پرده در جشنواره فیلم ونیز با وجود ترس های کوید-۱۹ باز می شود

صادر شده در تاریخ: 02/09/2020 - 18:42 ۷۷مین جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه با اقدامات ایمنی سختگیرانه ای برای

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 02/09/2020 - 18:42

۷۷مین جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه با اقدامات ایمنی سختگیرانه ای برای اولین رقابت بین المللی این صنعت از زمان آغاز همه گیر کروناویروس افتتاح می شود و ۱۸ فیلم برای گرفتن جایزه برتر رقابت می کنند و به علاقمندان فیلم کمک می کنند تا مدتی کوید-۱۹ را فراموش کنند. کیت بلانشت، ستاره استرالیایی و رئیس هیئت داوران، از سازمان «معجزه» جشنواره، با «زرق و برق کمتر» و «ستاره های کمتر» تمجید کرد.

تبلیغات
ادامه

در فیلم افتتاحیه روز چهارشنبه، "لاکی" ("روابط") اثر دانیل لوچتی کارگردان ایتالیایی، تئاتر فقط نیمی پر از روزنامه نگاران بود که دمای آن ها قبل از اجازه ورود گرفته شده بود.

در آستانه رقابت سالانه با مشخصات بالا در لیدلو، ده ها نشانه ایمنی قرمز تخلیه و نصب شده در سراسر محل برگزاری گواهی بر عجیب بودن رویداد امسال بود. "قوانین رفتار ضد کوید-۱۹"، نشانه های روشن و عمودی را بخوانید. "ماسک صورت بپوش. فاصله امني داشته باشيد . دست هایت را بشوی.»

صدای مته ها هوای گرم ساحل جلو را سوراخ کرد در حالی که کارگران در مورد آماده سازی های دقیقه آخر خود رفتند و روزنامه نگاران - همه در ماسک - سرگردان فرش قرمز تازه گذاشته شده، نشان های جشنواره خود را از گردن خود معلق. "امسال در ونیز، آنها جشنواره را با کارناوال اشتباه گرفته اند. ما در یک توپ نقاب دار هستیم.» یکی از روزنامه نگاران ایتالیایی به همکارانش گفت.

یکی از استثناها آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره، برنزه و بدون ماسک بود، چرا که او مصاحبه هایی بر روی فرش قرمز در مورد اهمیت جشنواره امسال انجام داد. باربرا اذعان کرد: «من هیجان زده ام و کمی مضطرب هستم.» با وجود گرما، مرتب با کت و شلوار آبی فشرده معلوم شد.

يه معجزه گر

در ماه مه، باربرا تصمیم گرفت که با "لا Mostra" پیش برود، چرا که این جشنواره در ایتالیا شناخته می شود، با وجود جشنواره های سینمایی در سراسر جهان که از لغو آن انصراف می دهند، از جمله رقیب فرانسوی ونیز، جشنواره فیلم کن. او می گوید: «ما احساس مسئولیت می کنیم که اولی خواهیم بود. ما می دانستیم ونیز به نوعی آزمونی برای همه خواهد بود.»

بلانشت، رئیس هیئت منصفه روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ونیز با استفاده از کلمه ایتالیایی معجزه، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در واقع یک «معجزه» به نظر می رسد و من واقعا منتظر این موضوع بوده ام. این بازیگر می گوید: «صنعت فیلم سازی نیز مانند همه صنایع ماه های چالش برانگیزی داشته است و با شروع مجدد ما به آن ادامه خواهد داد.»

او گفت: «ما باید شجاع باشیم» و افزود که «خلاقیت و تاب آوری بی نهایت» آن دسته از فیلمسازان را که در شرایط تلاش در جریان قفل شدن موفق به تکمیل آثار خود شدند، تحسین کرد.

در چند ماه گذشته در سراسر جهان، بیشتر تولید فیلم به دلیل کروناویروس در انتظار و تئاترهای فیلم تاریک باقی ماند.

ستاره های کمتر، گلیتز کمتر، اما بسیاری از فیلم ها

انتظار می رود حدود ۶۰۰۰ نفر در سال جاری - حدود نیمی از تعداد معمول جشنواره - معلوم شوند چرا که محدودیت های مرزی در سراسر جهان توانایی بسیاری برای سفر را محدود کرده است. بیشتر فهرست A هالیوود بدون نمایش خواهد بود، بلانشت قدرت ستاره امسال را به عنوان رئیس هیئت داوران اصلی رقابت که شامل بازیگران لودیوین ساگنیر و مت دیلون نیز می شود و کارگردانان جوانا هوگ و کریستیان پتزولد را تأمین می کند.

باربرا به خبرگزاری فرانسه گفت: این یک جشنواره بدون ستاره است چون هالیوود هنوز در حال قفل شدن است. "آیا زرق و برق کمتری وجود خواهد داشت؟ بله. آیا ستاره های کمتری روی فرش قرمز وجود خواهد داشت؟ قطعا. اما فیلم های خوب زیادی وجود خواهد داشت، ۶۵ فیلم از ۵۰ کشور مختلف که نشانه غنا و تنوع سینمای معاصر است.»

هجده فیلم در مسابقه اصلی برای جایزه برتر جشنواره، شیر طلایی معتبر با هم رقابت خواهند کرد. پارسال توسط "جوکر" برنده شد.

باربرا به شرطی که با خیال راحت انجام شود، اکنون وقت آن رسیده بود که دوستداران فیلم به صندلی های سینما برگردند و افزود: «ما از دیدن فیلم ها در استریم خسته شده ایم.»

سازمان دهندگان امیدوارند که با خیال راحت این جشنواره را اجرا کنند - به دلیل ادامه تا ۱۲ سپتامبر - با وجود موارد کروناویروس در ایتالیا و کشورهای همسایه اروپایی رو به افزایش است.

در یکی از رادیکال ترین تغییرات، طرفداران دیگر بر روی فرش قرمز اجازه داده نخواهد شد، جایی که در سال های گذشته آنها در پشت موانع به امید گرفتن یک عکس یا امضا از افراد مشهور مورد علاقه خود را فشار داده اند.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن