غرب آفریقا در دیدار با اردوغان: در مالی در تلاش برای سهولت سیاسی کشور بحران

صادر شده در: 23/07/2020 - 15:55بروز رسانی: 23/07/2020 - 16:01 غرب آفریقا رهبران در باماکو در روز پنج شنبه در

توسط NEWSPISHGAMANNN در 2 مرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

غرب آفریقا رهبران در باماکو در روز پنج شنبه در تازه فشار برای پایان دادن به افزایش بحران سیاسی در این کشور ناکام از Mali بیم آن می تواند به تضعیف منطقه ای مبارزه با شبه نظامیان اسلام گرا.

تبلیغات

در یکی از استثنایی-روز اجلاس روسای جمهور سنگال ساحل عاج غنا نیجریه و نیجر شد جلسه با مالی رئیس جمهور ابراهیم Boubacar کیتا و رهبران جنبش اعتراضی تقاضاهای مصرانه برای استعفای خود را.

ناآرامی عمیقا نگرانی های مالی را از همسایگان و متحدان که از ترس یک کشور خون آلود توسط شورشیان جهادی می تواند اسلاید به هرج و مرج.

یک گروه کوچک از تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل ساختمان فرودگاه که در آن ساحل عاج رئیس جمهور Alassane Ouattara سنگال را Macky Sall نیجریه Muhammadu Buhari, نیجر را Mahamadou Issoufou و غنا نانا Akufo-Addo شد تا برای رسیدن به قله است.

"ما اینجا هستیم تا به تقاضا IBK استعفای اطمینان از رفقای ما که کشته شده اند فراموش نکرده گفت:" یایا Sylla یک جوان معترض با استفاده از مخفف که مالی را رهبر شناخته شده است.

مخالفان چتر گروه "حرکت 5 ژوئن – رالی میهنی نیروهای" (M5-RPF) به نام پس از تاریخ تظاهرات ضد دولتی آغاز شد تا به شنود گذاشته به خشم بیش از کیتا را درک عدم مقابله با وخیم اقتصاد و فساد و هشت سال جهادی شورش.

حداقل 14 معترضان کشته شدند در این ماه در درگیری با پلیس, با توجه به سازمان ملل متحد.

این M5-RFP که نشانده عربستان سعودی-روت روحانی مسلمان محمود Dicko گفت: آن را نمی خواهد ترک تا Keita مراحل پایین, افزایش نگرانی ها در کشورهای همسایه از یک بحران طولانی.

"M5-RFP خواستار استعفای کیتا یا رضایت از ما خواسته" است که شامل ایجاد یک کمیته تحقیق به فرد ملکی کشته و یک دولت انتقالی سخنگوی این گروه Nouhoum توگو به خبرنگاران گفت: در روز پنج شنبه.

'پرده سقوط خواهد کرد'

این اجلاس می آید بر روی پاشنه از پنج روز میانجیگری ماموریت از 15 کشور عضو جامعه اقتصادی از کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS) است که به پایان رسید در روز یکشنبه بدون آشتی دو طرف است.

"این است که این پنج شنبه که آخرین قانون همچنین پرده سقوط خواهد کرد" گفت: یک مالی پارلمان که کاهش یافته است به نام.

غرب آفریقا رهبران وزن در حل پیشنهاد شده است که گردد در پشت صحنه مذاکرات بین رئیس جمهور و مخالفان این هفته است.

کیتا که به قدرت رسید در سال 2013 آمده است تحت فشار برای پایان دادن به مالی طولانی مدت جهادی جنگ است.

فقیر کشور حدود 20 میلیون نفر بوده است و تلاش برای مهار یک شورش است که برای اولین بار پدید آمده در شمال در سال 2012 قبل از گسترش به آن مرکز و همچنین به عنوان همسایه بورکینافاسو و نیجر است.

هزاران نفر از سربازان و غیر نظامیان کشته شده در جنگ و صدها هزار نفر از مردم رانده شده از خانه های خود.

اما بسیاری از زمان تنش را برانگیخته بود در زمانی که دادگاه قانون اساسی پرتاب 31 نتایج حاصل از این انتخابات بهره گیری Keita حزب و جرقه تظاهرات.

تنش سپس ratcheted تا به یک بحران در جولای 10, وقتی یک ضد Keita تجمع سازماندهی شده توسط M5-RFP جنبش خشونت تبدیل شد.

معترضان مسدود پل در Bamako با هجوم به محل شبکه دولتی و حمله به مجلس است.

به دنبال یک راه ECOWAS واسطه پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی از جمله مخالفت و انتصاب اعضای جدید دادگاه قانون اساسی قضات که به طور بالقوه می تواند دوباره بررسی اختلاف نتایج انتخابات.

اما Mali مخالفت جنبش بارها رد هر نتیجه که نه شامل Keita خروج.

امکان مصالحه ؟

با وجود شکست آشکار از ECOWAS واسطه رئیس جمهور اردوگاه و اپوزیسیون را بی سر و صدا صحبت شده تمام هفته و M5-RFP مهمترین آنها به حالت تعلیق در تظاهرات پیش از آینده عید جشنواره است.

Brema الی Dicko یک جامعه شناس در دانشگاه باماکو پیشنهاد مخالفان ممکن است آماده برای قبول نخست وزیر (بو بو) Cisse استعفای به جای کیتا است.

"این M5-RFP موظف است به نگه دارید تا فشار به حداقل چیزی است," او گفت:.

یک دیپلمات اروپایی در باماکو که کاهش یافته است به نام گفت که مخالفان ممکن است overplayed آن دست و خواستار Keita خروج.

"هیچ کس می خواهد برای باز کردن درب به یک دوره بی ثباتی سیاسی در مالی که باقی می ماند این کانون Sahel بحران امنیتی," او اضافه شده است.

(FRANCE 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب