کانکس دوبلکس

کانکس دوبلکس در این مقاله قصد داریم درباره کانکس دوبلکس مطالبی را مطرح کرده و شرایط ساخت و خرید آن را توضیح

توسط NEWSPISHGAMANNN در 7 مرداد 1401

کانکس دوبلکس

کانکس دوبلکس

در این مقاله قصد داریم درباره کانکس دوبلکس مطالبی را مطرح کرده و شرایط ساخت و خرید آن را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

کانکس دوبلکس چیست؟

کانکس دوبلکس از دو طبقه جدا از هم تشکیل شده  مانند این است که دو کانکس روی هم قرار داده شوند. استفاده از کانکس دوبلکس باعث می‌شود زمین زیادی اشغال نشود.

افرادی که کانکس دوبلکس را خریداری می‌کنند ممکن است برای هدف‌های مختلفی مانند امور اداری از آن‌ها استفاده بکنند تا بخش‌های مدیریتی از بقیه بخش‌ها مجزا باشد.

مزایای کانکس دوبلکس

همان‌طور که در بالا گفته شد کانکس دوبلکس از دو طبقه مجزا تشکیل شده است و ارتباط بین این دو طبقه از طریق پله‌های داخل سازه برقرار می‌شود.

برخی مزایای کانکس دوبلکس

یکی از مزایای کانکس دوبلکس مقدار فضای کمی است که اشغال می‌کند چون دو طبقه به جای اینکه کنار هم باشند روی هم قرار گرفته‌اند.

اگر سازه دلخواه به صورت پیش ساخته موجود باشد تنها کاری که لازم است انجام دهید انتخاب آن است و این امر سبب تسریع استفاده از کانکس دوبلکس برای شما می‌شود.

یوی دیگر از مزایای کانکس دوبلکس، مقاوم بودن آن در برابر حوادث غیر مترقبه است. یکی دیگر از مزایای این کانکس‌ها در انواع کاربری‌ها آن است که در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی مانند زلزله، آتش سوزی، طوفان و سیل استحکام بالایی دارند.

ویژگی‌های کانکس دوبلکس

ویژگی های کانکس دوبلکس

یکی از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت کانکس دوبلکس شده است، ویژگی‌های منحصر به فرد آنها است. این ویژگی‌ها باعث جذب مشتریان به خرید کانکس دوبلکس می شود.

گنجایش عالی

می‌توان گفت گنجایش عالی یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی کانکس دوبلکس است. این نوع کانکس‌ها از دو طبقه مجزا تشکیل شده و به همین دلیل گنجایش آن هم دو برابر است.

همین علت باعث شده که بتوان از کانکس‌های دوبلکس برای خانه‌های ویلایی یا شرکت‌های خدماتی استفاده کرد.

استحکام بالا

این نوع کانکس‌ها دارای بدنه مقاوم هستند. علاوه بر این داخل این بدنه ستون‌های فلزی محکمی قرار گرفته است و در بدنه خارجی هم از ورقه‌های ضخیمی استفاده شده است. ورقه‌ها از آسیب دیدن بنا جلوگیری می‌کنند.

امکانات متنوع

داشتن امکانات متنوع یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع سازه می‌باشد. خانه‌های دوبلکس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌تواند برای گذراندن زندگی چندین نفر استفاده شود. این مورد هم باعث شده تا امکانات مختلفی درون آن ایجاد شود مانند سیستم گرمایشی، سیستم سرمایشی، فن هود و ... ، از جمله امکانات متنوعی است که درون آن تعبیه شده است

ابعاد

شما می‌توانید این نوع کانکس‌ها را با هر ابعادی که می‌خواهید سفارش دهید.

نمای کانکس

بسته به هدف استفاده از این کانکس‌ها، آن‌ها می‌توانند نمای مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال نمایی که از صفحات پانل ساندویچی کانکس کارگاهی استفاده می‌شود با مصالحی که در کانکس ویلای دوبلکس به کار گرفته می شود متفاوت است، چون در کانکس ویلای دوبلکس باید از مصالح لوکس‌تری استفاده شود.

کف کانکس

بیشتر اوقات برای ساخت کف سازه از صفحات عرشه فولادی استفاده می‌شود. بعد از گذراندن این مرحله برای کفپوش از مصالح ساختمانی مانند پارکت یا سرامیک میتوان استفاده کرد.

ساخت تراس

 برای داشتن دید خوب به منظره بیرون از کانکس، تراس تعبیه شده است و جلوه خاصی هم به نمای ظاهری سازه می‌دهد.

معایب کانکس‌های دوبلکس

معایب های کانکس دوبلکس

کانکس‌های دوبلکس مانند بقیه تولیدات دارای معایبی نیز هست، این معایب به گونه‌ای نیست که بتواند روی روند خرید تاثیر منفی بگذارد. چند مورد از معایب کانکس‌های دوبلکس در زیر نام برده شده است.

۱. کانکس‌های دوبلکس قابلیت جابجایی ندارند.

۲. کانکس های دوبلکس دارای استهلاک قیمتی هستند.

۳. کانکس‌های دوبلکس در اثر استفاده استهلاک پیدا میکند.

خرید کانکس دوبلکس برای چه نوع استفاده ای رایج است؟

کانکس دوبلکس به دلیل فضای مناسبی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد خواهان زیادی دارد. به همین دلیل موارد مصرف مختلفی هم پیدا کرده است.

می‌توان گفت رایج‌ترین استفاده از کانکس دوبلکس به‌عنوان ویلا و منزل مسکونی است.

می‌توان در کانکس‌های دوبلکس نمای بیرونی و درونی مناسب را پیاده سازی کرد.

خرید کانکس دوبلکس ویلایی بیشتر به عنوان محل سکونت موقت برای استراحت در ایام تعطیل استفاده می‌شود. بعد از آنکه شرایط ویژه برای کانکس در نظر گرفته شده می‌توان آن را در محیط های مختلف مانند جنگل و ساحل مستقر نمود.

قیمت فروش کانکس دوبلکس

در مورد قیمت این نوع سازه می‌توان گفت که قیمت آن تفاوت زیادی با کانکس یک طبقه ندارد و شاید یک مقدار بیشتر از آن باشد. در طراحی و ساخت کانکس دوبلکس باید طبقه پایین طوری ساخته شود تا تحمل و فشار طبقه دوم را بتواند تحمل کند، برای مقاوم شدن این سازه باید از متریال مرغوب در ساخت آنها استفاده شود.

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت conexe.ir مراجعه کنید.

آخرین مطالب