ترکیه را مقصر می داند فرانسه برای 'کشیدن لیبی به هرج و مرج'

صادر شده در: 23/06/2020 - 19:02بروز رسانی: 23/06/2020 - 19:02 یک سخنگوی دولت شات پشت در رئیس جمهور فرانسه ام

توسط NEWSPISHGAMANNN در 3 تیر 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

یک سخنگوی دولت شات پشت در رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی و متهم فرانسه روز سه شنبه به اتهام "کشیدن لیبی به هرج و مرج است."

تبلیغات

ترکی سخنگوی وزارت امور خارجه همی Aksoy متهم پاکسازی "از دست دادن عقل" و ساخت بی اساس اتهامات علیه ترکیه یک روز پس از فرانسه رهبر گفت: آنکارا درگیر شد در یک "بازی خطرناک" در لیبی است.

پاکسازی نیز خواست رئیس جمهور رجب طیب اردوغان روز دوشنبه برای پایان دادن به ترکیه در فعاليتهای جنگ زده کشور است.

"با توجه به حمایت از آن است و با توجه به نامشروع سازه برای سال, فرانسه مسئولیت مهم در کشیدن لیبی را به هرج و مرج و در این رابطه آن است که فرانسه است که نقش یک بازی خطرناک در لیبی" Aksoy در بیانیه ای گفت.

نظرات مراجعه کننده به فرانسه در حمایت از ارتش لیبی در شرق مبتنی بر نیروهای که تحت خلیفه Hifter راه اندازی یک مارس 2019 توهین آمیز به سعی کنید به پایتخت طرابلس.

ترکیه نیز که سازمان ملل به رسمیت شناخته شده لیبی مبتنی بر دولت در لیبی. در طرابلس دولت نیروهای نظامی ترکیه از حمایت دست بالا را در جنگ در این ماه پس از تصرف پایتخت فرودگاه, همه اصلی ورود و خروج به شهر و رشته ای از کلید شهرهای نزدیک.

Aksoy افزود: "مردم لیبی را هرگز فراموش نکنید خسارت فرانسه تحمیل شده بر این کشور است."

این سخنگوی وزارت نیز نامیده می شود در فرانسه به پایان مرحله است که او گفت: "قرار داده و امنیت و آینده لیبی, سوریه و شرق مدیترانه تحت خطر" و برای ورود به یک گفت و گو با ترکیه یک متحد ناتو.

تنش بین فرانسه و ترکیه تشدید زیر 10 ژوئن حادثه بین ترکیه کشتی های جنگی و یک کشتی نیروی دریایی در دریای مدیترانه که فرانسه در نظر خصمانه عمل تحت ناتو قوانین نامزدی. ترکیه را رد کرده است اذیت و آزار ناوچه فرانسوی.

فرانسه را متهم کرد آنکارا از نقض مکرر از U. N. تحریم تسلیحاتی در لیبی.

لیبی شده است در آشفتگی از سال 2011 که قیام ناتو مورد حمایت رهبر سرنگون Moammar Gadhafi بود که بعدا کشته شد.

(AP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن