هزاران نفر در اردوگاه اصلی مهاجران یونان تحت قفل شدن کاوید-۱۹ از آتش فرار کردند

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 07:37 مقامات بامداد چهارشنبه گفتند هزاران مهاجر پس از آن که آتش سوزی های متعد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 07:37

مقامات بامداد چهارشنبه گفتند هزاران مهاجر پس از آن که آتش سوزی های متعدد بخش عمده ای از محل را در جزيره يونانی لسبوس به آتش کشید، از اردوگاهی تحت قفل شدن COVID-19 گريختند.

تبلیغات
ادامه

حدود ۱۲۵۰۰ نفر در اردوگاه موریا و منطقه اطراف آن زندگی می کردند، جایی که محدودیت های اضافی در طول هفته گذشته پس از آزمایش مثبت یک ساکن سومالی برای ویروس کرونا اعمال شده است.

"آتش در داخل و خارج از اردوگاه پخش شد و آن را نابود کرده است ... استراتوس کیتلیس، شهردار شهر اصلی این جزیره، مایلین، به رادیو خصوصی اسکای گفت: «بیش از ۱۲ هزار مهاجر در یک بزرگراه توسط پلیس محافظت می شوند.»

"این وضعیت بسیار دشوار است چرا که برخی از کسانی که در خارج هستند شامل افرادی که مثبت (برای ویروس کرونا)."

گزارشی از جراحات وارده در دست نبود.

آتش سوزی ها یک شبه آغاز شد، پلیس و مقامات آتش نشانی در این جزیره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند و علت فروغ ها و همچنین میزان کامل آسیب ها را اضافه کردند، هنوز مشخص نیست. آنها گزارش های محلی مبنی بر اينکه آتش سوزی ها عمدا در اعتراض به اقدامات قفل شده به راه افتاده است را تائيد نکردند اما گفتند آتش نشانان از سوی برخی از ساکنان اردوگاه «با مقاومت» مواجه شده اند.

Le camp surpeuplé de #Moria n'est pas sécurisé pour l'incendie. Tout a brûlé et les pompiers arrivent trop tard. Il y a aussi un hélicoptère. Les réfugiés du camp nous envoient les images. Des milliers de familles, enfants,... sont à la rue devant le camp. pic.twitter.com/9LDqVtH9FG

— مرتضی (@MortazaBehboudi) سپتامبر 9, 2020

مقامات بهداشتی روز سه شنبه گفتند تا کنون پس از دستور يک رانندگي عمده آزمايش در تاسيسات شلوغ، ۳۵ نفر به اين ويروس آلوده شده اند. به گفته مقامات، آنها در يک محل جداگانه که تحت تاثير آتش سوزی قرار نگرفت، در انزوا نگهداری می شدند.

اوايل روز چهارشنبه پليس ضد شورش در امتداد بزرگراهی مستقر شد که اردوگاه را به ميتيلن در حدود ۵ کيلومتری (۳ مايل) به جنوب متصل می کند.

لسبوس شلوغ ترین نقطه عبور اروپا در سال های ۲۰۱۵-۱۶ برای مهاجرت غیرقانونی در جریان یک حرکت گسترده به سمت غرب پناهندگان، بسیاری از فراری از جنگ در سوریه و عراق و سفر از طریق ترکیه بود. پس از آن موج مهاجرت، یونان اردوگاه هایی را در لسبوس و چهار جزیره دیگر راه اندازی کرد، به تأمین بودجه اتحادیه اروپا کمک کرد و اخیراً شبکه ای از اردوگاه ها را نیز در سرزمین اصلی راه اندازی کرد.

آتش نشانان لسبوس نيز روز چهارشنبه در حال نبرد با دو آتش سوزی جنگلی ديگر در غرب جزيره بودند.

(AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن