ترامپ عمدا ً با وجود دانستن خطرات، کوید-۱۹ را پایین آورد، کتاب جدید می گوید

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 00:44 بر اساس کتاب جدیدی از باب وودوارد روزنامه نگار، دونالد ترامپ رئیس جمهور

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 00:44

بر اساس کتاب جدیدی از باب وودوارد روزنامه نگار، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به طور خصوصی در مورد شدت تهدید کروناویروس صحبت کرد حتی در حالی که به ملت می گفت ویروس بدتر از آنفولانزای فصلی نیست و اصرار داشت که دولت آن را کاملا تحت کنترل دارد.

تبلیغات
ادامه

ترامپ در تماسی در ۷ فوریه با وودوارد گفت: «شما فقط هوا را تنفس می کنید و این طور می گذرد.» "و بنابراین این یکی از بسیار حیله و تزویر است. اون يکي خيلي ظريف . همچنین کشنده تر از حتی آنفلوآنزای شدید شماست.»

رئیس جمهور برای تاکید تکرار کرد: «این چیزهای مرگباری است.» نظرات او توسط وودوارد ضبط شد، و صدا منتشر شده است.

برای کاخ سفید، این کتاب به عنوان بازگشتی ناخوشایند به تمرکز بر دست زدن ترامپ به همه گیر عمل می کند همان طور که او تلاش می کند پروژه کند که ویروس تحت کنترل است و همان طور که مشتاق است بازگشت به فعالیت عادی منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر را ببیند.

ترامپ در ۱۹ مارس به وودوارد گفت که عمداً خطر را به حداقل می رسد. رئیس جمهور گفت: من همیشه می خواستم آن را بازی کنم. "من هنوز هم دوست دارم آن را بازی کردن چون من نمی خواهم برای ایجاد وحشت."

.@JoeBiden مصاحبه رئیس جمهور ترامپ با باب وودوارد در مورد COVID-19 گفت: «او آن را می دانست و عمداً آن را بازی می کرد. بدتر از اون، اون به مردم آمريکا دروغ گفت. او آگاهانه و با میل خود در مورد تهدیدی که ماه ها برای کشور ایجاد می کرد دروغ pic.twitter.com/Fq00DFWP61

— CSPAN (@cspan) سپتامبر 9, 2020

جو بایدن نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری گفت این کتاب نشان می دهد که ترامپ «به مردم آمریکا دروغ گفته است.» او آگاهانه و با میل و رغبت در مورد تهدیدی که ماه ها برای کشور ایجاد می کرد دروغ گفت.»

"در حالی که یک بیماری کشنده از طریق ملت ما پاره پاره، او موفق به انجام کار خود را - از عمد. این یک خیانت زندگی یا مرگ به مردم آمریکا بود.»

بایدن در جریان یک رویداد کمپین در میشیگان گفت: «او اطلاعات را داشت. "اون ميدونست که چقدر خطرناکه"

ترامپ به وودوارد می گوید که تهدید کروناویروس را بازی کرده است.
"من می خواستم همیشه آن را بازی کردن. من هنوز از بازی کردن آن خوشم می آید چون نمی خواهم وحشت ایجاد کنم.»

او همچنین به وودوارد می گوید که "بسیاری از جوانان" آسیب پذیر هستند -- متفاوت از پیام عمومی او pic.twitter.com/fJZUZtJTIv

— مانو راجو (@mkraju) سپتامبر 9, 2020

ترامپ به پرسش هایی در مورد پایین آوردن تهدید همه گیر در کاخ سفید پرداخت.

"واقعیت این است که من یک تشویق کننده برای این کشور هستم. من کشورمان را دوست دارم و نمی خواهم مردم بترسند. من نمی خواهم همان طور که شما می گویید وحشت ایجاد کنم.» وی می گوید: «قطعا ً این کشور یا دنیا را به دیوانگی نمی رانم. ما ميخوايم اعتماد به نفس نشون بديم . ما می خواهیم قدرت خود را نشان دهیم.»

روزنامه واشینگتن که وودوارد در آن به عنوان سردبیر همکار فعالیت می کند، گزیده ای از این کتاب به نام «خشم» را روز چهارشنبه مانند سی ان ان گزارش کرد. این کتاب همچنین روابط نژادی، دیپلماسی با کره شمالی و طیفی از مسائل دیگری را که طی دو سال گذشته به وجود آمده است، پوشش می دهد.

این کتاب تا حدودی بر اساس ۱۸ مصاحبه است که وودوارد بین دسامبر تا ژوئیه با ترامپ انجام داده است.

وودوارد در مورد همه گیر می نویسد: «ترامپ هرگز حاضر به بسیج کامل دولت فدرال به نظر نمی رسید و به طور مداوم به نظر می رسید که مشکلات را بر روی ایالت ها کنار می آورد.» "هیچ نظریه مدیریت واقعی در مورد این پرونده و یا چگونگی سازماندهی یک بنگاه عظیم برای مقابله با یکی از پیچیده ترین فوریت هایی که ایالات متحده تا به حال با آن مواجه شده بود وجود نداشت."

کایلی مک نالنی، وزیر مطبوعات کاخ سفید گفت سخنان رئیس جمهور به مردم برای ابراز اعتماد و آرامش در زمان چالش های بزرگ طراحی شده است.

وی می گوید: «رئیس جمهور هرگز در مورد کاوید به مردم آمریکا دروغ ن گفته است. رئیس جمهور ابراز آرامش می کرد و اقدامات او این موضوع را منعکس می کند.»

او گفت اقدامات ترامپ نشان می دهد که او کاوید-۱۹ را جدی گرفته است. او خاطر نشان کرد که رئیس جمهور در ۳۱ ژانویه محدودیت های سفر با چین را در نظر گرفته و گفته است که برخی دموکرات ها از این اقدام انتقاد کرده اند.

مک نالنی گفت «رئیس جمهور هرگز ویروس را پایین نکرد.» اما خود ترامپ به وودوارد گفت که «آن را بازی می کند چون نمی خواهم وحشت ایجاد کنم.»

در زمان هایی نظرات عمومی ترامپ حاکی از آن بود که او کمتر علاقه مند به آرام نگه داشتن مردم است تا اینکه واقعیت طوفان آینده را نادیده بگیرند. ترامپ در ۱۰ فوریه - سه روز پس از گفتن وودوارد به طور خصوصی گفت که «چیزهای مرگبار» و خطرناک تر از آنفولانزای فصلی بود، گفت: «من فکر می کنم ویروس خواهد بود - خوب خواهد شد.»

دستیاران و دستیاران ترامپ در آن زمان گفتند ترامپ با هدف تبلیغ اقتصاد با گلگونی که در طول ماه فوریه به این ویروس می برد، حتی در حالی که دولت او چند گام ملموس برای آماده شدن برای همه گیر آینده برداشت.

چاک شومر رهبر دموکرات سنا از نیویورک می گوید: «حقیقت لعنتی وجود دارد که رئیس جمهور ترامپ دروغ گفته و مردم جان خود را از دست داده اند.» شومر گفت که وقتی به این فکر می کند که چند نفر در ایالتش مردند، «این فقط مرا عصبانی می کند.» وی افزود: اگر فقط حقیقت را به آمریکایی ها می گفت امروز چند نفر زنده خواهند بود؟

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دی-کالیف، گفت نظرات رئیس جمهور به وودوارد نشان از ضعف و بی زاری از علم دارد.

پلوسی در ام اس ان بی سی گفت: «چیزی که او در واقع می گفت این است که: «من نمی خواهم کسی فکر کند که چیزی شبیه به این در ساعت من اتفاق افتاده است، بنابراین دیگر به آن توجه نمی کنم.»

کتاب وودوارد دومین کتاب او در کاخ سفید ترامپ است. اولی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، ترامپ را در چراغی چاپنشست به تصویر کشید و رئیس جمهور در کارکنان فوم کرد که به گفته مقامات سابق کاخ سفید و جمهوری خواهان نزدیک به کاخ سفید با او مصاحبه نشده است. آن ها مجاز به صحبت علنی در مورد مکالمات خصوصی نبودند و به شرط ناشناس ماندن در این باره بحث کردند.

ترامپ متقاعد شده بود که اگر با وودوارد صحبت می کرد، می توانست به تصویر کشیدن مطلوب تری در کتاب منجر شود. ترامپ همیشه وودوارد را در نظر بالا نگه داشته بود - او این روزنامه نگار را بزرگترین ستاره میدان می کرد - و به دستیاران گفت که اصرار دارد اگر وودوارد دوباره بنویسد، با او مصاحبه شود.

چند سناتور جمهوریخواه در کاپیتول از اظهار نظر در مورد کتاب جدید خودداری کردند و به خبرنگاران گفتند که هنوز آن را نخوانده اند، حتی زمانی که از معابر کلیدی در مورد ویروس مطلع شدند. سن راب پورتمن، آر-اوهایو می گوید: «من فقط نمی توانم، نمی توانم در این باره اظهار نظر کنم.»

"آیا همه ما می توانستیم کارها را متفاوت انجام می دادیم؟ بله، از جمله کنگره. همه ما کمی کند بودیم تا شدت را تشخیص دهیم.»

(AP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب