با راه اندازی آن BeiDou ماهواره ای, پکن فضایی در جاده ابریشم است برای کسب و کار باز

صادر شده در: 24/06/2020 - 17:35Modified: 24/06/2020 - 17:35 این هفته در چین راه اندازی شد و به مدار نهایی ما

توسط NEWSPISHGAMANNN در 4 تیر 1399

صادر شده در: Modified:

این هفته در چین راه اندازی شد و به مدار نهایی ماهواره ای مورد نیاز برای ایجاد آن BeiDou سیستم ناوبری در سراسر جهان جایگزین برای آمریکا تعیین موقعیت جهانی و اروپایی گالیله سیستم. پکن در این ماهواره برنامه بسیار مهم است در بیش از یک رابطه است.

تبلیغات

برای چین آن 'جاده ابریشم' را اساسا همچنین از طریق فضا است. پکن موفق به راه اندازی 35 و آخرین ماهواره از آن ملی ناوبری سیستم BeiDou به مدار در ژوئن 23. این شاهکار را قادر می سازد آن را برای رقابت در سطح جهانی با آمریکا GPS اروپایی گالیله و با Glonass راه حل توسعه یافته توسط روس ها.

راه اندازی نشانه اوج یک پروژه طولانی مدت آغاز شد که در سال 1983 تحت انگیزه چن Fangyun یک مهندس با نام مستعار "پدر چینی ماهواره". اما آن را تا اوایل 2000s که BeiDou واقعا در زمان خاموش با راه اندازی یک شبکه ماهواره قادر به ارائه geopositioning برای خاک چینی.

"چینی قابل درک است که سیستم های ناوبری شدند آوردن یک انقلاب تکنولوژیک در زمینه نظامی با رعایت اثربخشی آمریکا حملات هوایی در طول جنگ عراق در سال 2003" کیت هیوارد مدیر تحقیق و پژوهش در رویال هوانوردی جامعه در بریتانیا گفت: فرانسه 24.

تضمین استقلال

دوازده سال بعد از پکن موفق شده است در گسترش پوشش BeiDou به کل قاره آسیا. در ابتدا یک نظامی الهام گرفته از پروژه سیستم نیز تبدیل به یک ابزار اقتصادی. "این ماهواره ها ضروری برای چین به دلیل آنها را قادر می سازد آن را برای جبران کمبود زمین ارتباطات زیرساخت" ایزابل Sourbès-Verger متخصص در فضای سیاست در مرکز ملی پژوهش های علمی و نویسنده یک کتاب در چین را فتح فضا گفت: فرانسه 24.

با 35 ماهواره در مدار BeiDou است که در حال حاضر عملیاتی در سراسر جهان است. این یک گام مهم در نظر چین جاه طلبی برای تبدیل شدن به یک قدرت در لبه برش از نوآوری است. "بسیاری از فن آوری است که به یک اولویت برای پکن – اینترنت از چیزهایی 5G یا خودمختار اتومبیل برای مثال نیاز به استفاده از یک سیستم ناوبری" گفت: Sourbès-Verger.

ریسک بیش از حد بالا بستگی دارد "ساخته شده در ایالات متحده آمریکا" فن آوری است. "توسعه BeiDou می دهد چینی ها ضروری استقلال گفت:" هیوارد. "آیا از نظامی یا غیر نظامی, نقطه نظر, شما نمی خواهید به وابسته به یک کشور است که در این رویداد از یک بحران بزرگ می تواند تصمیم به قطع دسترسی به اطلاعات ناوبری."

اثبات این که "پکن است که یک فن آوری انگل"

این سیستم همچنین یک دیپلماتیک دارایی اجازه می دهد چین به سیگنال "آن است که یک فن آوری انگل است و قادر به ارائه جهان ابزاری است که به ارمغان می آورد به علاوه به دلیل Beidou به نظر می رسد کمی قوی تر از آمریکا GPS" هیوارد اشاره کرد.

پکن بازی که کارت. BeiDou است که در واقع مهم سنگ در عمارت معروف جاده ابریشم جدید چین قریب به اتفاق برنامه های بین المللی از زیرساخت های سرمایه گذاری است که مخلوط اقتصادی و دیپلماتیک اهداف است. "در اسناد و مدارک مربوط به این برنامه وجود دارد یکی از خاص به توسعه BeiDou," Sourbès-Verger گفت. "به محض این که پکن پروژه های خود قدرت اقتصادی فراتر از مرزهای خود به آن نیاز دارد یک حذف سیستم ناوبری برای آن قطار و قایق و همه چیز mobile."

در واقع برخی از ناظران از جمله دولت ایالات متحده در نظر BeiDou به بنای فضای جاده ابریشم. شبکه گسترده ای از ماهواره ها پوشش کل سیاره به نظر می رسد ایده آل برای تکمیل بسیاری از زمین و مسیرهای دریایی است که پکن شده است و قرار دادن در محل برای بیش از یک دهه است.

GPS با طلایی تخم مرغ ؟

اما هنوز هم وجود دارد نیاز به مشتریان برای BeiDou که مانند آمریکا GPS رایگان ارائه شده. "حدود 70 کشور شرکت کننده در جاده ابریشم جدید در حال حاضر اعلام کرد شرکای یا باید اعمال شود" پژوهشگر امانوئل Meneut نوشت: در یک توجه داشته باشید در BeiDou را cybersecurity چالش هایی که منتشر شد در ماه مه سال 2020 توسط موسسه بین المللی استراتژیک و روابط. برای زمان حال اینها عمدتا در کشورهای آسیایی است.

پکن همچنین می توانید با استفاده از BeiDou به عنوان پاداش هدیه برای متقاعد کردن کشورها به پیوستن به جاده ابریشم جدید. "آن را به عنوان جذاب به عنوان چین ارائه خود را برای ساخت شبکه 5G اما اگر مقامات چینی ارائه دقیق تر نسخه BeiDou, آن می تواند کمک به ایجاد یک رابطه اعتماد" هیوارد گفت.

اما چین نیست و فقط به دنبال پیدا کردن دوستان جدید با BeiDou. آن امیدوار است که آن سیستم ناوبری را تبدیل به یک کسب و کار بسیار سودآور. "این سیگنال خود را که از نظر مالی مهم است اما تمام مشتقات و خدمات است که می تواند تولید شده از آن" هیوارد گفت. آمریکایی GPS چراغ راه در این منطقه در خصوص نقشه برداری دیجیتال راه حل ها و خدمات منطقه جغرافیایی بر روی گوشی های هوشمند است.

پکن در حال حاضر شروع به انجام همان. خدمات مربوط به BeiDou به کنترل بهتر ترافیک پورت یا هماهنگی عملیات امداد و نجات در بلایای طبیعی در حال حاضر به بیش از 100 کشور رسانه های چینی گزارش در اوایل ماه ژوئن است. چین امیدوار است که با جهانی رول از آن سیستم ناوبری این بخش می تواند در $57 میلیارد (€51bn) در اوایل سال جاری گزارش رویترز.

"مسلم است که رقابت در این زمینه را افزایش می دهد" به این نتیجه رسیدند Sourbès-Verger. علاوه بر این, به کنگره آمریکا هشدار داد در یک گزارش منتشر شده در ماه نوامبر سال 2019 که چین جاه طلبی در فضا از طریق ماهواره برنامه های مطرح شده یک تهدید در حال رشد به ایالات متحده آمریکا هر دو از لحاظ اقتصادی و از نظر نفوذ است. که البته به دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن یک دلیل جدید برای ناراضی با پکن است.

این مقاله ترجمه شده از نسخه اصلی در فرانسه.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن