادلانه و مخالف بودند اغلب زندانی شکنجه و یا رانده شده و به تبعید.

(FRANCE 24 با رادیو فردا)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن