آتش سوزی ایالات متحده نابود شهرها، به نوبه خود کشنده به عنوان آنها در سراسر شمال غربی اقیانوس آرام گسترش

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 01:22 فرماندار کیت براون روز چهارشنبه در حالی که خانواده ها شروع به گزارش تلف

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 10/09/2020 - 01:22

فرماندار کیت براون روز چهارشنبه در حالی که خانواده ها شروع به گزارش تلفات کردند، گفت آتش سوزی های بی سابقه در اورگن همه چیز را به جز نابود کردن پنج شهر کوچک و تعداد رکورد مرگ و میر بیم آن می رود.

تبلیغات
ادامه

بادهای زیاد و گرما نزدیک به ۱۰۰ آتش سوزی را در سراسر غرب آمریکا به آتش می کشیده اند. اورگن بدترین ایالت ضربه خورده به عنوان منطقه ای دو برابر اندازه شهر نیویورک می سوزد.

براون در یک کنفرانس خبری گفت جامعه اورگان مرکزی دیترویت در دره سخت ضربه Santiam، و همچنین رودخانه آبی و ویدا در شهرستان لین ساحلی، و فینیقه و استعداد در جنوب اورگن به طور قابل ملاحظه ای از بین رفت، براون در یک کنفرانس خبری گفت.

به گزارش KOIN6، یک پسر 12 ساله و مادربزرگش در آتش سوزی در نزدیکی جامعه دره سانتيام در لیونز در حدود 50 مايل جنوب پورتلند جان خود را از دست دادند.

براون می گوید: «این می تواند بزرگترین از دست دادن در زندگی و اموال انسان ها به دلیل آتش سوزی در تاریخ ایالت ما باشد.»

در طول 24 ساعت گذشته، اورگن آتش سوزی های بی سابقه ای را تجربه کرده است، با عواقب ویرانگر در سراسر ایالت. اولویت شماره یک ما در حال حاضر نجات جان ها است. این می تواند بزرگترین از دست دادن جان و اموال انسان به دلیل آتش سوزی در تاریخ دولت ما است.

— فرماندار کیت براون (@OregonGovBrown) یدلایمخیرات 2020 سپتامبر 9

فرماندار هیچ نشانه ای از مرگ چند نفر نداد، اما یکی از مرگبارترین فروغ های اورگن در سال ۱۹۳۶ بود که آتش سوزی شهر براندون را ویران کرد و ۱۳ نفر را کشت.

براون از نجات دهندگانی صحبت کرد که با کشیدن آن ها از رودخانه هایی که از شعله های آتش پناه می گرفتند، جان مردم را نجات می دادند.

آتش نشانان از فروغ های غیرقابل کنترلی عقب نشینی کردند که ده ها هزار نفر را مجبور به تخلیه خانه ها کرد که برخی با اطلاع نیم ساعت.

جودی ایوانز پس از تخلیه نیمه شب از دیترویت در حدود ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) غرب سالم به ایستگاه تلویزیونی محلی نیوزکانل۲۱ گفت: «مثل رانندگی از جهنم بود. ایوانز از بزرگترین فروغ در اورگن، معروف به آتش بیچی، که تهدید به پیوستن به آتش سوزی دیگری به غرب شناخته شده به عنوان آتش Lionshead فرار کرد.

در جنوب، بخش هایی از مدفورد، یک محل بازنشستگی محبوب با بیش از ۸۰٬۰۰۰ نفر از ساکنان، تحت دستور تخلیه یا هشدار بودند چرا که آتش سوزی رو به رشد بخشی از بزرگراه بین ایالتی ۵، بزرگراه اولیه شمال-جنوب در غرب را بست.

در حالی که آتش به سمت شمال به مدفورد نقل مکان کرد آن را به شدت آسیب دیده استعداد با حدود 6،000 ساکنان و فینیقه، با حدود 5،000، به گفته پلیس محلی است.

براون در مدت نزدیک هیچ مهلتی ندید و درخواست اعلامیه اضطراری فدرال برای این ایالت را کرد.

او گفت: بادها همچنان به تغذیه این آتش سوزی ها ادامه می دهند و آنها را به شهرها و شهرهای ما سوق می دهند.

دانشمندان آب و هوا گرم شدن کره زمین را مسئول فصل های شدید مرطوب و خشک در غرب آمریکا می دانند که باعث شکوفایی چمن ها و اسکراب ها و سپس خشک شدن شده و سوخت فراوان برای آتش سوزی بر جای می ماند.

در اورگن، بادها در حال رانندگی در دامنه کوه های آبشار به فن آتش سوزی در حال سوختن از طریق جنگل های پارچ شده است.

داگ گراف، رئیس حفاظت از آتش سوزی وزارت جنگلداری اورگن می گوید: «مطلقاً هیچ منطقه ای در این ایالت از آتش آزاد نیست.»

در کالیفرنیا تمام ۱۸ جنگل ملی به دلیل «شرایط آتش سوزی بی سابقه و تاریخی» تعطیل شدند.

در شمال ایالت به ده ها هزار نفر گفته شد که آماده تخلیه در اطراف اوروویل در حدود ۵۰ مایلی شمال ساکرامنتو هستند، چرا که بادهای "دیابلو" آتش سوزی های نزدیک را رانند.

در جنوب، آتش کریک در حدود ۳۵ مایلی (۵۶ کیلومتری) شمال فرزنو، از طریق جنگل ملی سیرا پاره شد که به دلیل خشکسالی و آسیب سوسک پوست مستعد بود و بیش از ۳۶۰ خانه و سازه را ویران کرد.

دانیل برلانت، سخنگوی اداره آتش نشانی ایالت کالیفرنیا می گوید: «این آتش سوزی فقط با نرخ انفجاری در حال سوختن است.» "شما بادها، شرایط خشک، درجه حرارت گرم را اضافه می کنید، این دستور العمل کامل است."

به گزارش مرکز ملی آتش نشانی بین آژانس ها، در سراسر آتش سوزی های ایالات متحده نزدیک به ۴٫۷ میلیون جریب در سال ۲۰۲۰ سوزانده شده است که بالاترین منطقه سال به روز از سال ۲۰۱۸ است.

بیشتر آتش سوزی ها در ایالت های غربی است، جایی که ۱۷ فروغ بزرگ جدید روز چهارشنبه گزارش شد و مجموع آن به ۹۶ نفر رسید که بیش از ۳٫۴ میلیون جریب را سوزانده اند - منطقه ای تقریباً به اندازه ایالت کنتیکت آمریکا.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب