بیشتر مهاجران بی خانمان لسبوس پس از آتش سوزی به اردوگاه جدید 'موقت' منتقل شدند

صادر شده در: 19/09/2020 - 15:44اصلاحشده: 19/09/2020 - 15:45 وزارت مهاجرت يونان روز شنبه گفت اکثر پناهجويانی ک

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 شهریور 1399

صادر شده در: 19/09/2020 - 15:44اصلاحشده: 19/09/2020 - 15:45

وزارت مهاجرت يونان روز شنبه گفت اکثر پناهجويانی که پس از پاره شدن آتش سوزی از اردوگاه خود در جزيره لسبوس بی خانمان شده اند، به يک محل موقت جديد نقل مکان کرده اند.

تبلیغات
ادامه

مجبور به خواب خشن برای روز پس از فروغ خراب اردوگاه موریا خود را در هفته گذشته، تقریبا 9،000 از 12،700 بی خانمان در حال حاضر در محل با عجله ساخته شده از چادرهای سفید حل و فصل شده است.

برخی از آنها از ترس اینکه ممکن است در آنجا گیر بیفتند، در برابر ورود به اردوگاه جدید مقاومت کرده اند، اما یک عملیات پلیس همراه با تهدیدهایی برای دور انداختن درخواست های پناهندگی کسانی که رد می کنند به هل دادن هزاران نفر به داخل تاسیسات کمک کرده است.

تخریب موریا که یک اردوگاه بدنام شلوغ و کثیف بود، تماس های مردم محلی و سازمان های بشردوستانه برای انتقال مهاجران به خارج از جزیره را تقویت کرد.

شش افغان بر سر فروغ ها دستگیر شده اند که اولین آن ها در ۸ سپتامبر اندکی پس از آن اتفاق افتاد که مشخص شد ۳۵ نفر با کروناویروس قرارداد دارند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد به یونان هشدار داده است که اردوگاه جدید تنها می تواند موقتی باشد و روز جمعه گفت که «آنچه ممکن است از نظر سرپناه و خدمات در شرایط اضطراری کافی تلقی شود، برای درازمدت مناسب نیست».

به گزارش وزارت مهاجرت، به تمام کسانی که وارد اردوگاه می شوند آزمایش ویروس داده می شود و تا کنون 214 مورد شناسایی شده است.

دسترسی به تمام اردوگاه های مهاجران از ماه مارس به دلیل همه گیر محدود شده است - اقدامی که مورد انتقاد گروه های امدادی قرار گرفته است و اشاره می کند که اقدامات در ماه مه شروع به برداشته شدن در نقاط دیگر یونان کرده است.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب