اجرای سقف شیروانی و انواع آن اجرا توسط بنیان سقف

این نوع سقف نیز همانند سقف شیب‌دار چهاربر فضای بیشتری در اختیار ساکنین قرار می‌دهد و گسترش فضا را در بخش‌هایی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 30 مرداد 1401
این نوع سقف نیز همانند سقف شیب‌دار چهاربر فضای بیشتری در اختیار ساکنین قرار می‌دهد و گسترش فضا را در بخش‌هایی از ساختمان در آینده امکان‌پذیر می‌سازد. شیب همه‌جانبه در سقف شیب‌دار چندبر باعث مقاومت بیشتر آن در مقایسه با دیگر انواع سقف‌ها شده است. در این مرحله، بایستی ورق‌ها بصورت مستقیم روی قسمت افقی هر شاه تیر یا ستون که به خرپا متصل است، مستقر شود. وجود ضعف و مشکل در سقف در صورت پیروی نکردن از آیین نامه‌های اجرایی. برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم. بله محصولات ما کاملا برای محیط زیست بی خطر هستند و به فرزندان و حیوانات خانگی شما آسیب نخواهند داشت. سازگاری با تغییرات آب و هوا ،نحوه منعکس کردن https://www.ofdesign.net/interior-design/design-rooms-with-pitched-roof-to-feel-good-3787 نور ،انعطاف پذیری در برابر ضربه ،ویژگی ایزولاسیون ، فرم گرفتن در سطوح شیب دار و شکسه و قوسی مختلف. با گذشت زمان این محصولات نیز بروز شده اند و هر روزه طرح های زیبا و جذاب و شیک بوجود می آید که شما میتوانید برای هر مکان استفاده کنید. در زبان انگلیسی به سقف های شیروانیGABLEROOFیاHIP ROOFویاSlopingroofمیگویند.

*** نحوه اجرای سقف شیروانی فلزی

ساختار سقف های شیروانی به گونه ای است که انرژی زیادی را هدر می‌دهند و برای جلوگیری از این اتفاق باید بهترین عایق زیر شیروانی را مانند ایزوگام یا قیرگونی، انواع عایق رطوبتی انتخاب کرد. شیروانی جلو یا ایوان جلو معمولاً یک سقف جلوی کاذب است که خود سقف واقعی نیست. برای سقف شیروانی ایوان جلویی خود، می‌توانید با اشکال مختلف طرح‌های چوبی یا آجری مستقیماً زیر سقف، زیبایی‌شناسی را تغییر دهید.
  • بعد از ساخت این کلاف جانبی، لازم است دهنه‌های سقف به ترتیب اندازه از بزرگ به کوچک ساخته‌شده و در محل مناسب قرار بگیرند.
  • به دلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون‌ها، جهت اجرای این سازه نمی‌توان از پروفیل­‌های موجود در بازار استفاده نمود و باید اقدام به ساخت آن‌ها کرد که اصطلاحاً به آن تیر ورق می­‌گویند.
  • شرکت بام تایل به عنوان نمایندگی انحصاری فروش ورق سقف شیروانی بیش از ده ها شرکت در ایران و به پشتوانه اعتبار و شناختی که از این شرکت وجود دارد در ایران فعالیت می کند.
ورق های دکرا هر کدام به ترتیب به دیگری به وسیله ی میخ مخصوص خود متصل میگردند و برای این کار باید ورق ها را از راس شیروانی به سمت پایین بر روی شاسی کشی فلزی یا چوبی از قبل انجام شده صورت بگیرد. این شرکت محصولات خود را با بالاترین کیفیت وپایین ترین https://www.toppr.com/ask/question/the-roofs-in-the-hilly-areas-are-mostly-made-up-of/ ناخالصی موجود تولید و ارائه میکند. این پانل‌ها قابلیت استفاده در سقف و همچنین دکوراسیون داخلی را نیز دارند و با توجه به میزان شیب سقف، میزان زیرسازی و دستک‌ها تغییر خواهد کرد. این مسیر باعث شده که آب باران بر سقف جمع نشود و راه خروج داشته باشد.

تعمیر و نگهداری کم سقف شیروانی با سمنت برد

به همین ترتیب قسمت‌های انتهایی حتما با نوارهای چوب یا پلاستیک بسته شود. این کار سبب می‌شود که ساخت و اجرا سقف کامل تر شده و از ورود گردوغبار و باران جلوگیری به عمل ‌آید. برای این کار از سنگ فرز و یا سایر ابزار برش ورق استفاده می‌شود. بعد از انجام برش‌ها مطابق با اندازه و محدوده سقف، بایستی منفذهایی دایره‌ای شکل روی لبه‌‎های این ورق گالوانیزه ایجاد شود.

زیر سازی سقف شیبدار

در این طرح نیز کارشناسان نصب، درصد شیب بیشتری در نظر گرفته اند تا دید بهتری از سقف داشته باشیم. همانطور که گفته شد، سقف‌های شیروانی بر اساس نیاز، مدل سازه و شرایط آب و هوایی.... با مدل‌ها و با متریال‌های مختلفی اجرا می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. به‌طورکلی، سقف‌های چهار بر برای افرادی که خواهان اضافه کردن بخش‌های بیشتری به ساختمان خود هستند، مناسب است. در واقع سقف شیروانی فلزی چهار بر برای ساختمانی که یک واحد پیوسته نیست، کاربرد دارد و مناسب است.

انواع مدلهای سقف شیروانی

طراحی سازه و زوایای معین شده برای قسمت های مختلف آن،برسی و محاسبه می گردد. توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین بام ساز ویژگی های اقلیمی محیط مورد نظر است. در این محصول، یک انتخاب عالی مطابق با سلیقه خودتان داشته باشید.

کیفیت در متریال

شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. شرکت پارسیس بام از سال 1380 با عناوین مختلف در زمینه سقف های شیبدار و سازه های سبک شروع به کار نموده که طی این سالیان رزومه قابل قبولی در سطح کشور و استان خراسان بزرگ جمع آوری نموده است. این شرکت روش اجرای سقف شیبدار در مشهد را به طور کلی متحول نمود، لازم به ذکر است که تمامی عکس های بارگذاری شده در سایت متعلق به شرکت پارسیس بام میباشد. البته در ایران سازه برای انواع مختلف سردرب از بهترین متریال بهره مند می شود. استفاده از آردواز خانه شما را تبدیل به یکی از خانه های ویلایی زیبای لب دریای خزر نیز خواهد نمود. استفاده از آردواز در شهرهای شمالی به دلیل مقاومت بالایی که این مصالح در برابر رطوبت و آب باران دارد، بسیار رواج پیدا کرده است. آلاچیق فلزی چیست؟ در این مقاله به معرفی خصوصیات و مزایای آلاچیق فلزی، کاربرد، انواع مدل ها، نحوه ساخت و هزینه اجرای آن به همراه عکس مدل های جدید آلاچیق فلزی میپردازیم. ضوابط طراحی سقف شیبدار( شیب استاندارد) در ضوابط و مقررات و آئين نامه هاي ساختماني حداكثر ارتفاع راس سقف شيب دار در نما 2 متر و حداقل زاويه 10 درجه مي‌باشد . در سقف های شیبدار شیروانی به گزارش این سایت به تفصیل در صفحه مربوطه توضیح داده شده است.

ویلانما

داستان سقف های شیب دار در تهران به سال های دور و زمان ناصرالدین شاه برمیگردد که ورقه های حلبی از کشور های خارجی به ایران آورده شد. حلبی ها سبک بودند و این امکان را برای معماران فراهم میکردند که سقف خانه‌ها را شیب دار بسازند. در دوره های بعدی تاریخی نیز همچنان این سقف های شیب دار مورد توجه همگان بود. به طوریکه هنوز هم به محله های قدیمی تهران سری بزنید، میتوانید خانه های اعیانی و زیبای دوره احمد شاه را ببینید که سقف های شیروانی در آن دلربایی می کنند. اجرای سقف با سفال در مناطقی که رطوبت و باران بسیار می باشد پرکاربرد می باشد . هنگامی که حرف از ساخت یا بازسازی یک خانه به میان آید، انتخاب جنس سقف خانه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. سقف باید نمای زیبایی به خانه ببخشد و علاوه بر آن، کاربردی بوده و آسایش ساکنین را با خود به همراه بیاورد. جنس آن باید به‌گونه‌ای باشد که در برابر تهدید‌های طبیعی مانند باد، باران و… مقاومت خود را حفظ کند. بنابراین سعی کنید نسبت به بودجه، محل زندگی و شرایط آب و هوایی، بهترین انتخاب را داشته باشید. هزینه ی اجرای سایت منبع بسیار متنوع است و با توجه به مساحت بنای مورد نظر، متریال مورد استفاده در اجرای سقف و همچنین طراحی سازه و زوایای معین شده برای قسمت های مختلف آن، بررسی و محاسبه می گردد. مرسوم‌ ترین نوع سقف شیبدار سقف چندبر ساده می باشد که در دو سمت این مدل از سقف‌ ها یک چند‌ ضلعی قابل تشخیص است و در دو سمت دیگر یک مثلث دیده می‌شود. کناره‌ های سقف در بخش فوقانی ساختمان به‌ هم متصل می شوند و تاج این نوع بام را تشکیل می‌دهند. ساختمان هایی که با سقف شیب دار تک پر ساخته میشوند اصولا ارتفاع بلندتری نسبت به دیگر ساختمانها دارند و به اندازه کافی فضای مناسب برای نصب پنجره در زیر شیروانی وجود دارد. این فضا به اندازه ای بزرگ است که میتوان برای ورود نور خورشید به داخل ساختمان و روشن نمودن فضای داخل بنا پنجره ها را بزرگتر ساخت.
آخرین مطالب