دفتر سیبری از ائتلافان Navalny با 'نیش' عامل شیمیایی حمله کرد

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 17:40 فعالان اپوزيسيون می گويند يک مزاحم روز سه شنبه يک بطري حاوی يک مايع شيم

توسط NEWSPISHGAMANNN در 18 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 17:40

فعالان اپوزيسيون می گويند يک مزاحم روز سه شنبه يک بطري حاوی يک مايع شيميائی را در دفتر مبارزات انتخاباتی الکسی نوالنی منتقد کرملين در شهر نووسيبيرسک روسيه در هم کوبید و آنها را مجبور به تخليه محوطه کرد.

تبلیغات
ادامه

سرگئی بویکو، سیاستمدار مخالف و متحد ناوالنی که پس از آنچه برلین گفت تلاشی برای کشتن او با مسمومیت است، گفت سه نفر توسط پزشکان تحت درمان قرار گرفتند و دست کم یک نفر به بیمارستان منتقل شد.

بويکو که روز يکشنبه در انتخاباتی برای شورای شهر نووسيبيرسک در سيبری نامزد است، گفت معلوم نيست چه ماده ای در دفتر مبارزات انتخاباتی پرتاب شده است اما پليس گفته بود سمی نيست.

گروه مبارزات انتخاباتی بویکو آن را ماده شیمیایی توصیف کرد که باعث کننده و بدبو بود.

ایوان جدانوف که در ملاقاتی با حدود ۵۰ نفر در اتاق بود، گفت: یک «بوی منزجر کننده و نیش دار» اتاق را پر کرد.

تصاویر دوربین مدار بسته به اشتراک گذاشته شده توسط متحده Navalny نشان می دهد دو مرد هود با سرعت دویدن دور پس از این حادثه. بویکو می گوید این فعالان برای گوش دادن به صحبت در مورد چگونگی نظارت بر انتخابات جمع شده بودند.

بویکو یکی از تعدادی از طرفداران ناوالنی است که در انتخابات محلی در سراسر روسیه در آخر هفته شرکت می کنند.

ناوالنی ماه گذشته پس از فروريختن در هواپيمایی به مسکو از سيبری، که در آنجا با همديتانی که در انتخابات شرکت می کردند ملاقات کرده بود، در بيمارستان بستری شد.

او برای درمان در يک بيمارستان برلين به آلمان منتقل شد و پزشکان گفتند او با يک عامل اعصاب نويچوک مسموم شده است. روز دوشنبه رهبر اپوزيسيون از کما ناشی از پزشکی خارج شد.

روسيه گفته است هيچ مدرکی نديده است که نشان دهد او مسموم شده است.

رئیس حقوق سازمان ملل متحد خواستار همکاری روسیه شد

در همين حال مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه از روسيه خواست تحقيقات کامل مستقلی در مورد يافته های آلمان در مورد اين حادثه انجام دهد، يا با آن همکاری کند.

میشل باچلت، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: «به اندازه کافی خوب نیست که به سادگی انکار کنیم که او مسموم شده است، و نیاز به تحقیقات کامل، مستقل، بی طرفانه و شفاف در مورد این سوء قصد را تکذیب کنیم.»

"بر مقامات روسیه است که به طور کامل تحقیق کنند که چه کسی مسئول این جنایت بوده است - جرمی بسیار جدی که در خاک روسیه مرتکب شده است."

آلمان در حال مشورت با شرکای اروپایی و ناتو در مورد چگونگی پاسخ در صورتی است که روسیه نتواند به روشن کردن آنچه برای ناوالنی اتفاق افتاده کمک کند.

مرکل محتاط در خط لوله روسیه و آلمان

یکی از حوزه های بزرگ بحث آینده خط لوله گاز نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان است که تقریبا کامل است و قرار است سال آینده بهره برداری را آغاز کند.

شرکت کنندگان می گفتند آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز سه شنبه در جلسه گروه محافظه کار پارلمانی خود بار ديگر درخواست خود را برای پاسخ اتحاديه اروپا به حمله به ناوالنی تکرار کرد اما خط محتاطانه ای را در خط لوله در پيش گرفت.

او به قانونگزاران گفت که او می تواند بشنود که برخی از مردم در حال صحبت کردن در مورد نورد جریان 2 در زمینه پاسخ اتحادیه اروپا اما همچنین گفت که نظر تقسیم شده است. به گفته شرکت کنندگان، در سطح اتحادیه اروپا بسیاری به صراحت بین پرونده ناوالنی و متوقف کردن خط لوله ارتباط برقرار ن خواهند کرد.

روز دوشنبه سخنگوی او گفته بود اعمال تحريم ها را رد نمی کند.

منابع می گویند رالف برینخاوس رهبر گروه پارلمانی محافظه کار نیز یادداشت محتاطانه ای را در مورد متوقف کردن خط لوله مورد اصابت قرار داد.

پيتر آلتمير وزير اقتصاد امکان تحريم های تنبيهی آينده را باز نگه داشت اما اواخر روز دوشنبه گفت باز نگه داشتن خطوط ارتباطی اغلب موثرتر است چرا که تحريم ها می تواند منجر به سخت شدن سياست شود.

وی گفت: من از هیچ موردی خبر ندارم که کشوری مانند روسیه، یا کشور مشابهی با تحریم ها برای تغییر رفتارش جابجا شده باشد.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه، AP و رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن