تجربه تحصیل در چین: چالش‌هایی که باید پشت سر گذاشت

هنگامی که تصمیم گرفتم برای تحصیلاتم به چین بروم، به شدت شگفت زده شدم. ابتدا، زبان چینی آن قدر دشوار بود که نمی

توسط مدیر سایت در 11 مرداد 1402

هنگامی که تصمیم گرفتم برای تحصیلاتم به چین بروم، به شدت شگفت زده شدم. ابتدا، زبان چینی آن قدر دشوار بود که نمی‌توانستم حتی برخی از کلمات را بفهمم. همچنین، فرهنگ آن خلاف تصورات من بود که باعث شد تا احساس فرار از اینجا داشته باشم.

یکی دیگر از چالش‌هایی که با آن روبرو شدم، مدیریت زمان بود. برنامه ریزی برای اینکه زمان برای کارها، مطالعه، و گردش کافی باشد، بسیار سخت بود. همچنین، با فرهنگ تحصیلی در چین آشنا شده بودم که لازم بود هرگز از درس‌ها و تکالیف عقب نماند. این تضمین می کرد که هرگز زمان کافی برای استراحت روزانه نداشتم که بسیار نگران کننده بود.

اما در لحظات پایانی زندگی در چین، همه چیز با یکدیگر آمیختند و شده شدایش اما بیشتر در درونی خودم، ایجاد شد. من دنیایی را کشف کردم که نه تنها متنوع بود، بلکه فهمیدن آن پر از ماجراجویی بود. از مردم شگفت زده شده و از طبیعت تحسین کرده بودم.

در این جا، سختی و چالش بسیار زیاد بود ولی هرچیزی که تصمیم می‌گیرید، ارزش این کار رو داره. من خودم، هرگز این تجربه‌ای که در چین داشتم را فراموش نخواهم کرد.



چالش‌های مالی در تحصیل در چین

در حال حاضر، چین به عنوان یکی از مقاصد بیشتر دانشجویان بین‌المللی در جهان شناخته می‌شود. با این وجود، برخی از چالش‌های مالی می‌تواند این تجربه را برای برخی دانشجویان دشوار کند.

اولین چالش مالی برای دانشجویان در چین، هزینه زندگی است. چین یکی از کشورهای پرجمعیت جهان است و هزینه زندگی در برخی از مناطق بالا است. برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه‌هایی مانند نان و صابوندستی در این کشور قیمت‌گذاری شده و قیمت آپارتمان‌ها نیز می‌تواند بالا باشد. برای پرداخت هزینه‌های اسکان و هزینه‌های زندگی، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال کار پاره وقت می‌گردند، اما یافتن شغل حرفه‌ای برای بسیاری از آن‌ها غیر ممکن به نظر می‌رسد.

دومین چالش مالی، هزینه تحصیل در خارج از کشور است. برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، تحصیل در چین، متوسط دوام چهار سال تحصیلی می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. در بسیاری از موارد، دانشجویان بین‌المللی باید شهریه‌های بالاتری را پوشش دهند و در مقایسه با دانشجویان داخلی، این هزینه بیشتر است. همچنین، در بعضی از موارد، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند محدودیت‌هایی برای دسترسی به منابع آموزشی، نظیر کتاب‌ها و نرم‌افزارهای اصلی داشته باشند.

در نهایت، یکی دیگر از چالش‌های مالی برای دانشجویان بین‌المللی، تحویل پرداختی است. تحویل پرداختی یعنی کنترل ارزی و قابلیت دسترسی به پول برای دانشجویان بین‌المللی. بسیاری از بانک‌ها در چین ممکن است ارزهای دیگر را قبول نکنند یا با هزینه‌های بالا برای تبدیل ارزها به پول چینی مواجه شوند. برای دانشجویان بین‌المللی که از کشورهایی با ارزش پایین‌تر مانند افریقای جنوبی و دلار خود از فارکس، قبل انتقال به کشور چین به پول چینی تبدیل کرده باشند، می‌تواند مشکل ساز باشد.

بنابراین، در حالی که تحصیل در چین تجربه ای دوست داشتنی است، دانشجویان بین‌المللی باید با چالش‌های مالی بزرگی مواجه شوند. هزینه‌های زندگی، شهریه و تحویل پرداختی تنها چند چالش هستند که دانشجویان بین‌المللی روبروی آن‌ها قرار می‌گیرند، اما با برنامه‌ریزی و حمایت مالی مناسب، این دانشجویان می‌توانند تجربه یک فرصت شگفت‌انگیز برای زندگی، یادگیری و رشد در چین را داشته باشند.



مواجهه با فرهنگ جدید در تحصیل در چین

در حال حاضر، تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان، به عنوان یک فرصت ارزشمند برای کسب تجربه و آشنایی با فرهنگ های جدید، جذاب است. جمهوری خلق چین، با داشتن تاریخچه فرهنگی غنی و گسترده، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای این افراد است. با اینکه تحصیل در چین مزایای زیادی دارد، اما با سفر به این کشور، همراه با چالش‌های قابل توجهی همراه است.

با توجه به اینکه چین یک کشور با دوست داشتنی و پر جاذبه است، بسیاری از دانشجویان خارجی، با تنوع فرهنگی بسیار بالا در این کشور شکل می‌گیرد. با این حال، با وجود فرهنگ جدید، بسیاری از دانشجویان از آمریکا، اروپا، اسکاندیناوی و کشورهای آسیایی اصلاحات فرهنگی خود را پذیرفته اند و به یادگیری زبان تحصیل کرده‌اند.

با اینکه هر فرهنگی دارای مزایا و چالش های خود است، اما با توجه به فرهنگ چین، برخی از موارد معمولا باعث مشکلاتی برای دانشجویان خارجی که به چین سفر می‌کنند، شده است. برای بعضی دانشجویان، زبان این کشور و فرهنگ محلی، مشکلاتی را ایجاد می کند. با این حال، با تلاش برای یادگیری زبان چینی و فرهنگ محلی، می‌توان از مزایای تحصیل در چین بهره برد.

اصلی ترین چالش مواجهه با فرهنگ جدیدست. در این راه می‌توان با مراجعه به اینترنت، دسترسی به اطلاعات لازم درباره فرهنگ چین و همچنین زمینه ها و مزایای تحصیل در چین پیدا کرد. همچنین، شرکت در کلاس های زبان، علاوه بر یادگیری زبان چینی، به درک بهتر فرهنگ این کشور کمک می‌کند. در نتیجه، با سازگاری با فرهنگ جدید، دانشجویان می توانند از تجربه جذاب تحصیل در چین بهره مند شوند.



مشکلات زبانی در تحصیل در چین

موضوع مشکلات زبانی در تحصیل در چین در دنیای امروز بسیار مهم و حائز اهمیت است. در حال حاضر هزاران دانشجوی ایرانی در دانشگاه های چین در حال تحصیل هستند و این افراد به دنبال کسب دانش و تجربه های جدید هستند. با این حال، یکی از بزرگترین چالش هایی که این دانشجویان با آن روبرو می شوند، مشکلات زبانی است.

یکی از مشکلات اساسی در تحصیل در چین، کمبود دانش زبان چینی است. زبان چینی مانند زبان های دیگری از نظر گرامر و لغات بسیار پیچیده است و حفظ و یادگرفتن آن نیازمند تلاش بسیاری است. همچنین دانشجویان باید برای رسیدن به سطح زبانی قابل قبول، ساعت ها زمان صرف یادگیری زبان کنند.

علاوه بر کمبود دانش زبان چینی، مشکلات مربوط به آموزش نیز وجود دارد. استادان بسیاری از دانشگاه های چین زبان انگلیسی را به کنار می گذارند و به صورت کامل به زبان چینی درس می دهند. این باعث می شود که دانشجویان دشواری های زیادی در فهم دروس و بیان خودشان در زبان دیگر داشته باشند.

در نهایت، یکی از دغدغه های اساسی دانشجویان در زمینه مشکلات زبانی، این است که این مشکلات ممکن است تأثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد آنها در داخل کلاس، امتحانات و حتی در دوره ارشد و دکتری بگذارد. به همین دلیل، برای رفع این مشکلات دانشجویان باید زمان و تلاش بیشتری در یادگیری زبان صرف کنند و به مراکز آموزش زبان تخصصی رجوع کنند.



مواجهه با مسائل بهداشتی در تحصیل در چین

در حال حاضر، چین یکی از کشورهای محبوب جهان برای تحصیل دانشجویان خارجی است. اما از آنجایی که فرهنگ و سیستم بهداشتی چین با جهان غربی متفاوت است، دانشجویان باید با برخی مشکلات بهداشتی در این کشور مواجه شوند.

یکی از مشکلات بهداشتی عمده در چین بیماری های هوایی است. زیرا شدت آلودگی هوا بالا و کیفیت هوای پایینی در برخی شهرهای چین، می تواند برای دانشجویان ناراحت کننده باشد. علاوه بر این، بیشتر دانشجویان برای تحصیل به شهرهای بزرگ مانند شنژن، شانگهای و بکینگ می روند که ترافیک سنگین و آلودگی صوتی محیط را تشدید می کند که باعث بروز مشکلات سلامتی می شود.

همچنین، فرهنگ غذایی چین هم می تواند برای دانشجویان خارجی دشوار باشد. برخی از غذاهای چینی مانند تفاله های سفیدبرگی و تخم شوید، در میان بسیاری از غذاهای سنتی چینی می باشند که دانشجویان خارجی از آن ها خودداری کرده و به غذای ماهی، گوشت و سبزیجات تنها می پردازند. همچنین با یافتن غذاهای سالم و تازه در چین نیز دشواری های زیادی وجود دارد.

به علاوه، دانشجویان خارجی باید در دوره تحصیل خود در چین، به موضوعاتی نظیر واکسیناسیون، پیشگیری از قارچ ها و عفونت ها توجه کنند. بیشتر مراکز تحصیلی در چین، دانشجویان خود را مجبور به واکسیناسیون در برابر بیماری های مشخصی مثل هپاتیت بی، هپاتیت C و تب بلند مرتبه در نظر گرفته اند.

در نهایت، برای دانشجویان خارجی مهم است که از تحصیل در ساختمان هایی با تجهیزات بهداشتی و سیستم خدمات بهداشتی قوی و بروزرسانی شده استفاده کنند و همچنین حداکثر برای مراجعه به مراکز پزشکی و داروخانه ها مراقبت کنند تا بهداشت خود را تضمین کنند.



چالش‌های اجتماعی و انتخاب راه درست در تحصیل در چین

در حال حاضر، چین به عنوان یکی از قوی‌ترین و پویا‌ترین اقتصادهای جهان شناخته می‌شود. با وجود این، تحصیل در چین برای دانشجویان بین‌المللی چالش‌های فراوانی دارد. این چالش‌ها با توجه به تفاوت‌های فرهنگی، زبان و نظام آموزشی کشور، به صورت روزافزون بیشتر می‌شود.

از چالش‌های اصلی در تحصیل در چین، تفاوت‌های فرهنگی قابل ذکر است. مفهوم احترام به معلمان و اربابان صنعت در فرهنگ چینی بسیار مهم است و شاید همزمان بازدهی بالاتری برای دانشجویان خارجی داشته باشد. داشتن نگرشی مهربان و افزایش هماهنگی با محیط محل تحصیل از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

آموزش استاندارد و تدریس بر پایه صف، معمولی برای دانشجویان خارجی است. بنابراین، برای دستیابی به اهداف تحصیلی، دانشجویان خارجی نباید تنها محتوای درسی، بلکه فرایند آموزشی را هم به شکل با دقت و حمایت کامل مورد بررسی قرار دهند. جمع‌آوری منابع آموزشی گسترده و حضور در کلاس‌های زبان محلی می‌تواند به زبان آموزی کمک کند و همچنین به دستیابی به سطح مطلوبی در تحصیل و متوجه شدن از فرایند تحصیلی در چین کمک بزرگی دارد.

همانطور که پیشینه ذکر شد، چین به عنوان یکی از پویا‌ترین اقتصادهای جهان شناخته می‌شود. این موضوع باعث شده که شرکت‌ها و صنایع داخلی چین نیاز به دانش‌آموزان با توانایی زبان و مهارت‌های فنی بالا داشته باشند. اما در همین موازنه، دانشجویان بین‌المللی با کار یافتن در چین از یک طرف، ولی با وجود حضور باید با شرایطی همچون زبان محلی، نظام کاری جدید و محیطی متفاوت بازی کنند.

به طور کلی، تحصیل در چین دارای چالش‌های فراوانی است که نیاز به تلاش دانشجویان با خود، رفع این چالش‌ها و تخطی از فرصت‌های بیشماری در سطح عمومی دارد.بنابراین قبل از قبولی نهایی به دانشگاه‌های چین، دانشجویان باید با به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد این کشور و شرایط موجود توانایی پاسخگویی به چالش‌هایی که ممکن است در مسیر تحصیلی آنها پیش آید، را داشته باشند.


تحصیل در روسیه

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن