زندگی از دست خواهد رفت' هشدار گروه های کمک به قطعنامه سازمان ملل متحد برگ تک سوریه عبور از مرز باز

صادر شده در: 12/07/2020 - 11:38Modified: 12/07/2020 - 11:40 یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تصویب شنبه که

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 تیر 1399

صادر شده در: Modified:

یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تصویب شنبه که برگ تنها یکی از دو گذرگاه های مرزی برای کمک به تحویل کالا از ترکیه به شورشیان سوریه هزینه زندگی و تشدید درد و رنج از 1.3 میلیون نفر زندگی می کنند وجود دارد, کمک های سازمان هشدار داد.

تبلیغات

کشورهای غربی تا به حال فشرده برای دسترسی به کمک های بشردوستانه به سوریه برای ادامه از طریق دو گذرگاه در مرز ترکیه. اما روسیه -- رئیس جمهور بشار اسد متحد اصلی -- و چین وتو اخرین تلاش برای نگه داشتن هر دو باز است.

پس از یک هفته از بخش ها و مذاکرات فشرده شورای امنیت تصویب پیشنهاد ارائه شده توسط آلمان و بلژیک اجازه می دهد استفاده از Bab al-حوا نقطه عبور برای یک سال.

شنبه رای دربسته در محیط یک هفته پر مخاطره رقابت بین روسیه و چین و 13 سایر اعضای شورا که رای دو بار برای حفظ این دو گذرگاه از ترکیه بودند که در عملیات تا زمانی که دستور جمعه به پایان رسید.

هر دو بار روسیه و چین در وتو قطعنامه — 15 و 16 وتو توسط روسیه از سوریه قطعنامه از زمان آغاز جنگ در سال 2011 و نهم و 10 توسط چین است.

در حالی که ابراز امداد بیش از این فرمت از یک گذرگاه با وزیر خارجه آلمان Heiko جرم اعتراف کرد که "ما نمی توانیم و نمی خواهید به پنهان کردن است که به اعتقاد ما بیشتر گذرگاه های لازم هستند."

سازمان های بشردوستانه بار دیگر هشدار داد که کشمکش قدرت در منطقه بود را تکذیب کرد, کمک به بیش از یک میلیون سوری نیازمند است. "در شمال غرب سوریه که در آن حیاتی مرزی تاسیسات تعطیل شده است ... از آن خواهد شد سخت تر برای رسیدن به حدود 1.3 میلیون نفر وابسته به غذا و دارو تحویل داده شده توسط سازمان ملل متحد مرزی," کمک های سازمان های فعال در سوریه گفت: در یک بیانیه مشترک.

"بسیاری از شما در حال حاضر دریافت نمی کنند. زندگی از دست خواهد رفت. درد و رنج را تشدید خواهد کرد" در این بیانیه اشاره کرد و افزود: "با اولین مورد از Covid-19 تایید در ادلب منطقه با شدت تضعیف زیرساخت های بهداشت و درمان این است که یک ضربه ویرانگر."

روسیه انفجار 'ناشیگری, بی احترامی'

در ماه ژانویه در روسیه با استفاده از حق وتو خود از تهدید به زور شورای امنیت به قطعنامه ای کاهش تعداد نقاط عبور برای کمک به تحویل از چهار به دو از ترکیه به شمال غربی.

آن را نیز به نصف کاهش دهد اما دستور بود که در محل پس از تحویل مرزی آغاز شد و در سال 2014 به شش ماه است.

قبل از تصویب قطعنامه روز شنبه شورای رد دو اصلاحات پیشنهاد شده توسط روسیه و از جمله نشان می دهد که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم ها علیه سوریه بودند مانع کمک های انسان دوستانه.

که مشاجره بود و به شدت رد تهمت و اجرایی و اتحادیه اروپا اشاره کرد که تحریم ها شامل معافیت برای بشردوستانه تحویل. آن را نیز رد اصلاحیه از چین است.

معاون سازمان ملل متحد سفیر دیمیتری Polyansky گفت: پس از رای گیری که از آغاز مسکو پیشنهاد کرده بود یک عبور — از Bab al-حوا به ادلب — که روز شنبه قطعنامه می توانست هفته پیش به تصویب رسید.

او گفت: روسیه ممتنع در رای گیری به دلیل مذاکرات قطعنامه خدشه دار شد "ناشیگری, بی احترامی".

او گفت: عبور از مرز برای کمک به سوریه و شمال غربی نیست و مطابق با قوانین بین المللی چون سازمان ملل متحد را بدون حضور در منطقه است که او به عنوان کنترل "توسط تروریست های بین المللی و مبارزان" است که آن را غیر ممکن است برای کنترل و نظارت که می شود کمک کند.

کمک سازمان اما حفظ آنها در حال تلاش برای رسیدن به غیرنظامیان آسیب پذیر.

در بیانیه ای جداگانه پزشکان برای حقوق بشر گفت که این قطعنامه به حال تعطیل "مسیرهای مستقیم به صدها هزار آواره سوری نیاز مبرم به غذا و دارو".

(FRANCE 24 با AFP آسوشیتدپرس و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب