دود ناشی از آتش سوزی در غرب آمریکا تا اروپا ردیابی شد

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 08:49 از یک رصدخانه قله کوه در نزدیکی لس آنجلس به محدوده آبشار به طور معمول v

توسط NEWSPISHGAMANNN در 27 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 08:49

از یک رصدخانه قله کوه در نزدیکی لس آنجلس به محدوده آبشار به طور معمول verdant در شمال غربی اقیانوس آرام، خدمه در روز چهارشنبه نبرد آتش سوزی هیولا که به خوبی به هفته دوم خود را به عنوان دانشمندان ردیابی دود رانش در سراسر اروپا.

تبلیغات
ادامه

تعداد زیادی از آتش سوزی ها از اواسط ماه اوت حدود ۳ میلیون جریب در کالیفرنیا و ۱٫۶ میلیون هکتار دیگر در ایالت اورگن و واشینگتن از روز کارگر سوزانده و به چند شهر کوچک زباله می گذارد و هزاران خانه را ویران کرده و جان دست کم ۳۴ نفر را گرفته است.

آتش سوزی ها نگرانی هایی را در مورد تغییرات آب و هوایی به صدر مبارزات انتخاباتی آمریکا راند و دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه نقشی را که با گرم شدن کره زمین ایفا می شود، پایین آورد. جو بایدن چالشگر دموکرات، ترامپ را «آتش سوزی آب و هوایی» نامید که «بحران مرکزی» پیش روی ملت را نادیده گرفته است.

ترامپ اواخر روز سه شنبه یک فاجعه فدرال را برای سخت ترین بخش های اورگن اعلام کرد، ایالتی که به اندازه و تعداد فروغ هایی که شمال غربی را جارو می کنند، بسیاری از آنها بر اثر طوفان های شدید رعد و برق برانگیخته شدند و با گرمای رکوردشکن و بادهای زیاد برانگیخته شدند.

شانون جتنر، رئیس گردان با سازمان آتش نشانی خانه شیرین اورگن می گوید: «شما نمی توانید با یک دیوار آتش نشانی ۲۰ فوتی که چند مایل عرض دارد با چند موتور آتش نشانی مبارزه کنید.»

با بهبود آب و هوا در نهایت قادر می سازد خدمه آتش نشانی را به حمله، Pettner شده است کمک به ضرب و شتم بزرگترین پرچم ایالت در این فصل - آتش سوزی 190،000 هکتار Beachie کریک. به عنوان یک محلی، او گفت که تلفات ناشی از فروغ او را در سطح شخصی زده است.

او به خبرگزاری رویترز گفت: «مکان هایی که ما فرزندانمان را به اردو می کشیدیم یا می رفتیم و بازدید می کردیم، دیده ایم که آن ها برای همیشه تغییر کرده اند.» "ما نمی بینیم که آن مکان ها احتمالا در طول زندگی من یکسان به نظر می رسد.

آتش نشانان در کالیفرنیای جنوبی سه شنبه شب یک پیروزی قابل توجه به ثمر رساندند و رصدخانه مشهور کوه ویلسون و تلسکوپ های آن را از بلعیده شدن در آتش به اصطلاح بوبکات که از طریق قله های ناهموار محدوده سن گابریل بالاتر از لس آنجلس در حال بلعیده شدن بودند، نجات دادند.

جان کلیرواتر، سخنگوی جنگل ملی آنجلس، جایی که فروغ در ۶ سپتامبر فوران کرد، می گوید: «من دیروز (سه شنبه) به مردم می گفتم که دفاع از رصدخانه کوه ویلسون احساس مینی آلامو را به خود می گیرد.»

دوازده خدمه آتش نشانی بر روی زمین یک کمپین همه گیر با بالگردهای آب انداختن و تانکرهای هواپیما که با عقب ماندگی شعله لود شده بودند، به راه انداختند که در فاصله ۵۰۰ فوتی محل رخنه کرد. همچنین ذخیره شده یک مجموعه مجاور از برج های ارتباطی پخش و اضطراری بود.

اما فروغ، هنوز هم در حال سوختن بیشتر uncontained، همچنان به عنوان یک تهدید برای چند جامعه کوهپایه در نزدیکی تحت دستور تخلیه.

آتش سوزی های ساحل غربی که مقامات و دانشمندان آن را از نظر دامنه و وحشیگی بی سابقه توصیف کرده اند، آسمان منطقه را با دود و دوده پر کرده اند و بحران بهداشت عمومی را که در حال حاضر ناشی از همه گیر کروناویروس است، ترکیب کرده است.

سطح دود روز چهارشنبه به اندازه کافی بالا رفت که سازمان های محیط زیست یک مشاوره کیفیت هوا را برای اورگن ساحلی و جنوب شرقی واشنگتن لغو کردند.

دود تا اروپا ردیابی شد

دانشمندان دود را تا اروپا ردیابی کردند. سرویس نظارت بر جو کوپرنیک اتحادیه اروپا (CAMS) در حال نظارت بر آتش سوزی ها و حرکت دود در سراسر ایالات متحده و فراتر از آن بود.

مارک پارینگتون دانشمند ارشد CAMS در بیانیه ای اعلام کرد: «این واقعیت که این آتش سوزی ها آنقدر آلودگی را به جو ساطع می کنند که هنوز می توانیم دود ضخیمی را بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر (۴۹۷۰ مایل) دورتر ببینیم، نشان دهنده این است که چقدر در بزرگی و مدت زمان خود ویرانگر بوده اند.»

سوزاندن همزمان ده ها آتش سوزی در امتداد ساحل غربی منابع این سه ایالت را تا حد خود به ویژه در اورگن کشیده است، جایی که آتش سوزی به ندرت بر کوه های آبشاری غنی از بارش باران به شیوه ای که در سال جاری دارند تاثیر می گذاشت.

اعلامیه فاجعه ترامپ که از سوی فرماندار اورگن درخواست شده بود، کمک های فدرال برای این ایالت را تقویت کرد. آژانس مدیریت اضطراری فدرال روز چهارشنبه اعلام کرد ۱٫۲ میلیون دلار برای امداد رسانی به اورگن اختصاص داده است.

هشت کشته در اورگن تایید شده است، با 12 نفر گزارش بی حساب برای به عنوان تیم های جستجو همچنان به جستجو شهرهای سوزانده شده برای از دست رفته است. به گزارش صلیب سرخ آمریکا، نزدیک به چهار هزار فراری آواره باقی ماندند.

در کاليفرنيا، مقامات گفتند ۱۷ هزار آتش نشان هنوز در حال نبرد با ۲۵ آتش سوزی عمده در روز چهارشنبه هستند، چرا که شمار کشته شدگان اين ايالت در ۲۵ نفر ايستاد. يک مرگ و میر مربوط به آتش سوزی در ايالت واشنگتن تائيد شده است.

نزدیک به ۸۰۰۰ خانه و سازه های دیگر بر اثر آتش سوزی در هر سه ایالت به قلوه سنگ کاهش یافته است.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب