قوانین سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا بر سر تعرفه های ترامپ بر چین

صادر شده در تاریخ: 15/09/2020 - 18:10 سازمان تجارت جهانی روز سه شنبه شکایت چین را در مورد وظایف اضافی که دولت

توسط NEWSPISHGAMANNN در 26 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 15/09/2020 - 18:10

سازمان تجارت جهانی روز سه شنبه شکایت چین را در مورد وظایف اضافی که دولت ترامپ به ارزش حدود ۲۵۰ میلیارد دلار (۲۱۱ میلیارد یورو) کالاهای چینی سیلی خورده بود، تأیید کرد.

تبلیغات
ادامه

هیئتی از کارشناسان که توسط سازمان حل اختلاف سازمان تجارت جهانی راه اندازی شده بود، تعرفه های «ناهماهنگ» با قوانین تجارت جهانی را حکم کرد، و توصیه کرد که ایالات متحده «اقدامات خود را با تعهداتش مطابقت داشته باشد».

پاسخ آمريکا به حکم روز سه شنبه سرپیچی کرد و اين سازمان را در پاسخگو نگه داشتن پکن «کاملا ناکافی» انفجار داد.

رابرت لایثیزر نماینده تجارت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «آمریکا باید اجازه داشته باشد در برابر شیوه های تجاری ناعادلانه از خود دفاع کند و دولت ترامپ اجازه نخواهد داد چین از سازمان تجارت جهانی برای بهره گیری از کارگران، کسب و کارها، کشاورزان و دامداران آمریکایی استفاده کند.»

وزارت بازرگانی چين به نوبه خود روز سه شنبه گفت اميدوار است آمريکا به احکام سازمان تجارت جهانی احترام بگذارد و برای حفظ سيستم تجاری چند جانبه اقدامات عملی انجام دهد.

جنگ تجاری

هيات سازمان تجارت جهانی در ژانويه سال گذشته برای بررسی تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمريکا برای ضربه زدن به چين با تعرفه های يک چهارم تريليون دلار کالا ايجاد شد.

تعرفه های اعمال شده در سال ۲۰۱۸ آغاز جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان بود.

نماینده چین در آن زمان به این سازمان گفت که تعرفه های اعمال شده «نقض آشکار تعهدات ایالات متحده بر اساس توافقات سازمان تجارت جهانی است و چالشی سیستمیک را برای سیستم تجاری چند جانبه به وجود می آورد».

در همين حال واشنگتن شکايت چين را با اشاره به «وظايف تبعيض آمیز در مورد بیش از ۱۰۰ ميليارد دلار صادرات آمريکا» که به موازات چين تحميل شده است، «کاملا ریاکارانه» کوبیده است.

اطلاعيه روز سه شنبه يکی از اولين احکام هيات پيش بينی شده در مورد شکاياتی است که از سوی يک خط طولانی کشورها در مورد تصميم ترامپ برای سیلی زدن به آنها با تعرفه های تند واردات فولاد و آلومينيوم مطرح شده است.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن