Tiffany & Co to sue LVMH after French retail cancels multibillion offer

صادر شده در: 09/09/2020 - 22:11اصلاحشده: 09/09/2020 - 22:13 خرده فروش جواهرات ایالات متحده Tiffany & شرکت

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 شهریور 1399

صادر شده در: 09/09/2020 - 22:11اصلاحشده: 09/09/2020 - 22:13

خرده فروش جواهرات ایالات متحده Tiffany & شرکت در روز چهارشنبه گفت که آن را شکایت به اجرای قرارداد ادغام نوامبر 2019 با LVMH پس از غول لوکس فرانسوی خواستار خاموش برنامه ریزی شده $ 16.2 میلیارد دلار (€ 13.7bn) کسب ، گفت : دولت فرانسه درخواست تاخیر برای ارزیابی تهدید تعرفه های پیشنهادی ایالات متحده است.

تبلیغات
ادامه

شرکت طلا و جواهر مستقر در نیویورک استدلال LVMH مبنی بر اینکه دولت فرانسه درخواست بسته شدن این معامله را - که بزرگترین در نوع خود در بخش کالاهای لوکس خواهد بود - را رد کرد و گفت که هیچ مبنایی در قوانین فرانسه ندارد.

تیفانی همچنین گفت که LVMH حتی تلاشی برای جستجوی مصوبات ضد تراست مورد نیاز انجام داده است.

راجر فرح، رئیس تیفانی در بیانیه ای گفت: "ما معتقدیم که LVMH به دنبال استفاده از هر گونه وسیله در دسترس در تلاش برای جلوگیری از بستن معامله در شرایط مورد توافق خواهد بود."

تیفانی روز چهارشنبه گفت امیدوار است دادگاهی مستقر در ایالت دلاویر آمریکا پیش از ۲۴ نوامبر حکمی را صادر کند، و به LVMH دستور دهد که «تعهدات خود را رعایت کند و معامله را در شرایط مورد توافق تکمیل کند».

تصاحب می توانست بزرگترین کسب LVMH تا کنون، آن را قادر می سازد برای تقویت حضور خود را در ایالات متحده، در حال حاضر دومین بازار بزرگ آن است.

توسل نشان می دهد که تا چه حد تجارت squabbles و همه گیر کروناویروس بخش کالاهای لوکس را تحت تاثیر قرار داده است.

نامه ای از لو دریان

LVMH گفت که هیئت مدیره آن تصمیم گرفته بود به گره زدن پس از "جانشینی از حوادث که تضعیف کسب تیفانی و شرکت"، به ویژه تهدیدات ایالات متحده برای سیلی زدن تعرفه بر روی محصولات فرانسوی است.

غول کالاهای لوکس فرانسوی گفت از نامه ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه که آن را هدایت می کند تا این معامله را در واکنش به تهدید واشنگتن به وضع مالیات بر محصولات فرانسوی سرپیچی کند، آموخته است.

این نامه که توسط لو دریان امضا شده بود، از LVMH خواست با توجه به تهدید تعرفه های اضافی آمریکا علیه محصولات فرانسوی، بسته شدن این اکتساب را از ۲۴ نوامبر تا ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به تأخیر بیندازد.

ژان ژاک گويونی مدير مالی LVMH به خبرنگاران گفت اين گروه موظف به تبعيت شده است و با توجه به اينکه تمايلی به تمديد مذاکرات ندارد، نمی تواند معامله را کامل کند.

اما یک منبع دولتی فرانسه به خبرگزاری رویترز گفت که این نامه «ارزش سیاسی» دارد و قرار بود LVMH را نسبت به خطرات پیگیری این معامله هشدار دهد همان طور که فرانسه با آمریکا بر سر تعرفه های تجاری نگران می شود - اما الزام آور نبود.

این منبع با بیان اینکه دولت فرانسه در این بنگاه ذینفع نبود، گفت: آنها آزادند که این نامه را در نظر بگیرند یا نه.

بر اساس نسخه ترجمه شده این نامه که تیفانی منتشر کرد، لو دریان از LVMH خواست در زمانی اقدام کند که دولت تلاش می کرد مقامات آمریکایی را از سیلی زدن به تعرفه های تلافی جویانه بر بخش هایی مانند کالاهای لوکس از ماه ژانویه منحل کند.

در نامه توزیع شده توسط تیفانی آمده است: «برای حمایت از گام های برداشته شده در برابر دولت آمریکا، باید از بسته شدن معامله در انتظار تیفانی تا ۶ ژانویه ۲۰۲۱ سرپیچی کنید.»

نمادین نام تجاری نیویورک

LVMH - که توسط میلیاردر برنارد آرنو رهبری می شود و مالک برندهایی مانند لویی ویتون، دیور و مویت و چاندون است - تیفانی، یکی از مشهورترین خانه های جواهرات جهان را دنبال کرده بود که به حلقه های عروسی و الماس معروف است.

کروناویروس با این حال حزب را سقوط داد و تیفانی رنج می برد چرا که قفل شدن به معنای ده ها میلیون دلار ضرر از فروشگاه های بسته بود.

آرنو تیفانی را «یک برند نمادین، یک آیکون آمریکایی که کمی فرانسوی خواهد شد» توصیف کرده بود.

تیفانی که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در خیابان پنجم نیویورک قرار دارد، مدت هاست که نماد پیچیدگی آمریکا ست که بیشتر به صورت یادگاری در فیلم "صبحانه در تیفانی" در سال ۱۹۶۱ با بازی آدری هپبورن، بر اساس نوولا ترومن کاپوت ساخته شده است.

در همین حال تیفانی به دنبال بهره مندی از شبکه گسترده جهانی LVMH و قدرت تبلیغاتی بود. این شرکت در طول سه ماه از فوریه تا آوریل ۲۰۲۰ زیان خالص ۶۵ میلیون دلار (۵۵ متر یورو) را ثبت کرد.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه، AP و رویترز)

...

v.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن