یونسکو هشدار coronavirus تشدید نابرابری آموزش و پرورش در جهان

صادر شده در: 23/06/2020 - 08:02بروز رسانی: 23/06/2020 - 08:02 نزدیک به 260 میلیون کودک تا به حال هیچ دسترسی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 3 تیر 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

نزدیک به 260 میلیون کودک تا به حال هیچ دسترسی به تحصیل در سال 2018 سازمان ملل متحد سازمان آموزش و پرورش گفت: در گزارش روز شنبه که مقصر فقر و تبعیض به نابرابری آموزشی که در حال تشدید شیوع کروناویروس.

تبلیغات

کودکان از جوامع فقیرتر و همچنین دختران معلول مهاجران و اقلیت های قومی بودند در متمایز ضعف های آموزشی در بسیاری از کشورها سازمان ملل در پاریس آموزش مبتنی بر بدن یونسکو گفت.

در سال 2018, "258 میلیون کودکان و جوانان بودند به طور کامل محروم از آموزش و پرورش با فقر به عنوان مانع اصلی برای دسترسی به" گزارش یافت می شود.

این نشان داده شده 17 درصد از همه کودکان در سن مدرسه بسیاری از آنها در جنوب و مرکزی آسیا و جنوب صحرای آفریقا است.

نابرابری بدتر با ورود coronavirus بحران دیدم که بیش از 90 درصد از جهانی جمعیت دانشجویی متاثر از تعطیلی مدارس در این گزارش گفت:.

و در حالی که کودکان از خانواده های با معنی می تواند ادامه تحصیل از خانه با استفاده از لپ تاپ گوشی های موبایل و اینترنت, میلیون نفر دیگر قطع شد و به طور کامل.

"درس هایی از گذشته — مانند با ویروس ابولا نشان داده اند که سلامت بحران می تواند ترک بسیاری از پشت به ویژه فقیرترین دختران بسیاری از آنها ممکن است هرگز بازگشت به مدرسه" یونسکو مدیر کل آدری Azoulay نوشت: در یک پیشگفتار.

'تحت فشار قرار دادند'

در این گزارش اشاره کرد که در پایین و متوسط درآمد کشورها, نوجوانان از ثروتمندترین 20 درصد از خانواده ها بودند سه برابر بیشتر احتمال دارد برای تکمیل بخش اول از دبیرستان تا به سن 15 — از کسانی که از فقیر خانه.

کودکان معلول بودند 19 درصد کمتر احتمال دارد برای رسیدن به حداقل مهارت خواندن در 10 از این کشورها است.

در 20 کشور فقیر عمدتا در کشورهای جنوب صحرای آفریقا به سختی هر روستایی دختران کامل متوسطه یونسکو گفت.

و در غنی تر سازمان ملل 10-ساله تدریس در یک زبان غیر از زبان مادری خود را به ثمر رساند 34 درصد پایین تر از زبان مادری در آزمون خواندن.

در ایالات متحده LGBTI دانش آموزان شد و تقریبا سه برابر بیشتر احتمال دارد که در خانه مانده از مدرسه چرا که آنها احساس می شود.

"متاسفانه گروه های محروم نگه داشته شده اند و یا تحت فشار قرار دادند از سیستم آموزش و پرورش از طریق بیشتر یا کمتر ظریف تصمیم گیری منجر به خروج از برنامه درسی بی ربط اهداف یادگیری کلیشه ای در کتاب های درسی تبعیض در تخصیص منابع و ارزیابی تحمل خشونت و غفلت از نیازهای" در این گزارش است.

آموزش جداسازی'

دو کشور آفریقایی هنوز ممنوعیت دختران از مدرسه 117 کشورها اجازه می دهد کودک ازدواج و 20 هنوز به تصویب یک کنوانسیون بین المللی است که ممنوعیت کار کودکان.

برخی از 335 میلیون دختران با حضور در مدارس که ارائه آنها را با آب, بهداشت و خدمات آنها نیاز به ماندن در کلاس در حالی که سن بلوغ است.

در چند مرکزی و کشورهای اروپای شرقی رم کودکان در حال تفکیک جریان اصلی در مدارس.

و در آسیا آوارگان مانند Rohingya در حال تدریس در سیستم جداگانه.

"بسیاری از کشورها هنوز هم در عمل آموزش و پرورش تبعیض نژادی که تقویت کلیشه تبعیض و بیگانگی" این گزارش گفت:.

"فقط 41 کشور جهان به رسمیت شناخته زبان و, در سطح جهانی, مدارس بیشتر مشتاق به دست آوردن دسترسی به اینترنت نسبت به تهیه کردن برای زبان آموزان معلول" آن را گفت.

یونسکو خواست کشور را به تمرکز بر روی کودکان محروم در هنگام بازگشایی مدارس پس از coronavirus مستندات.

"به افزایش به چالش های زمان ما حرکت به سوی فراگیر آموزش و پرورش ضروری است" Azoulay گفت. "شکست به عمل خواهد مانع پیشرفت جوامع است."

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب