چه زمانی برای صید خرچنگ های خاردار مناسب است

ظاهر خرچنگ های خاردار کارائیب نام خود را از خارهای رو به جلو گرفته اند که بدن آنها را می پوشانند تا از آنها د

توسط NEWSPISHGAMANNN در 9 فروردین 1401

ظاهر

خرچنگ های خاردار کارائیب نام خود را از خارهای رو به جلو گرفته اند که بدن آنها را می پوشانند تا از آنها در برابر شکارچیان محافظت کنند.

آنها پوسته قهوه ای مایل به قرمزی دارند که با لکه های تیره گاه و بیگاه و دو لکه بزرگ و کرم رنگ در بالای قسمت دوم دم مشخص شده است.

آنها آنتن های بلند و شاخ مانندی روی چشمان خود دارند که برای ترساندن شکارچیان با تکان تکان می دهند و “شاخه های” آنتن مانند کوچکتری دارند که حرکت را حس می کنند و مواد شیمیایی را در آب تشخیص می دهند.

برخلاف خرچنگ آمریکایی، آنها فاقد پنجه های جلویی بزرگ هستند.

آنها را برای گوشت دم خود برداشت می کنند. اقلامی که به عنوان “دم خرچنگ” به بازار عرضه می شوند معمولاً از خرچنگ خاردار هستند.

برای خرید لابستر شاخدار اینجا کلیک کنید

زیست شناسی

خرچنگ های خاردار کارائیب با پوست اندازی رشد می کنند – آنها پوسته های قدیمی خود را خالی می کنند در حالی که به طور همزمان آب را جذب می کنند و اندازه بدن خود را بزرگ می کنند. آنها در 5 تا 7 سال اول زندگی خود 25 بار پوست اندازی می کنند و زمانی که بزرگتر می شوند سالی یک بار پوست اندازی می کنند. حدود 2 سال طول می کشد تا به اندازه 3 اینچی کاراپاس (پوسته) برداشت قانونی رشد کنند.

خرچنگ خاردار ممکن است 15 سال یا بیشتر عمر کند، اما در مورد این تخمین به دلیل مشکل در پیری این گونه تردید وجود دارد.

آنها می توانند تا 15 پوند و 18 اینچ رشد کنند.

 

خرچنگ خاردار نر بسته های اسپرم را در قسمت زیرین حشره ماده رسوب می دهد. او آنها را می‌خراشد تا اسپرم را در حین آزاد کردن تخمک‌هایش آزاد کند (بین 230000 تا 2.6 میلیون تخمک در هر بار تخم‌گذاری، بسته به اندازه او). ماده تخم‌های بارور شده را زیر دم خود حمل می‌کند و به آن توت‌دار می‌گویند. تخمها در حدود 3 هفته از تخم خارج می شوند.

خرچنگ های خاردار جوان از پلانکتون های نرم بدن (گیاهان و حیوانات شناور کوچک) تغذیه می کنند.

نوجوانان و بالغین گوشتخوارانی هستند که حلزون ها، خرچنگ ها و صدف ها را شکار می کنند. آن‌ها شب‌زی هستند و در روز در صخره‌های مرجانی، گودال‌ها و لانه‌ها زندگی می‌کنند و شب‌ها به دنبال غذا هستند.

بسیاری از شکارچیان از خرچنگ خاردار جوان و بالغ تغذیه می کنند، از جمله هامورها، خرچنگ ها، کوسه ها، اسکیت ها، لاک پشت ها و اختاپوس ها.

جایی که زندگی می کنند

خرچنگ خاردار کارائیب در امتداد فلات قاره جنوب شرقی ایالات متحده از کارولینای شمالی تا تگزاس، در برمودا، در سراسر دریای کارائیب و از جنوب تا برزیل یافت می شود.

مدیریت شیلات

در اقیانوس اطلس جنوبی و خلیج مکزیک، تحت برنامه مدیریت ماهیگیری برای خرچنگ خاردار در خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس جنوبی و مقررات تجاری کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا برای خرچنگ خاردار:

اقدامات مدیریتی ساده ای که مقررات را در آب های ایالت فلوریدا به آب های فدرال گسترش می دهد.

ماهیگیران برای برداشت خرچنگ خاردار باید مجوز داشته باشند.

محدودیت های صید سالانه در محل.

محدودیت کیسه برای ماهیگیران تجاری و تفریحی، بسته به محل برداشت آنها.

فصل ماهیگیری از 1 آوریل تا 5 آگوست در فلوریدا و ایالت های خلیج فارس بسته شد تا از خرچنگ های خاردار در طول فصل اوج تخم ریزی محافظت شود.

ممنوعیت برداشت و واردات ماده‌های تخم‌دار یا ماده‌هایی که تخم‌گذاری شده‌اند.

حداقل محدودیت اندازه برای خرچنگ های برداشت شده و وارداتی برای اجازه تخم ریزی قبل از برداشت.

ممنوعیت نیزه، قلاب، وسایل سوراخ کننده، مواد منفجره یا سم برای برداشت خرچنگ خاردار. تله های غیر چوبی باید دارای پانل های فرار زیست تخریب پذیر باشند.

برداشت همیشه در چندین منطقه حفاظت شده دریایی در جنوب فلوریدا ممنوع است.

مناطق بسته در فلوریدا کیز برای محافظت از گونه‌های مرجانی در معرض خطر که ممکن است توسط وسایل ماهیگیری آسیب ببینند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن