طوفان سالی سیل 'تاریخی' را به جنوب شرقی ایالات متحده به ارمغان می آورد

طوفان سالی درختان را از هم خارج کرد، خيابان ها را سيل زد و قدرت را روز چهارشنبه به صدها هزار خانه و کسب و کار

توسط NEWSPISHGAMANNN در 27 شهریور 1399

طوفان سالی درختان را از هم خارج کرد، خيابان ها را سيل زد و قدرت را روز چهارشنبه به صدها هزار خانه و کسب و کار قطع کرد چرا که آنچه را مرکز ملی طوفان دريائی آمريکا جاری شدن سيل "تاريخی و فاجعه بار" ناميد، به ساحل آلاباما-فلوريدا آورد.

تبلیغات
ادامه

سالی، که باعث سقوط زمین در اوایل چهارشنبه در نزدیکی سواحل خلیج فارس، آلاباما، به عنوان یک طوفان رده 2، در بعد از ظهر به طوفان گرمسیری کاهش یافته بود به عنوان حداکثر بادهای پایدار کاهش یافته به 70 مایل در ساعت (113 kph).

اعتقاد بر این است که این طوفان یک نفر را در آلاباما کشته است.

ترنت جانسون، ستوان پلیس در اورنج بیچ، آلا می گوید: «ما یک شستشوی بدن داشتیم، معتقدیم که مربوط به طوفان بوده است، اما در حال حاضر هیچ مدرک قطعی از آن در دست نیستیم.» جانسون می گوید این فرد محلی این منطقه بود، اما هنوز به صورت علنی شناسایی نشده است.

مرکز ملی طوفان می گوید برخی از بخش های ساحل خلیج فارس در طول ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۱۸ اینچ (۴۶ سانتی متر) باران بی تاریخ شده بودند که بارش بیشتری انتظار می رفت چرا که بادهای طوفان کندتر می شوند.

جامعه ساحلی پنزاکولا، فلوریدا، تا پنج فوت سیل رنج می برد، و سفر توسط جاده ها و پل های آسیب دیده قطع شد. بیش از ۵۰۰٬۰۰۰ خانه و کسب و کار در سراسر منطقه بدون قدرت بودند چرا که طوفان درختان بلوط دولتی را زد و خطوط برق را از قطب ها پاره کرد.

چند نفر از ساکنان در امتداد سواحل آلاباما و فلوریدا گفتند آسیب ناشی از طوفان آهسته حرکت آنها را از نگهبانی گرفت.

"به طور معمول از بین می رود. اما با این یکی ابتدا اضطراب آمدن آن بود و بعد وقتی بالاخره آمد، حرکت نکرد.» پرتی پاتل ۴۱ ساله که دو سال است در یک آپارتمان مرکز شهر پنزاکولا ساکن شده است. "فقط باران و باد ثابت بود."

ران دساانتیس فرماندار فلوریدا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت بخشی از پل خلیج پنساکولا که با نام «پل سه مایلی» نیز شناخته می شود، یک «بخش قابل توجه» را از دست داده است.

NHC گفت طوفان با سرعت آهسته 5 مایل در ساعت به سمت مرز آلاباما و فلوریدا در حال حرکت بود اما پیش بینی می شد به بلند کردن سرعت، NHC گفت.

کاین هالی هند ۵۰ ساله که خانه اش را در یک جزیره مانع ترک کرد و در موبایل آلاباما پناه گرفت و روز چهارشنبه آسیب را در آنجا مشاهده کرد، گفت: «باران چیزی است که با این یکی می ایستد: این غیر واقعی است.» NHC گفت: برخی از مناطق جدا شده می تواند تا 35 اینچ (89 سانتی متر) باران قبل از سالی انجام می شود را ببینید.

پس از سقوط زمین در سواحل خلیج فارس، بادهای سالی در ساعت 105 مایل در ساعت بود. در امتداد ساحل، اسکله ها بر اثر موج طوفان و بادها پاره شدند.

کی ایوی فرماندار آلاباما به ساکنان گفت برای بررسی آسیب ها بیرون نرفتند مگر اینکه لازم باشد، و از خطوط برق زنده و درختان افتاده دور بمانند.

گرانت سالتز ۳۸ ساله در حالی که از پاکسازی آوار در خارج از رستوران موبایلش فاصله می گرفت، گفت: «ما بادهای شدیدی برای مدت طولانی داشتیم.» "به جای چند ساعت ما آن را به مدت 12 ساعت است."

در پنستاکولا، جایی که وزش باد در ساعت ۷۷ مایل در ساعت در یک نقطه بود، تصاویر در رسانه های اجتماعی سیل های بزرگی را نشان می داد. یکی از شاهدان از طوفان های تگرگ در شهر نیز خبر داد و NHC نسبت به گردبادهای احتمالی هشدار داد.

پنزاکولا، فلوریدا این دو عکس از یک ساختمان گرفته شده است. یکی قبل از طوفان سالی بود، دیگری در طول اوج طوفان. وزش باد در حدود 90 مایل در ساعت در اینجا امروز صبح (9/16/20) صدر. Photo cred: Aaron Fields. #FLwx #Sally pic.twitter.com/WfFk14ZHiu

— آمبر ویلر (@AmberWheelerWX) یدلایمخیرات 2020 سپتامبر 16

پلیس پنزاکولا نسبت به بادهای زیاد هشدار داد و از ساکنان خواست به اطراف رانندگی نکنند و به آسیب نگاه کنند.

اداره پلیس در توییتر نوشت: «ما تعداد زیادی «نگاه کننده» را بیرون می بینیم. او می گوید: «پیشرفت ما را کند می کند. لطفا در خانه بمانید!"

خدمه برق از ایالت های دیگر برای کمک به تلاش های مرمت وارد پنزاکولا شده اند.

مت لین، ۲۳ ساله، یکی از اعضای خدمه قفس الکتریکی نیوهمپشایر که اواخر روز سه شنبه مستقیماً از تلاش های بازیابی طوفان لورا در تگزاس وارد شد، می گوید: «امسال ما تازه طوفان بعد از طوفان داریم.»

A man, standing outside of his home,watches a street flooded by Hurricane Sally in Pensacola, Florida, on September 16, 2020. A man, standing outside of his home,watches a street flooded by Hurricane Sally in Pensacola, Florida, on September 16, 2020.
...


tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن