ایالات متحده و بریتانیا گام تا فشار بر چین بیش از هنگ کنگ قانون تامین

صادر شده در: 29/05/2020 - 10:34بروز رسانی: 29/05/2020 - 10:34 چین رو به رشد فشار بین المللی جمعه بیش از آن ح

توسط NEWSPISHGAMANNN در 9 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

چین رو به رشد فشار بین المللی جمعه بیش از آن حرکت به اعمال قانون تامین در هنگ کنگ است که منتقدان می گویند نابود خواهد شد این شهر استقلال با ایالات متحده و بریتانیا قرار دادن این موضوع قبل از اینکه شورای امنیت سازمان ملل.

تبلیغات

آمریکا و انگلیس و کانادا و استرالیا به رهبری انتقاد از برنامه ریزی شده در قانون که مجازات تجزیه طلبی براندازی دولت قدرت تروریسم و اعمال به خطر افتادن امنیت ملی و همچنین به عنوان اجازه می دهد چینی سازمان های امنیتی به کار آشکارا در هنگ کنگ است.

چین با مهر لاستیکی مهر کردن مجلس روز پنج شنبه به تصویب طرح قانون که پس از هفت ماه از بزرگ و گاهی خشونت آمیز دموکراسی تظاهرات در هنگ کنگ در سال گذشته است.

پس از چین پشت سرگذاشته اولیه تلاشهای آمریکا در این هفته به بحث قرار داده و در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل متحد آمریکا و انگلیس موفق به تامین امنیت یک بحث رسمی در مورد آن برای جمعه منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت.

پکن پیشنهاد امنیتی قانون "نهفته در درگیری مستقیم" با چین تعهدات بین المللی برای تضمین خاصی آزادی در هنگ کنگ دو کشور گفت: در یک بیانیه مشترک با کانادا و استرالیا در روز پنج شنبه.

"پیشنهادی قانون را تضعیف می کند "یک کشور و دو سیستم' چارچوب" آنها افزود ، با اشاره به هنگ کنگ وضعیت ویژه در چین تحت شرایط آن تحویل از بریتانیا در سال 1997.

وزیر خارجه بریتانیا Dominic Raab همچنین گفت بریتانیا خواهد گسترش قوانین خود را در اطراف حقوق ملی بریتانیا (خارج از کشور) دارندگان گذرنامه — وضعیت ارائه شده به بسیاری از Hongkongers در زمان تحویل — اگر چین رفت پیش رو با قانون جدید است.

این طرح می تواند در هنگ کنگ 300,000 BNO دارندگان گذرنامه در حال ارائه یک مسیر به شهروندی بریتانیا.

>> بین قدیمی و جدید امپراتوری هنگ کنگ سرنوشت در معرض مخاطرات در Covid-19 عصر

چینی ها در پارلمان رأی آمد تنها چند ساعت پس از واشنگتن لغو وضعیت خاص اعطا در هنگ کنگ هموار راه را برای این سرزمین به محروم از معاملات اقتصادی و امتیازات.

وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo گفت: این وضعیت خارج شده است چرا که چین دیگر ارج نهادن به آن تحویل توافق با بریتانیا اجازه می دهد تا هنگ کنگ سطح بالایی از استقلال است.

رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن همچنین اعلام کرد او را به برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه در مورد چین با هنگ کنگ و یک سری دیگر از flashpoint مسائل — از جمله coronavirus جاسوسی و تجارت — تقریبا قطعی می شود آورده شده است.

"ما اعلام می شود فردا آنچه ما انجام می دهیم با توجه به چین" مغلوب ساختن پیشی جستن به خبرنگاران گفت: در روز پنج شنبه.

"ما با چین," او اضافه شده است.

'پایان هنگ کنگ'

چین باقی مانده است در برابر لجبازی های غربی انتقاد در هنگ کنگ اصرار "نیروهای خارجی" به سرزنش برای دامن زدن به دموکراسی و ایجاد آشفتگی در شهر 7.5 میلیون نفر است.

در یک نشست خبری در روز جمعه سخنگوی وزارت امور خارجه ژائو Lijianit هشدار داد که پکن را به هر گونه اقدامات لازم اگر ما اصرار بر دخالت در چین "امور داخلی".

سخنگوی اضافه شده است که هنگ کنگ سقوط می کند و نه تحت ماموریت سازمان ملل متحد.

Li Zhanshu رئیس کمیته پارلمانی وظیفه تهیه پیش نویس بحث امنیت قانون گفت: این لایحه که "در راستای منافع اساسی همه مردم چین از جمله هنگ کنگ هموطنان".

تحت "یک کشور دو سیستم" مدل توافق قبل از این شهر بازگشت از بریتانیا به چین, هنگ کنگ قرار است به تضمین خاصی از آزادی تا 2047 که محروم هستند به کسانی که در سرزمین اصلی.

مینی اساسی است که حکومت هنگ کنگ امور پس از تحویل ملزم خاک مقامات برای تصویب قوانین امنیت ملی.

اما تظاهرات بزرگ مسدود شده و تلاش برای انجام این کار در سال 2003 هنگ کنگ و دولت و سپس آن را کنار گذاشته در حالی که تماشای دموکراسی رشد می کنند.

چین رسانه دولتی در روز جمعه گفت: این قانون در منافع حفاظت از صلح و استقلال در هنگ کنگ است.

"برای (هنگ کنگ از ساکنان), حفاظت از امنیت ملی است که باید به جای انتخاب" رسمی خبرگزاری ایسنا در یک تفسیر.

حزب کمونیست سخنگوی روزانه مردم گفت: در یک سرمقاله که قانون تنها هدف "یک اقلیت کوچک از افرادی که مظنون به ارتکاب جرم به خطر افتادن امنیت ملی است."

اما به جای کاهش حقوق از هنگ کنگ از ساکنان از جمله آزادی بیان و قانون "حفاظت بیشتر کسانی که حقوقی حقوق و آزادی ها در یک محیط امن" کاغذ گفت.

در هنگ کنگ, جنبش دموکراسی خواهی ابراز مخالف احساسات.

"این پایان هنگ کنگ" طرفدار دموکراسی در مجلس کلودیا Mo گفته است.

"آنها در حال قطع کردن روح ما دور گرفتن ارزش است که ما همیشه در آغوش ارزش مانند حقوق بشر, دموکراسی, حکومت قانون," او گفت:

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن