رهبر NGO فرانسه که در گواتمالا کشته شد'کمین'

صادر شده در تاریخ: 12/08/2020 - 01:47 مدیر فرانسوی یک سازمان مردم های مردم زد که در گواتمالا کشته شد، به گفته

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 مرداد 1399

صادر شده در تاریخ:

مدیر فرانسوی یک سازمان مردم های مردم زد که در گواتمالا کشته شد، به گفته مدیر کل سازمان مردم های مردم زدگان در کمین بود.

تبلیغات

Benoit Maria، مدیر گواتمالا از کشاورزی و بهداشت حیوانات سازمان غیر عامل Agronomes و دامپزشکان Sans Frontieres (AVSF) ، در یک منطقه بومی در شمال شرقی کشور در روز دوشنبه تیر خورده است.

او در کمین گرفتار شده بود و در ماشینش تیر خورده بود. پلیس گواتمالا در حال تحقیق است و آنچه مورد نیاز است را انجام خواهد داد، گفت: "فردریک آپووِلِن.

گیلرمو کاستیلو معاون رئیس جمهور گواتمالا از مقامات قضایی خواست تا به پایین قتل بروم.

کاستیلو در بیانیه ای ضمن ابراز تسلیت به خانواده و همکاران ماریا گفت: «این بسیار بسیار مبرم است که نهادهای متناظر این اقدام خشونت آمیز را که علیه یک مدافع حقوق بشر مرتکب شده است، روشن کنند.

به گزارش رسانه های محلی، ماریا که ۵۲ سال داشت در جاده ای در نزدیکی روستای بومی سن آنتونیو ایلوتنانگو در ۸۵ کیلومتری شمال غربی گواتمالا سیتی پایتخت، در حال رانندگی با یک ون بود که به ضرب گلوله کشته شد.

امانوئل ماکراین، رئیس جمهور فرانسه در یک توییت، از «تعهد حمایتی و انسانی، برادری و انسانی» ماریا که به فرانسه افتخار می کرد، ستایش کرد و این قتل را «بزدلانه» توصیف کرد.

انگیزه حمله شناخته نشده است.

آپولین می گوید: «کار روی زمین در گواتمالا می تواند پیچیده باشد، اما ما نمی توانیم در مورد تهدید صحبت کنیم»

تا جایی که ما می دانیم، هیچ به انجمن ما یا بینوا که به نظر می رسد در زمان اشتباه در جای اشتباهی قرار داشته است، فشار نمی داد.

قتل روز دوشنبه توسط واحد گواتمالا برای حمایت از مدافعان حقوق بشر (UDEFEGUA) فاش شد.

*سفارت فرانسه در گواتمالا در بیانیه ای «ناامیدی» خود را ابراز کرد و اضافه کرد که با مقامات گواتمالا در ارتباط است تا «اطمینان حاصل کند که این جرم حل شده و عدالت می تواند به سرعت انجام شود.».

بیانیه ای که در صفحه فیس بوک سفارت منتشر شد، در این بیانیه گفته است: «آقای ماریا که در سفارت فرانسه شناخته شده است، برای بهبود بخشدن بسیاری از افراد بی بهره در غرب کشور تلاش کرد.

او بیش از ۲۰ سال در گواتمالا زندگی کرده بود، و از پروژه های کشاورزی برای جوامع بومی مایان Ixil حمایت می کرد، به گفته هماهنگ کننده UDEFEGUA خورخه سانتوس.

ماریا همچنین در ایجاد دانشگاه Ixil در سال ۲۰۱۱، در بخش Quiche، اختصاص داده شده به دانش اجدادی مردم بومی شرکت کرد.

قتل او یک روز پس از آن اتفاق می وزد که هشت نفر، از جمله شش کارگر بشردوستانه فرانسوی از یک NGO به نام Acted، در حمله ای در نیجر کشته شدند.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب