ترامپ به نام جانشین دیوان عالی ایالات متحده برای لیبرال گینزبورگ 'بدون تاخیر'

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 18:46 نبرد سياسی شديدی که روز شنبه بر سر آينده ديوان عالی آمريکا شکل گرفت و د

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 18:46

نبرد سياسی شديدی که روز شنبه بر سر آينده ديوان عالی آمريکا شکل گرفت و دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمريکا گفت به سرعت از جاويد عدالت ليبرال روث بادر گينزبورگ نام خواهد برد، اقدامی که دادگاه را بيشتر به سمت راست نوک خواهد زد.

تبلیغات
ادامه

ترامپ در توییتر خود گفت: «ما در این موقعیت قدرت و اهمیت قرار گرفتیم تا برای افرادی که اینقدر با افتخار ما را انتخاب کردند تصمیم ب گیریم که مهم ترین آن ها از دیرباز انتخاب دادگستری های دیوان عالی ایالات متحده محسوب می شده است.» "ما این تعهد را داریم، بدون تاخیر!"

.@GOP ما در این موقعیت قدرت و اهمیت قرار گرفتیم تا برای افرادی که اینقدر با افتخار ما را انتخاب کردند تصمیم ب گیریم که مهم ترین آنها از دیرباز انتخاب دادگستری های دیوان عالی ایالات متحده محسوب می شد. ما اين تعهد رو داريم، بدون تاخير!

— دونالد جی ترامپ (@realDonaldTrump) سپتامبر 19, 2020

گینزبورگ، عدالت ارشد لیبرال، جمعه شب در سن ۸۷ سالگی بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده متاستاتیک پس از ۲۷ سال در دادگاه درگذشت. مرگ او به ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در ۳ نوامبر است، فرصتی برای گسترش اکثریت محافظه کار دادگاه به ۶-۳ در زمان شکاف سیاسی خمیازه ای در آمریکا می دهد.

به گزارش یک منبع نزدیک به کاخ سفید، فهرست کوتاه نامزدهای بالقوه ترامپ شامل دو زن حقوقدانان به نام های امی کنی بارت و باربارا لاگوآ است.

دموکرات ها هنوز در مورد امتناع سنای جمهوری خواه از عمل به نامزد دیوان عالی باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات، مریک گارلند، در سال ۲۰۱۶ پس از مرگ عدالت محافظه کار آنتونین اسکالیا ۱۰ ماه پیش از آن انتخابات، چیزی می بینند. مک کانل در سال ۲۰۱۶ گفت سنا نباید در طول یک سال انتخابات به نامزد دادگاه عمل کند، موضع گیری که او از آن زمان معکوس کرده است.

با وجود آن خشم، دموکرات ها شانس کمی برای مسدود کردن انتخاب ترامپ دارند. همنوعان جمهوری خواهان او ۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را کنترل می کنند و میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا که تأیید نامزدهای قضایی فدرال ترامپ را در اولویت اول قرار داده است، گفت اتاق به هر نامزد ترامپ رای خواهد داد.

خود اوباما روز شنبه از جمهوری خواهان سنا خواست به آنچه او آن را اصل «اختراع» سال ۲۰۱۶ نامید احترام کنند.

اوباما در بیانیه ای که به صورت آنلاین منتشر کرد، گفت: «یک اصل اساسی قانون - و انصاف روزمره - این است که ما قوانینی را با قوام اعمال می کنیم، و نه بر اساس آنچه در حال حاضر راحت یا سودمند است.» "حاکمیت قانون، مشروعیت دادگاه های ما، کار اساسی دموکراسی ما همه به آن اصل اساسی بستگی دارد."

عدالت روث بادر گینزبورگ تا پایان، از طریق سرطان او، با ایمان بی دریغ به دموکراسی ما و آرمان های آن مبارزه کرد. اينطوري يادمون مياد اما او همچنین دستورالعمل هایی برای اینکه چگونه می خواهد میراثش مورد تکریم قرار گیرد، باقی گذاشت. بیانیه من: https://t.co/Wa6YcT5gDi

— باراک اوباما (@BarackObama) سپتامبر 19, 2020

نامزدهای بالقوه

حتی پیش از مرگ گینزبورگ، ترامپ فهرستی از نامزدهای بالقوه را برای عموم علنی کرده بود.

بارت شاید بیشترین علاقه را به محافل محافظه کار ایجاد کرده است. یک کاتولیک متدین رومی، او یک محقق حقوقی در دانشکده حقوق نوتردام در ایندیانا قبل از اینکه ترامپ او را در سال ۲۰۱۷ به مدار ۷ مستقر در شیکاگو منصوب کند، بود. نامزدی بارت به احتمال زیاد جنجال را شعله ور خواهد کرد، چرا که دیدگاه های مذهبی محافظه کارانه قوی او باعث شده است که گروه های مدافع حقوق سقط جنین بگویند که اگر توسط سنای ایالات متحده به رهبری جمهوری خواه تأیید شود، به احتمال زیاد رای به لغو نقطه عطفی در سال ۱۹۷۳ رو در برابر تصمیم دیوان عالی وید خواهد داد که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی کرد.

لاگوآ کمتر از یک سال پس از انتصاب توسط ترامپ در سی و یکمین دادگاه استیناف مدار ایالات متحده خدمت کرده و با رای ۸۰-۱۵ توسط سنا تأیید شده است. قبل از آن او همچنین کمتر از یک سال را در سمت قبلی خود به عنوان اولین لاتینا که در دیوان عالی فلوریدا خدمت می کند گذراند. او پیش از این بیش از یک دهه را به عنوان قاضی در یک دادگاه استیناف متوسط در فلوریدا گذرانده بود.

فعالان محافظه کار سال ها به دنبال کسب رای کافی در دیوان عالی کشور برای لغو رو در برابر وید بوده اند. در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶، ترامپ قول داد عدالت هایی را تعیین کند که این تصمیم را لغو خواهند کرد. اما دادگاه در ماه ژوئيه حتی با اکثريت محافظه کار خود، قانون محدودکننده سقط جنين لوئيزيانا را با رای گيری ۵ بر ۴ مورد ضرب و برق قرار داد.

دو عدالتی که از قبل توسط ترامپ منصوب شده بودند نیل گورسوچ در سال ۲۰۱۷ و برت کاوانا در سال ۲۰۱۸ بودند. روند تأیید کاوانا به ویژه گرم شد، چرا که او با اتهامات یک استاد دانشگاه کالیفرنیا به نام کریستین بلاسی فورد مواجه شد که در سال ۱۹۸۲ هنگامی که این دو دانش آموز دبیرستانی در مریلند بودند به او تجاوز جنسی کرده است. کاوانا با عصبانیت آن اتهامات را تکذیب کرد و به باریکی تأیید شد.

چالش سنا

جمهوری خواهان احتمال استقبال لیبرال ها از پیشنهادهای رادیکال تر را به خطر می اندازند باید ترامپ جایگزین گینزبورگ شود اما دموکرات ها در انتخابات ماه نوامبر پیروز شوند و برخی از فعالان سمت چپ حتی پیش از مرگ گینزبورگ پیشنهاد کردند که تعداد عدالت ها در دادگاه باید برای مقابله با منصوبان ترامپ گسترش یابد.

رای تأیید همچنین می تواند فشار بیشتری را بر سناتورهای جمهوریخواه فعلی در رقابت های انتخاباتی بسیار رقابتی از جمله سوزان کالینز مین و مارتا مک سالی آریزونا وارد کند، در زمانی که دموکرات ها چشم به فرصتی برای کسب کنترل آن اتاق دارند. سناتور لیزا مورکوسکی از آلاسکا نیز می توانست نقش محوری داشته باشد.

بسیاری از مراقبان دادگاه انتظار دارند ترامپ تلاش کند تا گینزبورگ را با یک زن جایگزین کند. یکی از مدعیان احتمالی در فهرست ترامپ، امی بارت، قاضی محافظه کار در دادگاه استیناف مدار ۷ آمریکا مستقر در شیکاگو است که در سال ۲۰۱۸ قبل از انتخاب کاوانا در دست بررسی بود.

(رویترز)

...

tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن