آمريکا برای کاهش حضور سربازان در عراق از ۵۲۰۰ نفر به ۳۰۰۰ نفر

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 15:33 يک ژنرال ارشد روز چهارشنبه گفت پنتاگون در ماه جاری سطح سربازان آمريکا د

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 15:33

يک ژنرال ارشد روز چهارشنبه گفت پنتاگون در ماه جاری سطح سربازان آمريکا در عراق را به سه هزار نفر کاهش خواهد داد، در حالی که دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمريکا به دنبال ارج نهادن به تعهد خروج از منازعه های خارجی است.

تبلیغات
ادامه

ژنرال کنت مک کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا می گوید: «آمریکا با مشورت و هماهنگی با دولت عراق و شرکای ائتلافی ما تصمیم گرفته است حضور نیروهای نظامی ما در عراق را در طول ماه سپتامبر از حدود ۵۲۰۰ به ۳۰۰۰ سرباز کاهش دهد.»

سربازان آمریکایی در سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با گروه دولت اسلامی پس از فرار ارتش عراق از میدان های جنگ در اطراف موصل و سقوط شهر شمال عراق به کنترل جهادی ها در عراق اعزام شدند. مقامات ائتلاف به رهبری آمريکا می گويند نيروهای عراقی اکنون بيشتر قادرند به خود به بقایای گروه دولت اسلامی رسيدگی کنند.

مک کنزی گفت آمریکا به «هدف نهایی» خود از عراق متعهد است که در آن نیروهای محلی به تنهایی می توانند مانع بازگشت گروه داعش شوند و «حاکمیت عراق را بدون کمک خارجی» تأمین کنند.

این ژنرال گفت: سفر دشوار بوده است، فداکاری بزرگ بوده است اما پیشرفت قابل توجه بوده است.

وعده کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶

يک مقام ارشد دولت روز سه شنبه گفته بود دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمريکا کاهش سربازان آمريکا از عراق را اعلام خواهد کرد.

آمريکا و عراق در ماه ژوئن تعهد خود را نسبت به کاهش سربازان آمريکا در اين کشور در ماه های آینده تائيد کردند، بدون هيچ برنامه ای از سوی واشنگتن برای حفظ پايگاه های دائمی يا حضور دائمی نظامی.

در سال ۲۰۱۶ ترامپ برای پایان دادن به «جنگ های بی پایان» آمریکا کمپین کرد، اما سربازان آمریکایی در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه هر چند به تعداد کمتر باقی می مانند.

ماه گذشته در جريان ملاقات با نخست وزير عراق، ترامپ وعده خود را برای خروج سربازان آمريکا که هنوز در عراق هستند، دو بار دو بار کرد.

آمريکا گروه های مورد حمایت ايران را مسئول حملات می داند

دیدار ترامپ با رهبر عراق در میان افزایش جدیدی در تنش های آمریکا و ایران پس از آن صورت گرفت که واشنگتن گفت به دنبال بازپس گیری تمام تحریم های تعلیقی آمریکا علیه ایران در سازمان ملل متحد خواهد بود.

در طول یک سال گذشته، ده ها حمله راکتی سربازان آمریکایی در عراق، سفارت آمریکا در بغداد و کاروان های لجستیکی را که به پایگاه ها می روند هدف قرار داده و دست کم شش پرسنل نظامی - سه آمریکایی، یک بریتون و دو عراقی - را کشته اند.

مقامات آمريکا خشونت ها را جناح های سرسخت نزديک به تهران، که در حالی که دشمن دينه واشنگتن بارها خواستار خروج سربازان آمريکا از خاورميانه شده است، مقصر می داند.

پارلمان عراق اوايل سال جاری به خروج سربازان خارجی از عراق رای داد و آمريکا و ديگر سربازان ائتلاف به عنوان بخشی از کاهش خروج کرده اند.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه، AP و رویترز)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن