روث بادر گینزبورگ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر سرطان لوزالمعده در سن ۸۷ سالگی جان خود را از دست داد

دادگاه گفت عدالت روث بادر گینزبورگ، لیبرال استالوارت در دیوان عالی آمریکا از سال ۱۹۹۳، روز جمعه در سن ۸۷ سالگی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 شهریور 1399

دادگاه گفت عدالت روث بادر گینزبورگ، لیبرال استالوارت در دیوان عالی آمریکا از سال ۱۹۹۳، روز جمعه در سن ۸۷ سالگی درگذشت و به رئیس جمهور دونالد ترامپ این شانس را داد تا اکثریت محافظه کار خود را با انتصاب سوم در زمان تقسیمات عمیق در آمریکا با بلندی انتخابات ریاست جمهوری گسترش دهد.

تبلیغات
ادامه

دادگاه در بیانیه ای اعلام کرد گینزبورگ، قهرمان حقوق زنان که به شمایل لیبرال های آمریکایی تبدیل شد، در خانه اش در واشنگتن بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده متاستاتیک درگذشت. دادگاه گفت او توسط خانواده اش محاصره شده بود.

خروج او می تواند با انتقال بیشتر آن به سمت راست، تعادل ایدئولوژیک دادگاه را که در حال حاضر اکثریت محافظه کار ۵-۴ دارد، به طور چشمگیری تغییر دهد.

جان رابرتز، رئیس دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «ملت ما یک فقهای قامت تاریخی را از دست داده است.» وی تصریح کرد: ما در دیوان عالی کشور یک همکار گرامی را از دست دادهیم. امروز ما عزاداری می کنیم، اما با اعتماد به نفس که نسل های آینده روث بادر گینزبورگ را همان طور که ما او را می شناختیم - قهرمان خستگی ناپذیر و سرسخت عدالت به یاد خواهند آورد.»

ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در ۳ نوامبر است، در حال حاضر دو محافظه کار را به های مادام العمر در دادگاه، نیل گورسوچ در سال ۲۰۱۷ و برت کاوانا در سال ۲۰۱۸ منصوب کرده است. انتصابات دیوان عالی نیاز به تأیید سنا دارد و همنوعان جمهوری خواهان ترامپ اتاق را کنترل می کنند.

دادگستری های دیوان عالی کشور که انتصابات مادام العمر دریافت می کنند، نقش عظیمی در شکل دادن به سیاست های آمریکا در مورد مسائل دکمه داغ مانند سقط جنین، حقوق دگرباشان جنسی، حقوق اسلحه، آزادی مذهبی، مجازات اعدام و قدرت های ریاست جمهوری ایفا می کنند. به عنوان مثال، دادگاه در سال ۱۹۷۳ سقط جنین را در سراسر کشور قانونی کرد - تصمیمی که برخی از محافظه کاران مشتاق واژگونی آن هستند - و در سال ۲۰۱۵ اجازه ازدواج همجنس گرایان را در سراسر ایالات متحده داد.

گینزبورگ که از تربیت طبقه کارگر در منطقه بروکلین شهر نیویورک بالا رفت و بر سکسگرایی سیستماتیک در صفوف قانونی پیروز شد تا به یکی از شناخته شده ترین حقوقدانان آمریکا تبدیل شود، در سال ۱۹۹۳ توسط بیل کلینتون رئیس جمهور دموکرات به دیوان عالی منصوب شد. او رای کلیدی در احکام برجسته تامین حقوق برابر برای زنان، گسترش حقوق همجنسگرایان و صیانت از حقوق سقط جنین ارائه داد.

گینزبورگ یک سری مسائل بهداشتی از جمله تقلا با سرطان لوزالمعده را در سال ۲۰۱۹ و سرطان ریه در سال ۲۰۱۸ تجربه کرده بود، یک تقلا قبلی با سرطان لوزالمعده در سال ۲۰۰۹ و سرطان روده بزرگ در سال ۱۹۹۹. او در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ فاش کرد که عود سرطان دارد.

گینزبورگ قدیمی ترین عضو دادگاه و دومین خدمت طولانی در میان عدالت های فعلی خود در پشت کلارنس توماس بود. او دومین زنی بود که تا به حال به دادگاه نامگذاری شده بود، پس از اینکه عدالت ساندرا دی اوکانر ۱۲ سال پیش از آن منصوب شد.

نبرد تأیید

نبرد تایید سنا بر سر نامزد ترامپ برای جایگزینی گینزبورگ به احتمال زیاد شدید است - در زمان ناآرامی های اجتماعی در ایالات متحده در طول همه گیر کروناویروس - هر چند دموکرات ها فاقد رای برای جلوگیری از او مگر اینکه برخی از سناتورهای جمهوری خواه به آنها بپیوندند.

ترامپ در ۹ سپتامبر در اقدامی با هدف تقویت حمایت در میان رای دهندگان محافظه کار از فهرست نامزدهای بالقوه برای پر کردن هرگونه جای خالی دیوان عالی آینده پرده برداری کرد.

یکی از اولین دعواها این خواهد بود که آیا سنا باید عدالت جدیدی را تا زمانی که انتخابات، کمتر از دو ماه فاصله دارد، تأیید کند یا خیر.

رادیوی عمومی ملی روز جمعه گزارش داد که گینزبورگ پیش از مرگش بیانیه ای را به نوه اش کلارا اسپرا دیکته کرده و گفته است: «شور انگیزترین آرزوی من این است که تا زمانی که رئیس جمهور جدیدی نصب نشده جایگزین نکنم.»

طرفداران حقوق زنان آمریکا یکی از بزرگترین قهرمانان خود را از دست می دهند

...


tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن